Tips For Takaful Agent .





Mengikut kajian LIMRA ramai ejen/wakil insuran melayu gagal dlm mencapai target production berbanding bukan melayu..sbbnya..CLOSING GAGAL!!

klu main bola matlamatnya adalah GOL..GOL yg menentukan menang, kalah atau seri..tak kira betapa cantiknya main..betapa kerasnya permainan..betapa bintangnya pemain2nya..tp klu tak menjaringkan GOL tercapaikah matlamat bermain bola?

so sama la dgn ejen/wakil ins./takaful..cite kat prospek sampai berbuih2 air liur terkeluar kene kat prospek..bab CLOSING hampeh!!..mcm mana nak jaringkan gol/closing?

teknik 2 soalan:

1. soalan terbuka
2. soalan tertutup

soalan terbuka ni la yg menyebabkan seseorg prospek tu tak dpt di 'closed'..cth soalan terbuka "bila boleh isi borang?" maknanya kita bagi prospek 'masa' yg tak sepatutnya..

soalan tertutup ialah soaalan yg mana prospek takde pilihan utk berkata 'tidak' w/pun dia tak sedar perkara tu sudah dipersetujui..cth soalan "en. nak bayar bulanan atau tahunan?"...prospek mesti jwb bulanan atau tahunan..maknanya dia dah setuju sebenarnya..sbb kita yg mengawal prospek..bukan prospek mengawal kita

so itu antara tip2 kejayaan yg saya tau..yg lelain tu bole la kongsi sama..tima kasih.

sebagai agen insuran perkara pertama yang perlu kita ada adalah niat .
'jumpa seberapa ramai prospek yang boleh dan belajar mengatasi objection.setiap objection bincang dengan pemimpin anda bagaimana mengatasi penolakan tersebut...dr situ pabila menghadapi objection yg sama anda sudah tahu apa jawapannya'.

niat kepada prospek untuk menasihati kebaikan insuran bukan mendekati untuk menjual.kerana tekanan dlm diri mempengaruhi airmuka dan cara bercakap sehingga memberitahu kepada prospek anda "anda terdesak untuk menjual dan ingin memperolehi keuntungan drnya".

antara lain,
"JELASKAN MATLAMAT"...

Satu perkara yang anda perlu faham.. insurans hanyalah satu alat.. dan ia boleh digunakan untuk berbagai-bagai tujuan..

- untuk menampung kos perubatan yang tinggi
- untuk menanggung kos sara hidup sewaktu sakit
- untuk menyediakan harta pusaka seklip mata
- untuk menyediakan tabung pendidikan anak-anak
- untuk tabung persaraan
dan sebagainya..

Hukum membeli insuran nyawa adalah haram kecuali pengendaliannya secara Islam. Sila rujuk dengan Syarikat Takaful Malaysia untuk keterangan lanjut. Haramnya insuran tersebut menurut ulamak adalah kerana beberapa perkara yang diantaranya:

  • Perjanjian yang majhul ( tidak jetas).
    • Akad yang dilafazkan adalah tidak jelas iaitu tidak disebut harga, tempoh dan sebagainya. Kebanyakan syaratnya abstrak, contoh nya - kalau awak mati, kalau awak patah kaki dsb.
  • Hak peserta.
    • Apakah hak penerima untuk mendapat lebih dari yang disimpan?
    • Secara logiknya tentu ada pihak yang akan teraniaya - peserta yang tidak menuntut misalnya.
  • Unsur Riba
    • Terdapat unsur riba dalam pengurusan Insuran yang berasaskan simpanan.

http://members.tripod.com/tanbihul_ghafilin/himpunankemusykilanagama.htm


Pendapatan Egen Insuran

Apakah hukumnya dengan pendapatan yang diperolehi oleh seseorang ejen Insuran dimama Syarikat insuran tersebut adalah syarikat insuran Barat.

Haram sekiranya insuran tersebut bertentangan dengan hukum Islam (insuran nyawa, melibatkan riba, penindasan dsb). Sekiranya insuran tersebut berlandaskan hukum Islam maka sekiranya ia jujur dalam menjalankan tugasnya, upah dari jualan tersebut adalah halal.


Industri ini menawarkan penyelesaian kepada masalah perancangan kewangan masyarakat. Apa masalah masyarakat sekarang ini?

1- Dying Too Soon

Meninggal dunia pada usia muda. Orang yang meninggal dunia akan meneruskan kehidupan ke Alam Barzakh, tapi yang ditinggalkan. Terutama individu yang baru berumah tangga dan mempunyai tanggungan isteri dan anak yang masih kecil. Cuba bayangkan bagai mana mereka ingin meneruskan kehidupan setelah kehilangan suami dan ayah. Suami dan ayah meninggal dunia, pendapatan untuk menampung keperluan kewangan keluarga pun akan terhenti. Suami dan Ayah tidak boleh diganti, tetapi pendapatan Suami dan Ayah boleh diganti sekiranya beliau mengambil plan takaful.

2- Living Too Long

Pendek umur pun masalah, panjang umur pun ada masalah. Masalahnya adalah, cukup ke simpanan kita utk teruskan penghidupan. Ramai masyarakat kurang sedar mengenai kepentingan menabung pada usia muda. Sebaliknya mereka lebih suka berbelanja daripada menyimpan. anda boleh membantu golongan ini dengan memberi kesedaran mengapa penting utk kita menabung pada usia muda. Anda dapat membantu mereka, dan apa yang anda lakukan tersebut akan dibayar sebagai pendapatan anda (Komisen)

3- Living Death

Hidup akan tetapi umpama mati. Lumpuh kekal keseluruhan (TPD). Kita fikirkan....perlu tak untuk mempunyai sejumlah wang bagi menampung perbelanjaan harian sekiranya seseorang mengalami TPD. Kalau seseorang itu tidak mempunyai simpanan yang cukup, tiba2 mengalami TPD sama ada akibat kemalangan atau penyakit, bagai mana utk teruskan kehidupan. Siapa yang akan bantu sekiranya dah jadi mcm tu?. Mak Ayah?..Adik Beradik, saudara-mara.....ya..mereka akan bantu, tapi alangkah bagusnya kalau mereka hanya perlu membantu dari segi tenaga tanpa membantu dari segi kewangan. Sebab kewangan telah ditanggung oleh etiqa, termasuklah semua kos rawatan di hospital, semuanya di tanggung oleh etiqa Takaful. Disebabkan anda sebagai agent etiqa, anda memberi khidmat nasihat takaful kepada client anda dan sekiranya client anda mengalami "Living Death" beliau akan dapat bantuan. Anda dibayar komisen atas kerja anda. Profitable and meaningfull career...

4- Wealth Creation

Semua orang ingin mengumpul kekayaan, tapi masih ramai yang tak tau bagaimana. Sekiranya anda menjadi Agent etiqaTakaful, anda boleh membantu mereka merancang kewangan mereka untuk mencapai objektif kewangan mereka. Anda dibayar komisen

diatas tugas anda.

5- Child Education

Hadiah yang paling berharga daripada ibu bapa kepada anak-anak adalah PENDIDIKAN YANG SEMPURNA. Akan tetapi, tahukah anda, berapa kos yuran pendidikan di Universiti Tempatan atau Luar Negara sekarang nie? Takkan kita nak biarkan anak kita menanggung hutang selepas mereka tamat belajar, sedangkan masa tu mungkin mereka belum mempunyai pekerjaan lagi. Siapa yang ada pilihan kita atau dia (anak)? Dia tak de pilihan sebab Ibu Ayah yang mempunyai pilihan sama ada utk menyediakan simpanan pendidikan untuk anak atau tidak. Keperluan untuk itu amat mendesak. Kalau anda jadi agent etiqaTakaful, anda boleh bantu mereka, beri nasihat dan tunjuk ajar bagaimana untuk menyediakan simpanan pelajaran untuk anak mereka yang mempunyai ciri2 berikut "SECURED, IMMEDIATE, GUARANTEED"....Dan anda dibayar komisen atas tugas anda.

Lihatlah peluang yang ada di hadapan anda. Masalah dalam masyarakat, peluang untuk kita disebabkan kita mempunyai perkhidmatan daripada etiqa Takaful yang boleh membantu masalah mereka. Kalau ramai yang masih terfikir?..kalau aku jadi agent, ada ke orang nak amik dengan aku....tapi anda perlu ingat....DEMAND akan create MARKET, dan DEMAND wujud akibat adanya THREAT/PROBLEM.... So, dengan problem yang saya cerita di atas, akan create demand dan seterusnya akan create market dengan sendirinya....MARKET amat luas. Terpulang kepada anda untuk mendapatkannya atau tidak...

Orang bujang tak perlu insuran?.. bagi saya ini pandangan kurang tepat. Setiap orang sebenarnya perlu mempunyai polisi insurans. Lebih-lebih lagi yang telah bekerjaya (mempunyai pendapatan). kalau budak2 sekolah.. biasanya ibu-bapa perlu pastikan anak2 mereka ada polisi insurans.

Seperti yang kita tahu.. insurans adalah bertujuan untuk melindungi sumber pendapatan kita. Bagi orang bujang… insurans adalah perlu bagi melindungi pendapatan mereka apabila mereka “sakit”, sama ada sakit akibat kemalangan atau pun sakit akibat menghidapi penyakit-penyakit kritikal.

Jika mereka sakit akibat kemalangan… maka mereka tidak boleh bekerja pada satu tempoh waktu yang tertentu.. jika patah kaki, biasanya mereka terpaksa bercuti antara 4 bulan hingga 6 bulan (itu pun kalau company bagi cuti.. ada sesetengah company, kalau anda sakit dan tidak dapat bekerja semula dalam masa 3 bulan.. anda akan diberhentikan kerja). Jadi untuk tempoh itu.. anda akan kehilangan punca pendapatan disamping terpaksa menanggung kos rawatan. Kalau syarikat anda sudah ada membelikan polisi kepada setiap pekerjanya.. itu mungkin dapat membantu anda sedikit (sebenarnya membantu syarikat kerana tak perlu tanggung kos rawatan anda, kerana ia telah di cover oleh syarikat insuran).. jadi kena tgk.. adakah syarikat tempat anda bekerja sudah membelikan polisi insurans untuk anda sebagai pekerjanya? Jika ada, soalan yang seterusnya.. adakah ia mencukupi? Sesetengah kompeni hanya membelikan perlindungan insurans pada kadar yang paling minimum sahaja (maklumlah nak jimat kos).

Pada pandangan saya.. orang bujang perlu memiliki sekurang-kurangnya 2 polisi insuran:-
1- Polisi Perlindungan Kemalangan (Personal Accident).. bagi melindungi sumber pendapatan anda apabila anda ditimpa kemalangan dan ia memang murah dan tiada cash value.
2 - Polisi Perlindungan Kesihatan (Medical Card) , untuk menampung kos rawatan apabila anda dimasukkan ke hospital.

Tidak kisahlah sama ada anda beli sendiri atau syarikat tempat kerja anda belikan (bagi yg telah bekerja)ataupun ibu bapa anda yang belikan (bagi yang masih sekolah).. yang penting, pastikan anda memiliki kedua-dua polisi tersebut. Dan lebih baik lagi.. jika anda dapat pastikan jumlah perlindungan yang anda miliki mencukupi (terutama bagi medical card, kos rawatan sentiasa meningkat setiap tahun).

saya tak percaya ngan insurans .

anda tak perlu percaya kan insurans sebab insurans yang anda ambil bukan untuk anda !

anda ambil insurans utk isteri anda !
anda ambil insurans utk anak2 anda !

sebab org yang ada insurans memang x pernah merasa duit insuransnya kecuali mereka2 tersayang yg merasai duit peninggalan tersebut

anda tak akan percaya - sehingga anda sakit / lumpuh / HUK dan kemalangan (bukan niat nak takut2kan sesiapa) - realiti is that....

tak caya - cuba gi tanya kat orang yg sakit jantung yg perlukan 50,000 utk operate. kalu dorang boleh ambil insurans - byar rm1,000 sebulan pun dorang sanggup

tapi dorang x boleh ambil dah sebab sakit, mungkin dorang rasa x percaya masa sihat dulu dan dah convert kepercayaan nya bila sakit...


Kita bukan isteri perdana menteri....
Kalau kita isteri perdana menteri, kita tak perlu takut sbb semua free,
sebab kita boleh buat rawatan kimoterapi kanser di L.A US,
Ratus - ratus ribu, high class facilities,
Kerajaan tanggung in and out,
buat rawatan sambil bercuti, sapa nak bagi,
Al Fatihah untuk Allahyarhamah Datin Sri Hendon,

Kita bukan Azean Irdawati,
Aktress yg terkenal pun tak lepas dari kanser,
Ye la kanser tak pilih bulu,
Pun tak cukup duit rawat kanser,
Tapi takpa, masuk paper Berita Harian, Metro, Utusan dan macam2 mintak derma,
masuk TV3 mintak ringankan beban,
mcm2 persatuan bagi derma,
Zakat Selangor bagi RM 30 000, orang lain bole dapat ker mcm ni ?
RM 90 000 bukan senang nak cari,
Berlakon satu filem di bayar RM 60 000,
setahun 3 filem dah RM 180 000, banyak gaji Pn Azean ni,
Tak masuk drama dan iklan,
Mcm ni punya kaya pun kena mintak derma lagi.....
Gaji you + husband ada RM 180 000 setahun ? RM 100 000 ?
RM 30000 ? alahai sedihnyer....

Kanser tak pilih bulu,
hari ni sihat bulan depan tengok2 kanser dah stage 3,
14 hari ketumbuhan 5cm dah jadi 10 cm,
1 dari 19 wanita menghidap kanser setiap tahun ????
bila giliran kiter agaknyer ??
Hospital kerajaan yang macam pasar basah tu boleh setel cepat ker?
Bukan nak hentam Hospital Kerajaan,
Facilities dan kepakaran Hospital Kerajaan dan Swasta setanding....
Tapi Doktor Kerajaan sendiri cakap,sedangkan doktor kerajaan pun byk yg amik insurans..
Kes elektif mcm kanser atau jantung, atau kritikal, eloklah jangan ditangguh rawatan,
mcm mana nak cepat sbb kita bukan isteri perdana menteri....
nak rawatan cepat kena pergi hospital swasta,
hospital swasta paham2 lah, bisnes tetap bisnes,
RM 20 000, buat kimo sajer, satu cycle jer,
tak masuk rawatan yang lain,
Bila dah kena, ada yang bergadai rumah, ada yang bergadai tanah,
Kos rawatan + kos sara hidup ( dah sakit tak bleh p kerja dah...)
Boleh cecah RM 100 ribu..ada yang lebih..
Kalau duit rawatan + duit sara hidup + kos rawatan susulan RM 150 000, mcm mana ?
Simpan RM 200 sebulan di ASB pun 10 tahun belum cukup RM 100 000..
Kalu simpan RM 200 di Takaful, esok dah ada dana kecemasan RM 150 000,
Kalau tak dak jadi aper2 dapat balik Modal + Investment...
Ni pun tak boleh paham ker ?

Setengah orang kedekut..
kalau tak kedekut, mungkin tak paham,
beli kereta bayar RM 500 boleh, RM 1500 pun takper, asal bergaye,
beli emas Ribu - ribu sanggup,
tapi nak bayar 5% dari gaji bulan utk kecemasan rasa mahal,
sedangkan benda ni wajib + penting,
dana kecemasan la katakan,
kalau ada RM 150 000 dalam bank hari ni takper,
tapi kalu ada kecemasan RM 150 000 kena guna, habis lah duit you,
kene kumpul balik, kan ker baik kalau orang lain bagi RM 150 000 utk kecemasan,

Mahal ?
RM 200 mahal? RM 150 mahal gak ? RM 90 mahal lagi ????
Orang Cina bila dapat 1st gaji diorang tak plan nak beli kereta Honda,
Orang Melayu bila dapat 1st gaji terus plan nak beli kurang2 Waja,
Orang Cina bila dapat 1st gaji, diorang pikir Investment, pikir Insurance,
Orang Melayu bila dapat 1st gaji diorang pikir nak pakai kereta ape, sport rim 17 inci wajib,
Perancang kewangan kate utk kereta tak lebih 12% dari gaji bulan,
Gaji RM 2500/sebulan patut beli kereta yg bayar bulan RM 300/sebulan, Wira second ok la../kenari second ke..utk permulaan.....
Tapi ramai tak ikut..gaji RM 2500, beli kereta Honda City RM 600/sebulan.....24% dah tuh..
Perancang kewangan kate, 60% gaji utk hutang + perbelanjaan, 40 % utk investment, dana persaraan, insurans untuk perlindungan,
Orang melayu 99% gaji utk hutang + belanja sara hidup...1 % utk simpanan...
Berape kerat jer orang melayu ada RM 50 000 cash dalam bank lepas 5 tahun kerje,
Bila orang suruh beli takaful / insurans.....mahal...tak cukup bulan2 nak bayar......
pakat2 la betulkan kedudukan kewangan korang semua....

Orang Kerajaan berlagak,
Penyakit dan rawatan semua di tanggung,
Betul tu,
Habis hari2 orang kerajaan masuk paper mintak derma mcm mane,

Dalam Buletin Utama pun ader? Aper citer nie?
Kita bukan isteri Perdana Menteri,
Bukan juga adik Menteri,
Menteri dan PM sendiri pun cari hospital swasta utk rawatan, US lagi tuh,
Pegawai jabatan jer ? clerk jer ? Pegawai sains jer ?
Ketua Jabatan ? Pensyarah ? Ok la skit dengar bunyik nyer,
OK sebulan lagi datang balik buat Test tu Test ni,
OK tunggu result 2 minggu,
OK kena tunggu giliran buat pembedahan, mungkin 3 bulan lagi,
Senarai list 10 muka surat, tahun depan pun ada baru dapat giliran,
mintak maaf cakap, inilah realiti......

Orang kerja Swasta lagi lah tak sedar diri,
Konon - konon Multi Nasional Company...
Majikan Cover la katakan...
Berapa ribu beb ? Sampai bila beb ? Berapa limit beb ?
8 bulan kena kanser tak pi kerja Majikan nak cover lagi ker beb ????
pencen umur 55 thn habis takdak coverage dah...
86% warge tua melayu sekarang tiada coverage insurans/takaful..


golongan ni berada di tahun akhir 1970an dan 1980an...tengah kuat kerja mcm kita,
tapi masa tu insurans tak famous di kalangan orang melayu, haram...
sekarang ada satu pilihan jer lah...hospital kerajaan...
kalau nak ke hospital swasta...kena cari dana sendiri...
EPF ? untuk persaraan pun tak cukup ini kan pula nak tanggung medical...
Sekarang banyak company besar2 beroperasi di Malaysia,
Tapi sampai bila ?
Itu pun kalau majikan masih sudi beroperasi di Malaysia,
Bisnes is bisnes, bukan badan kebajikan atau walfare...
kalau kos operasi dah mahal...pegi tempat lain la jwbnyer..
nak beli takaful masa umur 55? Besar belanjer nyer beb..itu pun kalau layak...
Majikan paling besar dalam Malaysia adalah Kerajaan Malaysia,
Insyallah dah berpuluh tahun beroperasi..tak bungkus...
walaupun kalah byk di PRU12 baru2 ni,..takper...Majoriti mudah dalam tangan...
Alahhhh...kalu PAS ker PKR ker perintah Malaysia pun, kerajaan tetap jalan mcm biasa...
Kerja Kilang besar mana pun, risiko nak bungkus tetap ada,
US dah meleset, Kilang US kat Msia ni byk dalam bahaya...
Kat Malaysia pun operator kilang Melayu dah skit,,,berlambak Bangla, Vietnam , Nepal...murah...
Sikit hari lagi, depa pakat - pakat pindah Operasi p Bangla...
Hampa ternganga....
Tu pun masih tak sedar diri lagi......

IKM-HUKM Hospital yg terbaik dari segi facilities bagi rawatan kanser,
Hospital Kerajaan nih,
Hospital Swasta n Kerajaan kadang2 akan refer sini,
Sini ada golongan yg tak perlu bayar, atau bayar seminimum yg mungkin,
ada yang kena bayar 100%..bagi yang ada coverage insurance, atau TOKEY KILANG,
boleh buat loan nak buat rawatan disini...buat loan ?
Cukup la loan rumah loan kereta dah beban dah.....
Kebarangkalian nak jatuh dalam GROUP tak payah bayar sangat lah rendah....
Second group kena bayar skit....skit berapa skit...RM 20 ribu ? RM 30 ribu ? tengok kes ler...
So, are we hoping for the luck to fall in the Not Need Pay Group ??
Husband kerja, wife kerja...boleh bayar bulan - bulan aper ....

Ibarat guna Kad kredit ler,
Kad kredit Visa Jammed, Gunerlah pulak Kad Mastercard,
(Mana2 yg pakai kad kredit, stop dan tukar pada Kad Debit plak...)
Bila jalan jauh, spare tyre kena ada,
******* satu tayar, ada lagi satu tyre spare..
Sama juga kes you,
Mana boleh dapat rawatan kerajaan, pergi la takda masalah,
Tapi bila lambat dan waiting list panjang, pegi la hospital swasta nak cepat...( dengan coverage insurans/takaful la yer...)

Kanser bila dah kena, keluarga merana,
isteri kena kanser suami merana,
suami kena kanser isteri merana,
kehilangan keluarga tersayang taktau nak cakap ler sedihnyer,
Kesian anak2...

Gaji Laki bini RM 2500 + RM 2500..wau RM 5000,
satu tumbang...tinggal RM 2500 jer..
dah la tak cukup...nak tanggung kos rawatan kanser lagik..
kalau takdak insurans.....masuk paper ler mintak derma..
tanggung sakit memang perit,
takda duit nak buat rawatan lagi tambah pedih,
Ajal dan maut di tangan tuhan akhirnyer,
Kalau dah sampai ajal, pergi jua...

Sekurang2nya kita mencuba dapatkan rawatan terbaik,
Jangan nanti terkilan salah kan diri sendiri,
sbb lambat dapat rawatan...why lambat ? tak der duit.....

Suami-suami yang menyayangi isteri...
Isteri - isteri yang menyayangi suami..
Lepas baca nukilan ni, bincang - bincanglah sesama sendiri,
Suami belikan takaful untuk isteri...
Takkan isteri nak beli untuk suami..
apa2 pun bolehlah asal jangan baca je nukilan ni..
sama-samalah kita bertindak hari ini..
sebelum kita dipanggil mengadap Ilahi..
.


Sumber : Majlis Kanser Malaysia (MAKNA)

- Takaful / Insurans hanya boleh dibeli dengan kesihatan,
You mampu bayar RM 500 sebulan pun, bila dah sakit, orang tak pandang dah,
Nukilan ni bukan nak perli saper2,
Just nak bukak minda jer,
mintak maaf kalau ada yang teraser,
Sementara sihat, eloklah beringat...
Bila dah sakit......Wallahulalam....
Ingat.....Kita bukan isteri mana - mana Perdana Menteri...hatta Menteri sekali pun.....

DRPD AKU LAA SIAPA LAGI.....
CONTACT:
WAN IKBAL ZAHIN WAN KAMAL
019-6480007
WAS 45544



kali ni saya nak kongsi sket sebanyak pengalaman saya sepanjang karier saya sebagai wakil Takaful. walapun takder lah terer sangat seperti kebanyakan ejen-ejen lain , dan niat saya pun takder la nak mengajar. cuma saya terdetik satu hadis Nabi SAW yang bermaksud :

"...setiap kebaikan itu akan dibalas dengan 10 kali ganjaran..."
Riwayat Al-Bukhari

so, jika saya kongsi satu perkara, maka saya percaya Allah akan membalas 10 kali ganjaran. betul kan?

ok...sebelum ni, ramai orang bukak thread tentang power closing, how to approaching dan sebagainya. kiranya thread ni sebagai lauk tambah jer la..hehe...

apa yang saya nak bincangkan kat sini ialah skop dan teknik keje seorang wakil Takaful. saya banyak dengar rintihan wakil-wakil takaful yang baru seperti ini..

"camner nak cari client?"

"camner nak approach dier?"

"kalau dier dah ada takaful camner?"

"kalau dier taknak dengar camner?"

"kalau diorang halau kita camner?"

rintihan-rintihan di atas adalah common things dalam industri Takaful ni....camner nak mengatasi masalah di atas?

KENALI SASARAN PROSPEK

pecahan utama prospek kita ialah terbahagi kepada 2 golongan:

1) Orang keje kerajaan
2) Orang keje swasta

dan berpecah kepada 2 bahagian lagi:

1) orang yang kita kenal - kecenderungan pasaran 1%
2) orang yang kita tak kenal - kecenderungan pasaran 99%

dipecahkan lagi kepada 3 golongan:

1) penduduk bandar
2) penduduk luar/pinggir bandar
3) penduduk pendalaman

dan dipecahkan lagi kepada 4 peringkat usia:

1) kanak-kanak
2) remaja
3) dewasa
4) usia emas

jadi, kita sudah tahu skop kita prospek kita camner. lain skop lain caranya.

contohnya: kalau kita pegi promote Medical Card kepada orang pedalaman, mungkin diorang takkan amik pun sebab kat sana mana ada private hospital. jadi diorang lebih tertumpu kepada pelan-pelan saving, pampasan dan khairat kematian jer. jadi, penduduk bandar lebih open kepada Medical Card.

melalui pengalaman saya juga, kalau pegi promote Medical Card kat kakitangan kerajaan, memang kekadang diorang pun tak berminat nak dengar...sebab kononnya diorang sudah pun "dijamin" oleh kerajaan sepenuhnya..kalau pandai cara approach..diorang amik juga..hehe..

jadi, camner kita nak menghadapi semua pecahan-pecahan di atas tu?



TEKNIK KERJA WAKIL/EJEN TAKAFUL

kebiasaan terbahagi kepada 4 cara utama:

1) Teknik Personal 1 0n 1
Kebiasaan teknik ni sasaran ialah orang yang dah kita kenal, sedara-mara, kawan-kawan, dan orang yang dah buat appointment. teknik ni juga digunapakai bila ejen-ejen Takaful pergi sekolah-sekolah untuk promote Takaful. jumpa cikgu ni pun guna teknik nie...

note : ini adalah teknik asas semua ejan Takaful..wajib kuasai teknik ni !!!!

Kelebihan : kita dapat mendekati prospek dan mengumpul maklumatnya denga lebih dekat. closing pun senang...teknik ni banyak digunapakai oleh ejen-ejen baru..

Kelemahan : kekadang tu ganggu waktu orang keje dan bolayan...

2) Teknik Booth/Kaunter Jualan
Teknik plak lebih dikenali sebagai "PUKAT TUNDA". biasanya kita bukak kaunter di mana-mana tempat umum. supermarket, pejabat kerajaan/swasta, tepi jalan, kenduri kawen dan sebagainya. Teknik ni sangat bagus kerana secara tidak langsung dapat mempromosikan Takaful. prospek yang berhenti baca brochure tu memang sah ada potensi untuk jadi client kita. apa lagi, close terus!

Kelebihan : memberi pendedahan ringkas mengenai produk Takaful kepada orang yang lalu lalang. prospek pun senang dapat, kita hanya tunggu dan prepare jek :)

Kelemahan : memerlukan kos..saya bukak booth paling murah pun RM70 sehari...kalau bukak kat supermarket dan spot yang bagus..mau RM200 sehari..

3) Teknik Soal-siasat
lebih kurang macam teknik personal, tapi kita approach seseorang tu dengan bawak borang soalan kaji selidik. berbanding kalau kita cakap terus nak promote takaful, teknik ni lebih senang untuk mendekati prospek. cuma kekadang tu kita kena TIPU dulu prospek kita dengan cakap kita ni dari itu dan ini, nak buat kajian itu dan ini. malu nak ngaku dari kompeni Takaful hehuehuehue..(secara peribadinya, saya tak suka cara nie hheheh)..apa-apa pun, teknik ni juga berkesan jika kena caranya..

Kebaikan : dengan borang soal-siasat, kita bleh tahu secara ringkas mengenai data peribadi prospek dari segi umur, pasangan, bilangan anak dan kekuatan kewangan. secara tidak langsung kita dah boleh set kita nak promote produk apa dan berapa bayaran optimum untuk mereka

Kelemahan : kekadang tu kita kena nyamar dan tipu prospek kita bahawa kita dari itu dan ini dan tujuan itu dan ini.

4) Taklimat / Seminar Ringkas

Teknik ini adalah teknik peribadi kegemaran saya. daripada taklimat, kita dapat buat semua teknik-teknik lain bila kita follow up. melalui teknik ni, kita dapat promote Takaful kepada prospek-prospek kita sekaligus / ramai-ramai, tak perlu buang masa nak pegi sorang-sorang...kecuali follow up after that after diorang dah dapat maklumat mengenai Takaful. dan biasanya, kalau ikut pengalaman saya, kita dapat close casees beramai-ramai sebab biasanya orang kita ni suka ikut. kalau sorang isi borang, yang lain mesti ikut isi borang..hehhe...

Teknik ni perlu dilakukan secara berkumpulan, at least kena ada partner (2 orang)

Kelebihan : prospek menyediakan masa untuk mendengar, jadi kita tidak perlu pegi dan ganggu waktu keje mereka. sekaligus kita dapat promote Takaful secara beramai-ramai dan close pun beramai-ramai.

Kelemahan : kalau orang takde banyak maklumat mengenai industri Takaful, memang takleh buat taklimat..jadi pembantu tu bleh...



FIRST THING FIRST

apakah yang pertama yang perlu kita sebagai ejen Takaful, terutamanya bagi seorang ejen baru?

NIAT

first, betulkan niat...Nabi pernah cakap...

Kalau kamu inginkan dunia, maka kamu akan dapat dunia..
Kalau kamu inginkan akhirat, maka kamu akan dapat akhirat..
Kalau kamu inginkan kedua-duanya, maka kamu akan dapat kedua-duanya..

so, buatlah pilihan korang nak dok alik maner..heuehheuheu

ILMU

BASIC INSURANS/TAKAFUL
First thing first, kena ada ilmu. Tanamkan dalam fikiran kita bahawa semua orang di luar sana (prospek kita) tidak tahu mengenai konsep Insurans/Takaful. oleh itu, kita kena mendalami selok-belok ilmu Insurans/Takaful. dari segi sejarah, konsep, sistem, tahap perkembangan dan sebagainya. Ingat!! prospek kita tidak tahu mengenai apa itu Takaful, dan tugas kita sebagai penyampai ilmu dan maklumat tersebut.



KOMPENI YANG KITA WAKILI / PRODUK YANG KITA PROMOSI
yang ni sangat penting. kita kena master dengan apa yang kita wakilkan. pernah dulu masa mula-mula saya jadi wakil TI, orang tanya, "siapakah BOD TI?" errkk...kantoi..saya tak hafal pun nama-nama BOD TI masa tu..huhuhu...memang kantoi kubra ah..dan pernah juga orang tanya siapa yang jadi Majlis Pengawasan Syariah...so, nak taknak korang kena hafal sapa yang jadi BOD, AMPS, MANAGEMENT TEAM dan sebagainya sebagai penyelamat korang bila korang ditanya. bisanya orang yang tanya ni adalah golongan-golongan profesional. paling bagus, dalam tool korang tu, selitkan sekali gambar-gambar BOD, AMPS dan MANAGEMENT TEAM...orang tengok pun bertambah yakin, kan?

tentang PRODUK pula, korang kena master bebetul. antara beberapa pertanyaan yang pernah ditanya oleh saya ialah..

1) kat mana kompeni Takaful melaburkan duit? ke mana duit pergi jika melabur ngan ET? siapa pemegang saham dalam ET dan sebagainya?

2) berapa return yang saya akan dapat pada tarikh matang?

3) camner cash flow <--yang ni pernah ditanya oleh seorang pegawai LHDN..uhuk.. 4) berapa sumbangan bulanan yang paling murah? 5) jaminan kerajaan tak? 6) camner nak bayar? potong BPA? autodebit? cash? credit card? 7) proses nak claim camner? susah ke senang? camner prosedure? 8) Takaful awak ni sama ke ngan Takaful lain? <--jaga-jaga ngan soalan ni, silap jawab memang terlepas prospek. masa awal-awal jadi wakil dulu, saya pernah kehilangan 1 kumpulan prospek (10-15 orang) kerana silap jawab. lepas dah belajar balik, akhirnya alhamdulillah saya pernah dapat close 3 orang huheue... dan sebagainya soalan-soalan lain..tak ingat... jadi kesimpulannya, kita kena master ngan produk kompeni kita...


TEKNIK CLOSING
kalau nak cakap pasal teknik closing ni, memang panjang citer dan sangat subjektif. sesetengah orang power closing tak sama..tapi biasanya basicnya adalah sama..tapi saya kongsi satu guide line yang mudah..

KENALI PROSPEK YANG KORANG NAK APPROACH
contohnya kalau korang nak approach cikgu sekolah. so, korang kena kaji camner ideologi cikgu-cikgu sekolah nie. kita amik contoh dari segi pendapatan diorang :

Cikgu Sekolah Rendah
Rate Gaji : RM1300 - RM2500 (selepas kenaikan, gaji mati ngan elaun)
so, korang boleh bajet korang nak close cikgu-cikgu ni ngan polisi RM100 ke, RM120 ke ape ke..korang adalah Penasihat Kewangan, jadi jangan close kes RM500 plak..sian plak diorang nak tanggung anak bini. lain lah kalau diorang sanggup ke, ada pendapatan lain ke ape ke..

Cikgu Sekolah Menengah
Rate Gaji : RM1800 - RM4500±
saya suka approach cikgu sekolah menengah sebab gaji diorang tinggi..hehehe...kalau dah rezeki, memang dapat 2-3 kes daripada seorang cikgu sekolah menengah.

so, ni kalau kita kaji dari segi pendapatan diorang. kalau kerani ke, pembantu tadbir ker, pegawai ke, pengarah jabatan ke, bisnesman ke apa ke...tu semua korang WAJIB AMIK TAHU berapa rate pendapatan diorang. so korang dah bleh bajet berapa nak close diorang...ini masukkan benda ni ke dalam perkara FIRST THING FIRST yang perlu korang utamakan...

ILMU SEMASA
yang ni jugak sangat penting..kalau boleh korang kena tahu banyak pengetahun am. contohnya kalau korang pegi jumpa prospek seorang Tokey Jual Kereta Honda, so korang kena la study sket mengenai model-model Honda, pesaing Honda iaitu Toyota dan sebagainya. beberapa perkara tambahan lain seperti proses beli kete, loan, rate % dan sebagainya. korang kena menunjukkan minat dengan apa yang dia minat.

contoh yang lain, kalau korang jumpa sorang prospek yang hobinya suka main futsal. korang jugak kena tahu futsal ni camner, kat maner dier main, berapa rate sekali main futsal. pernah saya jumpa sorang client saya yang hobinya suka menunggang kuda. so, saya balik dan study pasal kuda-kuda nie....

dan perkara lain yang perlu korang titikberatkan ialah PERKEMBANGAN EKONOMI/POLITIK SEMASA..yang ni sangat subjektif, korang boleh baca sendiri daripada akhbar, tengok berita, dengar radio dan sebagainya..



KENALI PESAING KORANG
terdapat beberapa falsafah orang dulu-dulu, "jika kamu hendak jadi kuat, kenali dan pelajarilah daripada musuh kamu"

so, korang kena buat sedikit homework mengenai beberapa kompeni lain yang compete dalam industri nie. bagi saya, saya bergaul ngan beberapa rakan ejen daripada kompeni Insurans dan Takaful yang lain. selain daripada berkongsi maklumat mengenai produk masing-masing, kita juga dapat belajar ilmu closing ngan diorang..

so, belajar dan mengenali pesaing juga sebagai ilmu tambahan kepada korang dalam buat presentation...

masih lagi dalam tajuk FIRST THING FIRST



Sebelum ni kita telah bincangkan dari segi persediaan awal secara umum bagi seorang ejen/wakil Takaful. Jadi, pada kali ini kita nak bincang pula mengenai persediaan dari segi fizikal.


PAKAIAN KERJA

Bak kata orang, "Dari Mata, Jatuh Ke Hati", bermakna kita kena jaga penampilan pakaian kita. Kalau kita pegi Mydin, semua staff pakai baju sama jer. Kalau kita pegi BSN, semua staff dia pun ada uniform yang sama. Polis, Askar, Bomba dan sebagainya pun ada uniform tersendiri sebagai identiti diorang. Bagaimana pula dengan ejen Takaful?

Kalau dari jauh kita tengok seorang lelaki berpakaian kemas, bertali leher, bawak beg, masuk ofis kita. Maka sudah tentu kita akan cakap, "mesti salesman mamat nie".

Dan biasanya, bila orang dah anggap salesman, kita akan block @ tutup minda kita untuk "salesman" tersebut menjalankan promosi jualannya.

Kita akan bincang camner nak mengatasinya dalam episode yang akan datang :p

Well, apakah pakaian yang perlu kita pakai untuk kita kerja?

PAKAIAN ASAS - KEMEJA, SELUAR SLACK

Secara basicnya, secara puratanya ramai ejen Takaful berpakaian sebegini. Salesman pun pakai macam ni juga. Mengikut pengalaman peribadi saya, peratusan power closing daripada pakaian ini hanyalah 25% sahaja, 75% selebihnya adalah pada presentation kita.
Kelebihan : Ciri profesional tu ada, tapi masih lagi kurang memuaskan

Kelemahan : Sering dianggap salesman

PAKAIAN SEMASA BOOTH - BAJU KEMEJA / T-SHIRT JENAMA TAKAFUL

Memang biasanya kalau kita bukak booth, kita akan pakai baju jenama syarikat Takaful kita, sebagai satu promosi terus kepada para prospek kita. Saya sendiri pun jarang pakai bajut jenama TI, kalau pegi booth pun pakai baju kemeja jer...hehehe...apa-apa pun, mengikut pengalaman saya, peratusan power closing adalah 35% - 65% (hanya berkesan jika buat di booth sahaja). kalau pegi sekolah atau pejabat pakai baju nie, biasanya dah kena bolayan...

Kelebihan : Promosi secara langsung, menambahkan tahap kebolehpercayaan kepada prospek semasa kita approach dia.

Kelemahan : 100% nampak cam salesman, hanya sesuai digunakan untuk booth.

PAKAIAN LEVEL 2 : KEMEJA + TALI LEHER

Ini adalah pakaian kerja saya. Pada mulanya saya juga pakai baju Kemeja sahaja, tapi selepas beberapa kajian saya buat, saya try masuk sekolah dan jabatan, saya dapati jika kita bertali leher..kita akan mudah mendapat layanan berbanding dengan tidak bertali leher. Impressi orang pun sudah berubah. Mengikut pengalaman saya, kalau saya masuk ngan kemeja sahaja, diorang layan acuh tak acuh jer. tapi kalau saya yang bertali leher masuk, diorang akan bangun dan layan saya dengan mesra + gugup...kelakar la plak bila teringat...hehehe..apa-apa pun, power closing daripada LEVEL 2 ialah 50% - 50%

Kelebihan : Ciri profesional meningkat kepada 60%, senang pegi ke mana-mana

Kelemahan : kekadang tu masih lagi dianggap sebagai "salesman"

PAKAIAN LEVEL 4 : KEMEJA + TALI LEHER + BLAZER/KOT

Kalau kita study Industri Insurans di USA, semua ejen-ejen Insurans kat sana semua pakai LEVEL 4 ni. sebab menjadi ejen-ejen Insurans adalah satu kerjaya yang sangat profesional dan sangat berjaya. Saya pun biasanya kalau pegi jabatan-jabatan kerajaan, saya akan berkot. Rasionalnya, bila kita nak masuk jabatan-jabatan Kerajaan ni, kita kena berjumpa dan bersua muka dengan Pengarah-Pengarah Jabatan/Kementerian.

kalau kita pegi dengan LEVEL 3 dan ke bawah, biasanya dia nak layan pun malas. Orang keje kerajaan ni kekadang dia rasa dia megah sket. So, untuk mengatasi perasaan megah diorang ni, kita kena meletakkan diri kita sama level ngan diorang. Mulakan dengan cara pemakaian kita.

so, bila saya jumpa ngan Pengarah-Pengarah Jabatan, diorang akan rasa kita juga adalah orang yang penting dari syarikat yang kita wakili. Jadi, tambah sket ngan skill komunikasi, Insya-Allah permohonan untuk buat taklimat senang jek...

peratusan closing ialah 70%-30%

Kelebihan : Biasanya dapat layanan 1st class...mentaliti orang kita memang macam ni..adeh...

Kelemahan : Cuaca di malaysia tak sesuai nak pakai baju kot jalan-jalan tengah panas...adeh..dok dalam kete pasang air-cond jer la...

sekarang kita bincang plak mengenai alat-alat bantuan ejen-ejen Takaful. apakah yang seharusnya korang bawak untuk pegi jumpa prospek?

kita bincang dari segi alat bantuan asas jer..benda basic yang perlu ejen Takaful ada untuk close prospek.

1) BROCHURE / RISALAH PRODUK

ni benda basic korang kena ada. brochure setiap produk Takaful mesti bawak, dan korang kena plak faham camner nak terangkan kepada client. biasanya dalam brochure ni takder la bitau details mengenai sesuatu produk, so kerja korang ialah menerangkan secara detail lagi mengenai apa yang ada dalam brochure produk.

ini adalah alat bantuan saya di mana saja saya pergi. dan benda yang paling simple dan tidak berat untuk di bawa ke mana-mana.

2) CONTOH QUOTATION / JADUAL SUMBANGAN MUDAH

kekadang tu, bagi ejen takaful yang masih tiada laptop, contoh quotation atau jadual sumbangan juga memainkan peranan penting, sebab prospek boleh buat bajet berapa diorang nak sumbang kepada Takaful. memudahkah kerja korang, dan juga memudahkan dia buat keputusan.

saya buat sendiri jadual sumbangan untuk produk TI, mudah dan senang difahami.

3) PROPOSAL KORPORAT TAKAFUL

yang ni amat penting jika korang nak masuk jabatan/organisasi untuk jumpa ngan Pengarah, Pengurus, CEO dan sebagainya. diorang mesti akan tanya kompeni Takaful ni asal maner, dari mana, kekuatan dalam industri camner, profits setiap tahun camner, bukti keuntungan dan method pembahagian dan sebagainya. yang ni korang kena tahu banyak perkara mengenai selok-belok industri Takaful, dan beberapa industri lain yang berkenaan dengan Organisasi yang kamu nak pegi nie. design lawa-lawa sket, kasi warna print ke ape ker.

yang ni sentiasa ada dalam sampul surat keramat saya...hehehe..


4) CONTOH / BUKTI CLAIM

Bagi yang servis Medical Card, contoh claim ni sangat penting untuk meyakinkan prospect. bawak 1-2 contoh claim ke ape ke. kalau yang takde Medical Card, macam saya dulu, bawak jer contoh claim Death Benefits, Daily Hospital Benefits dan sebagainya. at least biar ada contoh @ bukti claim.

5) LAPTOP

Kalau boleh, setiap wakil takaful mesti simpan duit dan beli laptop, jangan la plak beli rim sport kete..hehehe...laptop juga sangat penting, client dapat tengok secara langsung mengenai quotation yang dibuatkan khas untuknya, aliran tunai, allocation untuk savings / tabarru', dan sebagainya. jadi, kalau boleh dapatkan laptop secepat mungkin yer..

6) BORANG PROPOSAL

jangan la plak korang pegi close client tak bawak borang plak. pastikan borang Takaful cukup lengkap, seperti borang Takaful, borang BPA, Borang Autodebit dan sebagainya. kena tanya dulu client nak bayar camner. kalau dier kakitangan kerajaan, cadangkan kepadanya amik borang BPA, kalau dia taknak, cadangkan borang autodebit dan sebagainya.


7) Kalkulator

dulu saya selalu lupa nak bawak. benda ni penting juga, beli jer yang kecik dan letak dalam poket. jangan plak bila nak kira, kena tekan-tekan henset..adeh...so, benda ni penting juga..beli yang kecik-kecik jer...kalau PDA yang ada kalkulator tu lagi bagus!

8) PEN DAN KERTAS KOSONG

hehehe...untuk penerangan kepada client korang, kena bawaklah pen dan kertas kosong. buat ilustrasi ke, jadual ke, cerita ke ape ke...kelakar plak bila teringat saya cuba close seseorang guna PEN dan KERTAS KOSONG jer...tapi gagal heuheueu...

apa-apa, ni adalah alat bantuan secondary jer .



9) HENSET @ PDA

bukanlah untuk tujuan berlagak. tapi mengikut tips yang diajar oleh UM saya, masa closing tu, letaklah henset kita atas meja. kira pamerkan henset kita lah. pastikan henset yang "BERMUTU TINGGI" ah hhehe..kalau henset monotone tu, takyah tunjuk pun takpe hehehhe...rasionalnya, orang kita ni suka menilai sesuatu dengan apa yang orang tu ada. kalau kita bawak kete, diorang nilai jenis kete apa yang kita bawak. kalau kita pakai henset, diorang boleh nilai status kita dengan jenis henset yang kita ada. so, tips untuk korang, kumpul lah duit, belilah henset yang mahau-mahau sket huehehue

10) JADUAL, GAMBAR-GAMBAR, ILUSTRASI, KERATAN AKHBAR

well, the last thing is, kisah masyarakat seharian juga sangat penting untuk kita bagi tauladan kepada client kita. keratan akhbar, ilustrasi perangkaan terkini, jadual percukaian jika korang jumpa ngan bisnesman dan sebagainya.

korang wajib ada semua benda alah ni !!


kita sudah bincang dari segi persediaan dari segi pakaian, persediaan alat² bantuan dan sebagainya.

kali ini kita bincang pula tajuk PROSPECTING

Jika kita masuk kelas ejen, apa yang kita akan belajar pada awal permulaan ialah "PROSPECTING".

ada banyak cara mencari prospek, dan banyak strategi yang digunakan untuk membuat senarai prospek. antara teknik yang paling glamor ialah Prospecting 100, yang mana teknik ni memerlukan seorang ejen menyenaraikan 100 nama yang berpotensi atau tidak menjadi peserta Takaful kita.

saya juga masih menggunakan teknik ni. tapi, senarai 100 nama yang pernah saya buat tu pun belum habis saya pergi close...heuheuhue

apa-apa pun, masih ada ejen yang masih blur, dan tidak faham camner nak buat prospecting nie. masih ada ejen yang tertanya "camner nak cari prospek? camner nak cari pelanggan? camner nak cari!!??!".

untuk mencari prospek, kita kena tahu bentuk pasaran kita. Pasaran yang saya maksudkan ialah skop prospek kita ialah seluruh rakyat Malaysia. Takaful adalah keperluan setiap orang, bermakna ini menjadikan seluruh rakyat Malaysia memerlukan Takaful dan menjadi bakal pelanggan korang. jadi, korang tak perlu risau kerana pasaran ini adalah tidak terhad.

Kenapa pasaran Malaysia adalah tidak terhad?

1) Jumlah rakyat Malaysia ialah lebih kurang 29 juta orang.

2) Daripada jumlah tersebut, 35% daripadanya memiliki perlindungan (insurans@takaful)

3) Daripada jumlah 35% tersebut, hanya 8-9% sahaja yang menyertai Takaful.

wah! adakah korang nampak apa yang saya nampak?

ini bermakna, kita boleh buat rumusan macam ni:

1) 65% atau 18.85 juta rakyat Malaysia masih belum memiliki sebarang perlindungan. jadi, 18.85 juta orang tersebut ialah bakal pelanggan korang 100%

2) 26% atau 7.54 juta rakyat Malaysia memiliki polisi konvensional. jadi ini juga tugas korang untuk menyelamatkan mereka dari menyertai konvensional kepada menyertai perlindungan berbentuk syariah @ takaful.

3) 9% atau 2.61 juta rakyat Malaysia telah memilik Takaful. masih lagi boleh jadi pelanggan korang jika korang boleh jadikan Takaful korang sebagai Takaful kedua @ ketiga kepada mereka.

dengan kata lain, korang tak perlu risau mengenai pasaran Takaful. memang tidak terhad. jika korang jumpa prospek yang sudah ada Takaful @ Insurans, jangan la sedih, sebab masih tinggal 18.85 juta lagi rakyat Malaysia yang masih takde sebarang polisi perlindungan.

SETTING THE TARGET

first, korang kena set target, berapa jumlah minima yang korang nak close setiap minggu, setiap bulan, setiap tahun. Set target ialah sebagai satu langkah untuk korang sentiasa bekerja dan tidak putus asa.

Untuk ejen baru, korang boleh set target macam nie.

Set Target Tahun Pertama : minima 100 kes

Minima Kes Setiap Bulan : 8-9 kes sebulan

Minima Kes Setiap Minggu : 2-3 kes seminggu

ler..takkan 2-3 kes seminggu takleh kot? dari 18,850,000 rakyat malaysia, takkan takleh nak sambar 2 ? BOLEH PUNYA!!!



PECAHAN TARGET

dari 100 orang ni, siapa kita nak cari sebenarnya? hehehe..inilah persoalan utama sebenarnya.


UM saya cakap, untuk 100 kes pertama, seboleh-bolehnya carilah kakitangan awam atau dengan nama yang lebih glamor, kes Biro Pemotongan Angkasa (BPA).

saya paling suka kes BPA. kenapa kes BPA?

1) pembayaran BPA adalah terjamin.
2) kekadang tu pelanggan ada masalah pemotongan dengan bank. contohnya bank lambat potong ke, bank potong lebih ke. BPA tidak begitu. jadi peratusan untuk mengalami sebarang komplikasi menghampiri 0%
3) korang tak perlu susah-payah kutip duit setiap bulan. atau korang juga tak perlu susahkan pelanggan korang pegi bayar ke kaunter setiap bulan untuk tempoh 20-30 tahun. sian dia...
4) andaikata dia nak surrender polisi, kita ada masa 3 bulan untuk consult dier balik :), sekurang-kurangnya dia boleh ubah fikiran untuk tidak surrender dan boleh close dia sekali lagik :)
5) Pelanggan korang tak perlu risau tentang polisi lapsed!!
6) Komisyen dan Bonus korang konfirm terjamin.


so, saya biasanya membuat keutamaan begini bila mencari kes:-

1) BPA
2) Autodebit
3) Pemotongan @ Pemindahan Akaun Lain
4) Yearly Case
5) Kad Kredit
6) Cash @ Kutipan Setiap Bulan.

korang ada banyak alternatif pembayaran sumbangan yang boleh korang tawarkan kepada bakal pelanggan korang. sungguh fleksibel dan mudah hueheu

jadi, daripada 100 kes BPA, saya dulu buat pecahan macam nie :

50 : cikgu
50 : pekerja jabatan

untuk 50 kes cikgu :
15 kes cikgu sekolah rendah
35 kes cikgu sekolah menengah

p/s : hehehe..saya biasanya lebihkan target cikgu sekolah menengah sebab pendapatan mereka lebih tinggi daripada cikgu sekolah rendah. tapi ikut kreativiti korang lah camner nak set yer...

Pekerja jabatan pula tiada sebarang pecahan yang spesifik. korang boleh close sebanyak mungkin dari segi Pengarah --> Penolong-Penolong Pengarah --> Pegawai-Pegawai Tabdir --> Pembantu-pembantu Tabdir --> Pembantu Am Rendah --> dan seterusnya.

Rasional 100 kes?

jika korang berjaya dapatkan 100 kes BPA. dengan andaian semua kes minima RM150, komisyen 35%, jadi setiap bulan pendapatan minimum korang ialah RM5,250 sebulan untuk tahun pertama sahaja!!!

jika korang boleh cari lagi 100 kes untuk tahun kedua, korang kira lah sendiri :)

ok, ini untuk Market BPA @ Kakitangan Awam. kita akan bincangkan lagi Market Swasta untuk episod yang akan datang.

SIAPAKAH BAKAL PELANGGAN ANDA SEBENARNYA?


Satu lagi skill yang saya selalu gunakan bila jumpa prospek ialah beritahu sikit tentang keperluan hidup:

1. Aset semasa (tunai)
2. Perlindungan diri dan kesihatan
3. Aset jangka panjang (pelaburan, rumah, etc)

Saya gitau, manusia ni bila dah start kerja, selalunya dia akan pikir nak jadi kaya. Bagus cita2 tu. Tapi masalahnya, ramai yang nak kaya ni cuma fokus dekat aset tunai dan aset jangka panjang je tapi perlindungan diri dia tak hirau langsung.

Bila dah kena penyakit kritikal atau lumpuh, dah jadi adat orang kita baru nak mencari2 perlindungan diri. Tapi masa tu susah nak cari company yang sanggup tolong. Kemungkinan besar xde langsung.

Bila dah jadi mcm tu, mula la cairkan aset semasa dan jual aset jangka panjang semata2 sebab xde perlindungan diri.

Rumah dijual. Tanah digadai. Barang kemas dipajak. Berebut2 nak masuk surat khabar dan bersamamu tv3.

Harta tergadai, maruah pun tercalar. Kesian kat anak2@isteri@suami@parents@atuk nenek terpaksa sama2 menebalkan muka utk merayu nanti.

Kita selalu tanya kenapa ekonomi orang Melayu Islam kat Malaysia tak kukuh sangat berbanding kaum yang lagi satu tu.

Jawapannya: Mereka juga mencari kekayaan. Tapi kelebihan mereka ialah menyedari kepentingan memiliki plan perlindungan diri dan kesihatan.

Since guna skill ni, dalam 3 weeks ni dah close banyak cases dah. Alhamdulillah.

Seelok2nya agents ET belajar sekali tentang ekonomi dan finance. Memang akan sangat2 membantu nanti.


sumber: forum perbincangan agen takaful

227 comments:

Anonymous said...

satu ilmu yang amat berguna...
terima kasih bro!!

rosmaini said...

Terima kasih tuan..Saya mohon share utk agent2 di bawah agensi saya.

Kak hana said...

TERIMA kasih..
saya mohon share untuk agensi saya.?

Anonymous said...

Terima kasih tuan, saya telah print di dalam PDF (walau tak boleh highlight untuk copy). Izinkan saya mendapatkan tips dari tuan

mea said...

tq tuan...ilmu yg sgt berguna..smoga tuan sekeluarga d rahmati allah.....

shahruddin syafie said...

Alhamdulillah.. terimakseh tuan, ilmu yg sgt brmanfaat..

Anonymous said...

Tq tuan. Semoga sama2 dapat manfaat..yang penting niat kita...

Unknown said...

Tip yg sgt berguna... Izinkn sy share ngn sahabat2 lain..

far_east007 said...

Assalamualaikum..terima kasih banyak tuan..mohon izin untuk share dengan sahabat2 saya dan untuk digunakan dalam khidupan seharian...

Unknown said...

Semoga Allah membalas jasabaik tuan dengan rezeki halal melimpah ruah.. sebab share ilmu berguna.. mohon share pada kawan2 ye..TQ

Anonymous said...

Assalamualaikum...
Terima kasih atas perkongsian ilmu dan pengalaman ini...
Moga tuan dimurahkan rezeki kerana pemurah berkongsi ilmu...
Mohon izin dikongsi dgn kawan saya...

Unknown said...

Info yg bgus bgi agen baru mcm saye.izinkan saye share yer.time kasih

Unknown said...

info yg bagus Tuan. Mohon share yer

Sirsab said...

Terima tuan...terbaik....

Hadi said...

Terima Kasih..info yang sangat bagus dan bermanfaat. .

mohammad fairus said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Salam Tuan, saya mintak izin untuk share

Pujangga said...

Tq sbb sudi share.sangat berguna untuk sy sbgai org baru dlm bsnss ni.harap bro x kbratan utk jdik mentor sy.

Anonymous said...

Semoga Allah membalas jasabaik tuan dengan rezeki halal melimpah ruah.. sebab share ilmu berguna.. mohon share pada kawan2 ye..TQ

EMAS2U said...

Tq tuan.halalkan ilmu tuan ye. Moga Murah rezeki.msaya mohon share

Shahimi Jurutera Hartanah said...

saya pohon share ilmu ini yer tuan. baru nk belajar jadi agent.

Anonymous said...

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) +918376918351 Thank you.

Khalimy Azrin said...

Power boss, more u shares more u will get more rewards are waiting 4 u and ur family

Khalimy Azrin said...

Power boss, more u shares more u will get more rewards are waiting 4 u and ur family

Unknown said...

share n thanx

Unknown said...

share n thanx

Sasha Ahmad said...

Hello semua orang, Nama saya Sasha Ahmad, seorang warganegara Malaysia; saya 38 tahun .. saya mahu menggunakan medium ini untuk memberitahu anda semua tentang kebaikan tuan untuk akhirnya membawa saya kepada pemberi pinjaman pinjaman benar-benar dan tulen bernama Joyce Roland, pengarah urusan JOYCE ROLAND Pinjaman Syarikat selepas telah scammed oleh peminjam palsu lain, i adalah sia-sia dan tidak tahu siapa yang harus dipercayai semasa dia datang dan meletakkan senyuman pada wajah saya pada kejutan terbesar saya. Sesiapa di antara kamu yang juga telah menjadi mangsa penipuan, anda perlu bersusah payah tidak lebih cos, saya mempunyai membawa anda berita baik dan satu-satunya pemberi pinjaman anda boleh percaya, sila hubungi mereka sekarang melalui e-mel: {joycerolandloancompany@gmail.com »} lebih maklumat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda atau anda boleh hubungi saya melalui e-mel saya untuk mendapatkan panduan lanjut dan nasihat mengenai bagaimana untuk memohon pinjaman dari Puan Joyce dalam sashaahmad247@gmail.com. Dan sekali lagi syukur kepada JOYCE ROLAND kerana memberi pinjaman sebanyak $ 80,000 ...

Unknown said...


I am a private loan lender which have all take to be a genuine lender i give out the best loan to my client at a very convenient rate.The interest rate of this loan is 3%.i give out loan to public and private individuals.the maximum amount i give out in this loan is $1,000,000.00 USD why the minimum amount i give out is 5000.for more information

Your Full Details:
Full Name :………
Country :………….
state:………….
Sex :………….
Address............
Tel :………….
Occupation :……..
Amount Required :…………
Purpose of the Loan :……..
Loan Duration :…………
Phone Number :………
Mobile Number: +919910768937
Contact Email osmanloanserves@gmail.com

Unknown said...


Bagaimana saya mendapat Diinginkan Jumlah Pinjaman saya dari Perusahaan Pinjaman Handal dan Trust (adrianfinancefirm@yahoo.com)

Halo semua, Nama saya Julia Lukas, saya tinggal di Saxony, Jerman. Di sini untuk bersaksi kebaikan Tuhan atas hidup saya, bagaimana dia membuat saya mendapat pinjaman saya dari Adrian Badan Keuangan {(adrianfinancefirm@yahoo.com)}. Seorang janda dengan kehidupan dua anak adalah neraka dan tidak nyaman bagi saya setelah kematian suami saya. Bagi saya untuk mengurus anak-anak saya saya harus mencari pinjaman untuk memulai bisnis karena tidak ada yang bersedia membantu saya dan saya memutuskan untuk mencari pemberi pinjaman kredit online tapi sayangnya saya scammed Dua kali dari berbagai pemberi pinjaman internasional yang diklaim pemberi pinjaman di sini, di forum ini, saya pikir pinjaman mereka itu nyata dan saya diterapkan tetapi mereka tidak pernah memberi saya pinjaman. Saya kehilangan harapan pada pemberi pinjaman di internet dan bingung dan frustrasi, sampai seorang teman saya memperkenalkan saya kepada Bapak Alexander Adrian direktur Adrian Keuangan Firm, yang berjanji untuk membantu saya dengan pinjaman dari keinginan saya dan dia benar-benar melakukan seperti yang berjanji tanpa bentuk delay, meskipun saya punya keraguan tapi hanya ingin mencobanya dan saya sangat mengejutkan pinjaman adalah transfer ke rekening bank saya. Saya tidak pernah berpikir masih ada diandalkan dan tulus pemberi pinjaman sampai saya bertemu Mr Alexander Adrian, yang benar-benar membantu saya dengan pinjaman sebesar $ 190,000.00usd dan mengubah hidup saya menjadi lebih baik. Aku tahu masih banyak pencari pinjaman luar sana, mencari tidak lebih dan menghubungi Tuhan manusia takut untuk pinjaman hari ini. Mr Alexander Adrian, peduli dan pemahamannya. jika Anda membutuhkan pinjaman mendesak atau ingin dana untuk proyek-proyek Anda cepat dan cepat, Jadi jangan ragu untuk menghubungi Adrian Badan Keuangan melalui alamat email: {adrianfinancefirm@yahoo.com} OR melalui website perusahaan: http: //adrianfinancefirm.bravesites .com /. Saya percaya dia akan membantu Anda karena ia telah membantu banyak orang di seluruh dunia, Terima kasih.

Indriaty Manirjo said...

Aku indriaty manirjo, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman reliabl yang MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. Saya mendapat pinjaman saya Rp850,000,000 dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui MAGRETSPENCERLOANCOMPANY dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. menghubungi mereka melalui email:. (magretspencerloancompany@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (indriatymanirjo010@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Siti Aryati said...

Saya dan suami saya, mahu menggunakan media ini untuk memberi keterangan tentang kerja yang baik Ibu Jennifer Brown Pinjaman Syarikat.
Kami tidak fikir kita akan berada dalam kehidupan untuk bertemu dengan seseorang seperti Puan Jennifer, dia adalah permata yang jarang berlaku dan Tuhan menghantar.

Saya Siti mengambil masa saya untuk memberi keterangan mengenai Jennifer Brown, kerana dia akhirnya menawarkan apa yang tidak ada orang lain boleh menawarkan dalam beberapa jam.
Suami saya dan saya pergi ke dalam hutang besar-besaran dengan penghutang dan bank, dan kita akan mendapat pinjaman daripada dua syarikat pinjaman yang berbeza, tetapi semua datang ke apa-apa, sebaliknya mereka membawa kami ke dalam hutang yang lebih dan akhirnya meninggalkan kita sehingga saya datang dalam hubungan dengan Puan . Jennifer, dia menawarkan pinjaman walaupun pada mulanya saya takut ia akan berakhir seperti syarikat-syarikat lain yang saya telah memohon, dia itu tidak seperti orang-orang lain syarikat pinjaman penipuan. Sekarang kita telah akhirnya dibayar hutang kami dan kami telah memulakan perniagaan baru dengan wang yang ditinggalkan daripada pinjaman.
Hubungi Puan Jennifer melalui e-mel berikut:
jenniferbrownloancompany atau anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya untuk maklumat lanjut sitiaryati075@gmail.com

Unknown said...

Kami adalah Organisasi Kristen dibentuk untuk membantu orang yang membutuhkan bantuan, seperti help.So keuangan jika Anda akan melalui kesulitan keuangan atau Anda berada dalam kekacauan keuangan, dan Anda perlu dana untuk memulai bisnis Anda sendiri, atau Anda membutuhkan pinjaman untuk melunasi hutang atau membayar tagihan Anda, memulai bisnis yang baik, atau Anda menemukan kesulitan untuk mendapatkan pinjaman dari bank lokal, hubungi kami melalui email hari ini untuk bantuan tersebut (pinjaman, uang start-up): rebaccamorrisloanfirm @ gmail. com untuk Alkitab mengatakan "" Lukas 11: 10 Setiap orang yang meminta, menerima; dia yang mencari, mendapat dan setiap orang yang mengetok, baginya pintu akan dibukakan "jadi jangan biarkan kesempatan ini berlalu begitu saja karena Yesus adalah sama kemarin, hari ini dan selamanya. Silakan ini hanya untuk orang-orang yang berpikiran serius dan Allah takut di keuangan kesulitan dan ingin menemukan jalan keluar.

Anda disarankan untuk mengisi dan mengembalikan rincian di bawah ini ..

Namamu: ______________________

Alamat Anda:____________________

Negara: ____________________

Kerjamu:__________________

Jumlah Pinjaman Dibutuhkan: ______________

Pinjaman Durasi: ____________________

Pendapatan bulanan: __________________

Nomor telepon:________________

Apakah Anda mengajukan pinjaman sebelumnya: ________________

Jika Anda telah membuat pinjaman sebelumnya, di mana Anda diperlakukan dengan jujur? di mana perusahaan tersebut berlokasi? .

Unknown said...

Tahun ini segera akan berakhir, adakah anda mencapai matlamat anda yang anda tetapkan untuk tahun ini? Kami berada di sini untuk membantu anda merealisasikan impian anda. Memohon untuk pinjaman serta-merta hari ini dan membina semula perniagaan anda dan memulakan usaha yang lebih baik dan menangkap impian anda. Kami memberi seluruh dunia pinjaman dan apa-apa jumlah yang anda mahu. Hubungi kami sekarang (hannahbossloanfirm@gmail.com) Berimanlah i, Puan Hannah Boss. masa depan anda adalah selamat.


Unknown said...

Hello,
ibu isabel johnson, para peminjam yang memberi pinjaman peribadi dan pinjaman kepada individu, swasta dan syarikat awam untuk peluang masa hidup. jika anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk membina atau membeli rumah? Adakah anda pernah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? jika anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? cuma perlu kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda pada masa lalu. kita meminjamkan $ 10,000.00
usd kepada $ 50,000,000.00 dengan kadar faedah rendah sebanyak 2% kita memberi pinjaman kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil-bil, untuk melabur dalam perniagaan pada kadar 2%. Saya mahu menggunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa kami adalah sebuah syarikat pinjaman peribadi, boleh dipercayai dan memberi manfaat dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman. hubungi kami hari ini melalui e-mel: isabelloancompany@gmail.com

butiran pemohon

Nama penuh:
alamat:
negara:
bandar:
Seks:
Umur:
kerja:
Jumlah yang diperlukan:
Tujuan pinjaman:
tempoh pinjaman:
Pendapatan bulanan:
telefon:

Hubungi kami melalui e-mel:
isabelloancompany@gmail.com
isabel johnson.

Unknown said...

Hello,
ibu isabel johnson, para peminjam yang memberi pinjaman peribadi dan pinjaman kepada individu, swasta dan syarikat awam untuk peluang masa hidup. jika anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman untuk membina atau membeli rumah? Adakah anda pernah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? jika anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? cuma perlu kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda pada masa lalu. kita meminjamkan $ 10,000.00
usd kepada $ 50,000,000.00 dengan kadar faedah rendah sebanyak 2% kita memberi pinjaman kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil-bil, untuk melabur dalam perniagaan pada kadar 2%. Saya mahu menggunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa kami adalah sebuah syarikat pinjaman peribadi, boleh dipercayai dan memberi manfaat dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman. hubungi kami hari ini melalui e-mel: isabelloancompany@gmail.com

butiran pemohon

Nama penuh:
alamat:
negara:
bandar:
Seks:
Umur:
kerja:
Jumlah yang diperlukan:
Tujuan pinjaman:
tempoh pinjaman:
Pendapatan bulanan:
telefon:

Hubungi kami melalui e-mel:
isabelloancompany@gmail.com
isabel johnson.

Unknown said...

Hello, saya Puan Maureen Martins, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan pinjaman peluang seumur hidup. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda pernah ditolak oleh bank-bank dan agensi kewangan yang lain? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? Mencari-cari lagi kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda pada masa lalu. Kami memberi pinjaman tabungan kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan pada kadar 2%. Saya mahu menggunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa kami memberikan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan akan bersedia untuk menawarkan anda pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (maureenmartinsloanfirm@gmail.com)

Unknown said...

Donor Ginjal Dibutuhkan Segera

Apakah Anda dalam utang? Apakah Anda perlu uang tunai untuk biaya kesehatan atau utang membayar atau dalam keadaan gangguan keuangan? Tunggu! Mempertimbangkan menjual ginjal Anda sebagai Option. Jika Anda ingin menjual pesan hari ginjal Anda kami immediately.A ginjal dibeli dengan jumlah maksimum yayasan dollars.The Nasional $ 300,000.00US saat membeli ginjal yang sehat. Kami memberikan jaminan paling atas kami bahwa Anda tidak akan menemukannya nol menghindari dengan mengambil langkah berani untuk menawarkan .Kita kami terletak di India, Kanada, Inggris, Turki, Amerika Serikat, Malaysia, Afrika Selatan dll Jika Anda tertarik untuk menjual atau membeli kidney's.Need Donor Geniune. Tapi terlebih dahulu sebelum kita dapat melangkah lebih jauh Anda harus memberikan informasi pribadi Anda dan Anda harus memastikan bahwa informasi pribadi dipenuhi tepat seperti yang diperlukan. jangan ragu untuk menghubungi kami melalui Email: Dr_henrydonald@doctor.com

DETAIL PRIBADI DIPERLUKAN

Parental / wali nama lengkap:
Nama___________________________
Seks__________________________
Tanggal lahir____________________________
Nomor telepon_________________________________________
Pendudukan_________________________________
Status hubungan______________________________________
Alasan untuk selling______________________________________
Golongan darah__________________________________________
Genotip__________________________________________________
Berjumlah Anda ingin menjual kidney________________________ Anda
Negara____________________________________________________
Negara________________________________________________________
Alamat email_____________________________________________________
Keluarga terdekat_________________________________________________________

Salam

Dr henry donald

Anonymous said...

Halo, Saya cunson hamilton Katheren, saat ini tinggal di Texas, Amerika Serikat. Saya seprated kali ini dengan tiga anak-anak dan aku terjebak dalam situasi keuangan Mei 2015 dan saya perlu untuk membiayai dan membayar tagihan saya. Saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari berbagai perusahaan pinjaman pribadi dan perusahaan tetapi tidak pernah dengan sukses, dan sebagian besar bank menolak kredit saya. Demi Allah, saya membaca sebuah artikel online dan saya memutuskan untuk mencoba, Pada awalnya saya sangat takut tapi saya mencoba memberikannya karena pada saat itu dalam hidup saya, saya tak akan kehilangan, jadi saya mengikuti arahan mereka dan melakukan aything saya diminta untuk melakukan sebelum pinjaman saya dapat diberikan, saya sangat takut pada saat itu, tapi aku bilang hari ini sebagai tuhan adalah saksi saya, saya sekarang seorang pemilik usaha kecil dan saya membayar kembali pinjaman saya di bunga yang lebih rendah dari 1,5% tanpa masalah, Percayalah dengan perusahaan ini saya jamin tidak akan menyesal, tidak ada pemeriksaan kredit, tidak ada co penandatangan dengan tingkat bunga hanya 1,5% dan pembayaran yang lebih baik rencana dan jadwal, silahkan hubungi Mr Dangote perusahaan pinjaman ( dangotegrouploandepartment@gmail.com). Dia tidak tahu bahwa aku melakukan ini tapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk membiarkan orang tahu lebih banyak tentang dia dan Tuhan memberkati alsoi ingin lebih. Anda dapat menghubungi dia melalui email-nya.
dangotegrouploandepartment@gmail.com dan saya juga menyadari bahwa beberapa dari Anda mungkin berpikir itu adalah stres tapi tidak, saya tidak pernah scammed $ 5.000 yang membuat saya merasa ingin menyerah tapi hari ini semua berkat Allah Mahakuasa dan Mr Dangote. jadi hubungi saya di Cunsonhamilton342@gmail.com atau hubungi saya di nomor (682) 233-0439 untuk informasi, Nikmati

JULIEN GARCIA said...

BAGAIMANA I GOT MY JUMLAH DESIRE DARI [[remy.credit111@gmail.com]]

Nama saya MrsJULIEN GARCIA. Saya tinggal U, S, A TEXAS dan saya adalah seorang wanita gembira hari ini? dan saya memberitahu diri saya bahawa mana-mana pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari keadaan miskin kami, saya akan merujuk mana-mana orang yang sedang mencari pinjaman kepadanya, dia memberikan saya kebahagiaan kepada saya dan keluarga saya, saya adalah memerlukan pinjaman sebanyak $ 250,000.00 untuk memulakan hidup saya seluruh sebagai i adalah seorang ibu tunggal dengan 3 anak-anak saya bertemu pinjaman orang ini pemberi pinjaman yang jujur dan bertaqwa yang membantu saya dengan pinjaman sebanyak $ 250,000.00. Dolar, dia adalah seorang lelaki yang takut akan Allah, jika anda memerlukan pinjaman dan anda akan membayar balik pinjaman sila hubungi dia beritahu dia yang MrsJULIEN GARCIA, yang merujuk anda kepadanya. hubungi mr remyemail :( [remy.credit111@gmail.com]) Terima kasih

Indriaty Manirjo said...

Aku indriaty manirjo, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman reliabl yang MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. Saya mendapat pinjaman saya Rp850,000,000 dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui MAGRETSPENCERLOANCOMPANY dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. menghubungi mereka melalui email:. (magretspencerloancompany@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (indriatymanirjo010@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Unknown said...

Terima kasih atas perkongsian ini...hanya Allah swt yg mampu membalasnya.

Chloe Morrison said...

AKHIR TAHUN PINJAMAN TAWARAN .. AKHIR TAHUN PINJAMAN TAWARAN ..
Saya Chloe Morrison, A pemberi pinjaman pinjaman, saya memberi pinjaman wang kepada individu atau syarikat-syarikat yang mahu mewujudkan perniagaan yang menguntungkan, yang merupakan tempoh hutang lama dan mahu membayar. Kami menyediakan semua jenis pinjaman anda pernah boleh berfikir, kita adalah untuk kedua-dua pinjaman swasta dan kerajaan, dengan kadar faedah pinjaman sebanyak 2%.
Hubungi kami sekarang dengan alamat e-mel panas kami: (Chloemorrisloanfirm@gmail.com) kebahagiaan anda adalah kebimbangan kami.

(CHLOEMORRISLOANFIRM)

Nurliana Novi said...

Halo,
Saya Nurliana Novi saya ingin berbagi karya Allah yang baik dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi buruk di beberapa negara.
 Saat ini saya tinggal di jakarta di Indonesia. Saya seorang Janda dengan empat anak dan aku terjebak dalam situasi keuangan pada bulan Juli 2016 dan saya perlu untuk membiayai dan membayar tagihan saya
Saya adalah korban dari penipuan pemberi pinjaman 4-kredit, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan bahwa teman-teman saya menjelaskan situasi saya dan kemudian memperkenalkan saya ke sebuah perusahaan pinjaman yang ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN reliabl.
Bagi orang-orang yang mencari pinjaman? Jadi Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan internet di sini, tapi mereka masih sangat nyata di perusahaan pinjaman palsu.
 Saya mendapat pinjaman saya dari ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN Rp500.000.000 sangat mudah dalam waktu 24 jam yang saya diterapkan, jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui ELINA JOHNSON PINJAMAN FIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda, silakan hubungi ELINA JOHNSON PINJAMAN PERUSAHAAN. menghubungi mereka melalui email:. (elinajohnson22@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (nurliananovi96@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Unknown said...

Hello,
Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Jane Alison, pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. hubungi hari ini kami melalui e-mel supaya kita boleh memberikan syarat-syarat pinjaman dan syarat-syarat kami di: (saintloanss@gmail.com)

Unknown said...

halo semua kita Dewi Ahmad pemberi pinjaman perusahaan pinjaman dapat diandalkan dan dipercaya selama lebih dari 46 tahun di bidang pinjaman yang Anda seorang pengusaha yang Anda pedagang atau Anda memiliki perusahaan yang yang untuk memperbesar pantai atau Anda memiliki mimpi untuk membangun kredit Anda bisnis, akan ketidakstabilan keuangan benar atau Anda di mana menolak pinjaman oleh bank kemudian mencari tahu sebagai Dewi Ahmad lender menawarkan pinjaman dari semua jenis pada tingkat yang paling menarik dari 2% untuk semua jenis kredit dan ke setiap tempat di dunia dan kami memberikan out hingga 5 miliar dari mata uang di dunia jangan lewatkan kesempatan ini untuk mencapai impian keuangan Anda hanya dengan tingkat bunga 2% dan dewi pemberi pinjaman akan memberikan mimpi keuangan Anda menjadi kenyataan hubungi kami hari ini untuk aplikasi pinjaman Anda di (Dewiahmad.loanfirm@gmail.com) untuk formulir aplikasi pinjaman Anda hari ini dan akan mendapatkan setiap hal yang dilakukan dalam waktu kurang dari 24 jam terima kasih untuk dukungan Anda Tuhan memberkati Anda

m said...

Saya Mrs.michelleadbert, pemberi pinjaman wang, i Memberi perkhidmatan kewangan (pinjaman) kepada individu dan perniagaan pemilik. Kami bekerja dengan individu, kecil, sederhana, dan besar-besaran untuk membantu mereka sama ada memulakan atau berkembang ke wilayah baru. Kami membantu membiayai perniagaan kecil apabila diperlukan paling untuk mengembangkan perniagaan yang sedia ada, membeli peralatan modal, membayar perbelanjaan dan untuk banyak keperluan lain seperti pengiklanan, sewa, pengubahsuaian dan lain-lain Regards, (michelleadbertloancompany@gmail.com
Privasi
Akaun Saya) kebahagiaan anda adalah kebimbangan kami.

m said...

Saya Mrs.michelleadbert, pemberi pinjaman wang, i Memberi perkhidmatan kewangan (pinjaman) kepada individu dan perniagaan pemilik. Kami bekerja dengan individu, kecil, sederhana, dan besar-besaran untuk membantu mereka sama ada memulakan atau berkembang ke wilayah baru. Kami membantu membiayai perniagaan kecil apabila diperlukan paling untuk mengembangkan perniagaan yang sedia ada, membeli peralatan modal, membayar perbelanjaan dan untuk banyak keperluan lain seperti pengiklanan, sewa, pengubahsuaian dan lain-lain Regards, (michelleadbertloancompany@gmail.com
Privasi
Akaun Saya) kebahagiaan anda adalah kebimbangan kami.

Unknown said...

Hello semua orang sila berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, jadi banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk penipuan anda off wang anda, saya memohon pinjaman kira-kira 200 juta dan saya telah diminta untuk membayar sedikit yuran dan i dibayar, mereka meminta lagi dan lagi, i dibayar hampir 9 juta masih i tidak mendapat pinjaman, ia Berlaku kepada saya kira-kira 5 kali dari firma pinjaman yang berbeza, i yang i akan bertemu satu yang betul tetapi saya tidak. Kepada Allah menjadi Glory yang saya bertemu seorang rakan yang hanya digunakan pada pinjaman dan dia mendapat pinjamannya tanpa tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Dewi Ahmad Dewi Ahmad Pinjaman Firm, i digunakan untuk 300 juta, saya fikir ia adalah jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya dalam masa kurang daripada 24 jam dalam hanya 2% tanpa cagaran. i sangat gembira kerana saya telah menyelamatkan daripada mendapat miskin. jadi saya nasihatkan semua orang di sini yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi Puan Dewi dan saya memberi jaminan kepada anda bahawa anda akan mendapat pinjaman anda. e-mel beliau adalah dewiahmad.loanfirm@gmail.com
anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan maklumat lanjut dan bantuan di cindyreza98@gmail.com

Liliana donato said...

Hello,
Di sini datang pinjaman berpatutan yang akan mengubah hidup anda kepada yang baik, saya Puan Liliana donato, pemberi pinjaman pinjaman disahkan, diiktiraf dan didaftarkan di bawah organisasi persatuan pemberi pinjaman pinjaman, tawaran pinjaman kepada individu, syarikat swasta dan orang ramai yang memerlukan bantuan kewangan dalam kadar faedah yang rendah sebanyak 2%.
Saya Puan Liliana, akan membuat yang terbaik daripada perkhidmatan saya kepada semua applicants.You sah tidak akan kecewa oleh saya dalam urus niaga ini kerana anda tidak dilahirkan untuk menjadi kalah. hubungi kami hari ini melalui E-mel: lilianadonatoloancompany @ gmail .com
Perkhidmatan kami termasuk:

* Pinjaman Peribadi
* Pinjaman Penyatuan Hutang
* Pinjaman Perniagaan
* Pinjaman Pendidikan
* Gadai janji
* Pinjaman Terjamin
* Pinjaman Tidak Bercagar
* Pinjaman Mortgage
* Bayaran pinjaman
* Pinjaman pelajar
* Pinjaman Commercial
* Pinjaman Kereta
* Pinjaman Pelaburan
* Pinjaman Pembangunan
* Pinjaman Perolehan
* Pembinaan Loans

sila mengisi borang permohonan pinjaman di bawah dan kembali kepada kami untuk kami melayani anda lebih baik melalui e-mel: lilianadonatoloancompany@gmail.com

DATA PEMOHON:
1) Nama Penuh:
2) Negara:
3) alamat:
4) Negara:
5) Seks:
6) Status perkahwinan:
7) Kerja:
8) Nombor telefon:
9) seterusnya Kin:
10) Pendapatan Bulanan:
11) Jumlah Pinjaman Diperlukan:
12) Tempoh pinjaman:
13) Tujuan pinjaman:
14) Tarikh lahir:

Dangote Loan Company said...

Salam musim,

Terutama di dunia, Anda membutuhkan pinjaman uang antar individu untuk mengatasi kesulitan keuangan akhirnya memecahkan kebuntuan diprovokasi oleh bank, oleh penolakan file aplikasi pinjaman Anda. Kami adalah jaringan ahli keuangan swasta mampu membuat pinjaman untuk jumlah yang Anda butuhkan dan dengan kondisi yang membuat hidup Anda lebih mudah. Kami dapat membantu Anda dalam bidang berikut:
Keuangan *
* Home Loan
* Kredit Investasi
* Auto Pinjaman
* Konsolidasi hutang
* Line of Credit
* Kedua Mortgage
* Akuisisi kreditan
Anda terjebak, Bank dilarang dan Anda tidak mendapatkan manfaat dari bank atau Anda lebih baik memiliki sebuah proyek dan membutuhkan pembiayaan, kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, uang untuk berinvestasi pada bisnis. Sementara kami siap melayani anda untuk aplikasi pinjaman pribadi Anda dari € 500 sampai € 10 juta untuk masing-masing tertentu mungkin membayar tingkat bunga 1,5%. Kami berada dalam posisi untuk memenuhi peminjam kami dalam waktu 12 jam sejak diterimanya permohonan mereka.
Silahkan hubungi kami untuk lebih jelasnya;
dangotegrouploandepartment@gmail.com
dangotegrouploan.wordpress.com

nenisyahir@gmail.com said...

aasalamaluikum, saya ialah syahir neni, ibu muslim dari Kuching, Sarawak Kuching dewan bandar utara di malaysia, saya mahu menggunakan medium ini untuk memberi amaran kepada semua pencari pinjaman perlu berhati-hati kerana terdapat penipu di blog ini. i bodoh di sini di laman web ini pada tahun lepas saya dari segi kewangan ke bawah, dan dalam keadaan terdesak, saya telah ditipu oleh peminjam banyak palsu di blog ini. Saya telah hampir berputus asa sehingga saya pergi di televisyen mengenai syarikat yang pesat berkembang firma pinjaman dipercayai bernama Devya Ajjaade rumah kredit yang mengesahkan saya pinjaman tidak bercagar Rm 579,000 pada kadar yang sangat rendah 1% dalam 4 jam tanpa tekanan dan kelewatan, mereka sangat cepat dan cepat untuk menyampaikan dana dengan caj pemindahan dan bayaran pendaftaran seperti yang lain di blog ini. ia akan menarik minat anda untuk mengetahui bahawa saya mendapat pinjaman saya pada 5 Januari 2017, kini saya mempunyai cadangan perniagaan saya bekerja sekarang jika anda perlukan, besar, tulen kenalan pinjaman pelaburan yang cepat melalui: ((devyajjaade.loanfirm@gmail.com )), anda perlu tahu bahawa firma itu tidak tahu memberi keterangan im dalam media, im sangat gembira untuk melakukan ini, e-mel saya adalah (nenisyahir@gmail.com) boleh allah memberkati dan memakbulkan doa anda pada tahun ini seperti saya

Anonymous said...

assalamualaikum.. wah! info y sgt2 bermanfaat untk semua... tip top lah sebab dlm article ni merangkumi semua aspek. terima kasih sudi kongsikan bersama2.
have a nice day!

Lady Mia said...

KABAR BAIK!!!

Nama saya Aris. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial, dan putus asa, saya telah penipuan oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan menggunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Ibu Cynthia meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari Rp800,000,000 (800 Juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dengan tingkat bunga hanya 2%.

Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya diterapkan untuk dikirim langsung ke rekening saya tanpa penundaan. Karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan menghubungi dia melalui email: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan oleh kasih karunia Allah dia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda mematuhi perintahnya.

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: ladymia383@gmail.com dan kehilangan Sety saya diperkenalkan dan diberitahu tentang Ibu Cynthia Dia juga mendapat pinjaman baru dari Ibu Cynthia Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya: arissetymin@gmail.com sekarang, semua yang akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya kirim langsung ke rekening bulanan.

BAMBANG LARRY said...

Halo, saya bernama BAMBANG LARRY. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya secara finansial tegang, dan karena putus asa, saya telah scammed oleh beberapa lender online. Aku hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal bernama HARTFORD FINANCIAL SERVICE yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari Rp600.juta dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dengan tingkat bunga hanya 1.5%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah i diterapkan untuk dikirim langsung ke rekening saya tanpa penundaan. Karena itu saya berjanji saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi jika Anda membutuhkan setiap pinjaman apapun, menghubunginya via email nya: hartfordfinancialservice@gmail.com
Anda juga dapat menghubungi saya di email saya burgerlarry22@gmail.com
Sekarang, semua saya lakukan adalah mencoba untuk bertemu dengan pembayaran pinjaman saya yang saya kirim langsung ke rekeningnya bulanan.

williams abdul said...

!!! KABAR BAIK INDONESIA !!!

Nama saya Abdul williams Muslim oleh agama. Saya menggunakan kesempatan ini untuk memberi amaran kepada para pencari pinjaman untuk berhati-hati penipu. Saya telah scammed empat kali oleh beberapa syarikat pinjaman di internet, sehingga seorang rakan saya memperkenalkan saya kepada seorang wanita bernama Mrs. sani Maryan, yang menyediakan pinjaman EUR100,000.00 dan di atas tanpa tekanan, dalam contoh pertama itu seperti berkhayal saya pinjaman saya Rp750, 000,000 tercermin ke akaun saya. Saya ingin menggunakan media ini untuk mendorong sesama pinjaman memerlukan Indonesia untuk kenalan Mrs. Maryan Sani melalui e-mel: maryansaniloancompany@gmail.com

Anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lebih lanjut melalui: williamslare6@gmail.com

ffredrick peterson said...

Adakah anda dalam apa-apa jenis masalah kewangan? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk
penyatuan hutang, pembinaan, pinjaman hartanah, membiayai semula, peribadi,
maksud perniagaan atau wang kecemasan? Adakah anda seorang lelaki perniagaan atau
wanita yang merancang untuk mengembangkan perniagaan masing-masing, kami menawarkan pinjaman semua jenis pada hanya 2%. jika berminat hubungi kami hari ini melalui fredrickpetersonloan@gmail.com dengan maklumat di bawah.

NAMA PENUH:
NEGARA:
JUMLAH PINJAMAN DIPERLUKAN:
PINJAMAN TEMPOH:
PENDAPATAN BULANAN:
NOMBOR TELEFON:
Terima kasih,

Mr Fredrick

Anonymous said...

Halo semuanya
  Apakah Anda memiliki masalah dengan statusnya financiall Anda? Anda ingin memiliki perusahaan? Apakah Anda dalam utang atau Anda membutuhkan pinjaman untuk memulai bisnis tahun baru ini? com untuk USAS kami menawarkan jumlah besar seperti t kita CEO Alyasaa Daburah Lender saat memberikan pinjaman kepada semua klien kami sehingga jika Anda tertarik untuk memperoleh pinjaman dari kami silahkan hubungi kami di alyasaadaburahlenders@gmail.com

Anonymous said...

Halo semuanya
  Apakah Anda memiliki masalah dengan statusnya financiall Anda? Anda ingin memiliki perusahaan? Apakah Anda dalam utang atau Anda membutuhkan pinjaman untuk memulai bisnis tahun baru ini? com untuk USAS kami menawarkan jumlah besar seperti t kita CEO Alyasaa Daburah Lender saat memberikan pinjaman kepada semua klien kami sehingga jika Anda tertarik untuk memperoleh pinjaman dari kami silahkan hubungi kami di alyasaadaburahlenders@gmail.com

Emiliana wilson said...

Hello,
selamat datang ke syarikat pinjaman pinjaman global telah mengambil pinjaman peribadi, Pinjaman gadai janji dan pinjaman perniagaan dengan syarikat pinjaman pinjaman global adalah mudah pada kadar faedah hanya 2%. Pinjaman peribadi bercagar atau tidak bercagar untuk bercuti, pengubahsuaian rumah, kereta jenama baru atau untuk perniagaan anda. Pasukan kami adalah profesional yang komited dan berpengalaman yang berada di sini untuk memberikan anda perkhidmatan yang tiada tandingannya. hubungi kami hari ini melalui e-mel: emilianawilson111@gmail.com
Tawaran termasuk:

PINJAMAN PERIBADI
==================
Pinjaman kenderaan
Pinjaman rekreasi
Pinjaman Peribadi / Tidak Bercagar
Pinjaman Penyatuan Hutang
Pinjaman Kesihatan
==================

MORTGAGE PINJAMAN
keperluan gadai janji semua orang adalah unik. penyelesaian gadai janji disesuaikan kami direka untuk membantu anda mencapai matlamat anda. Sama ada anda membeli rumah pertama anda atau rumah anda yang seterusnya, kita mempunyai alat untuk membantu menjawab soalan anda setiap langkah perjalanan. Tawaran termasuk:
Laras-Kadar Gadai Janji (ARMS)
Konvensional Gadai janji kadar tetap
Construction Loans
Pelaburan Pinjaman Hartanah

PINJAMAN PERNIAGAAN
==================
Adakah perniagaan anda memerlukan pembiayaan? Adakah anda memerlukan wang untuk membeli peralatan, skala strategi pemasaran anda, atau mengambil pekerja baru? Tidak kira apa keperluan anda, ada satu perkara yang anda perlu ingat: mencari pinjaman perniagaan adalah lebih mudah hari ini berbanding sebelum ini. Tawaran termasuk:

hartanah komersial
Barisan kredit
Mesin dan peralatan
pelaburan hartanah
hartanah multifamily
Jaminan Perniagaan Kecil Pinjaman Pentadbiran
Terima kasih
Mrs Emiliana wilson Ketua Pegawai Eksekutif, (GLLC)
hubungi kami hari ini melalui e-mel: emilianawilson111@gmail.com

Novi Setyaningsih said...

Hello, nama saya setyaningsih Novi dari bandar megalang, saya mahu menggunakan media ini untuk memaklumkan kepada semua dalam kumpulan ini dan blog memohon pinjaman berhati-hati kerana terdapat penipu mana-mana. beberapa bulan lepas, i adalah dari segi kewangan ke bawah dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man dalam syngapore dan saya telah ditipu oleh seorang lelaki dalam syngapore. Saya hampir berputus asa sehinggalah seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang boleh dipercayai dan tulen dipanggil Puan Emiliana, pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya jumlah pinjaman sebanyak RM250,000 tanpa tekanan pada kadar faedah sebanyak 2% yang merupakan yang berpatutan kadar faedah untuk saya.

selepas pemindahan pinjaman saya ke akaun bank saya, saya amat terkejut apabila saya memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya mohon pernah menjadi pemindahan terus ke dalam akaun saya oleh Puan Emilaian tanpa berlengah-lengah. Kerana saya berjanji ibu bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman apa-apa jenis, sila hubungi Puan Emiliana melalui e-mel: emilianawilson111@gmail.com

i menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada semua bahawa anda juga boleh hubungi saya di e-mel saya: setyaningsihnovi1990@gmail.com dan Puan Aisha bukafia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenainya Mrs.Emiliana, Dia juga mendapat pinjaman baru dari Puan Emiliana Anda boleh juga hubungi melalui e-mel: mrsaishabukafia@gmail.com sekarang, semua yang saya akan lakukan ialah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT untuk menggunakan Puan Emiliana untuk menukar cerita kewangan saya dan sekarang saya adalah seorang pemilik bangga dengan perniagaan saya sendiri, semoga Allah terus memberkati Mrs Emiliana dan terus menggunakan beliau untuk membantu kita semua dalam masalah kewangan

Novi Setyaningsih said...

Hello, nama saya setyaningsih Novi dari bandar megalang, saya mahu menggunakan media ini untuk memaklumkan kepada semua dalam kumpulan ini dan blog memohon pinjaman berhati-hati kerana terdapat penipu mana-mana. beberapa bulan lepas, i adalah dari segi kewangan ke bawah dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man dalam syngapore dan saya telah ditipu oleh seorang lelaki dalam syngapore. Saya hampir berputus asa sehinggalah seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang boleh dipercayai dan tulen dipanggil Puan Emiliana, pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya jumlah pinjaman sebanyak RM250,000 tanpa tekanan pada kadar faedah sebanyak 2% yang merupakan yang berpatutan kadar faedah untuk saya.

selepas pemindahan pinjaman saya ke akaun bank saya, saya amat terkejut apabila saya memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya mohon pernah menjadi pemindahan terus ke dalam akaun saya oleh Puan Emilaian tanpa berlengah-lengah. Kerana saya berjanji ibu bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman apa-apa jenis, sila hubungi Puan Emiliana melalui e-mel: emilianawilson111@gmail.com

i menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada semua bahawa anda juga boleh hubungi saya di e-mel saya: setyaningsihnovi1990@gmail.com dan Puan Aisha bukafia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenainya Mrs.Emiliana, Dia juga mendapat pinjaman baru dari Puan Emiliana Anda boleh juga hubungi melalui e-mel: mrsaishabukafia@gmail.com sekarang, semua yang saya akan lakukan ialah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT untuk menggunakan Puan Emiliana untuk menukar cerita kewangan saya dan sekarang saya adalah seorang pemilik bangga dengan perniagaan saya sendiri, semoga Allah terus memberkati Mrs Emiliana dan terus menggunakan beliau untuk membantu kita semua dalam masalah kewangan

Novi Setyaningsih said...

Hello, nama saya setyaningsih Novi dari bandar megalang, saya mahu menggunakan media ini untuk memaklumkan kepada semua dalam kumpulan ini dan blog memohon pinjaman berhati-hati kerana terdapat penipu mana-mana. beberapa bulan lepas, i adalah dari segi kewangan ke bawah dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man dalam syngapore dan saya telah ditipu oleh seorang lelaki dalam syngapore. Saya hampir berputus asa sehinggalah seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang boleh dipercayai dan tulen dipanggil Puan Emiliana, pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya jumlah pinjaman sebanyak RM70,000 tanpa tekanan pada kadar faedah sebanyak 2% yang merupakan yang berpatutan kadar faedah untuk saya.

selepas pemindahan pinjaman saya ke akaun bank saya, saya amat terkejut apabila saya memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya mohon pernah menjadi pemindahan terus ke dalam akaun saya oleh Puan Emilaian tanpa berlengah-lengah. Kerana saya berjanji ibu bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman apa-apa jenis, sila hubungi Puan Emiliana melalui e-mel: emilianawilson111@gmail.com

i menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada semua bahawa anda juga boleh hubungi saya di e-mel saya: setyaningsihnovi1990@gmail.com dan Puan Aisha bukafia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenainya Mrs.Emiliana, Dia juga mendapat pinjaman baru dari Puan Emiliana Anda boleh juga hubungi melalui e-mel: mrsaishabukafia@gmail.com sekarang, semua yang saya akan lakukan ialah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT untuk menggunakan Puan Emiliana untuk menukar cerita kewangan saya dan sekarang saya adalah seorang pemilik bangga dengan perniagaan saya sendiri, semoga Allah terus memberkati Mrs Emiliana dan terus menggunakan beliau untuk membantu kita semua dalam masalah kewangan

Unknown said...

Adakah anda fikir untuk mendapatkan pinjaman? Anda serius yang memerlukan pinjaman segera untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda dalam hutang? Ini adalah peluang anda untuk mencapai keinginan anda, kami memberi pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan dan pinjaman korporat dan semua jenis pinjaman dengan faedah 2% untuk maklumat lanjut hubungi kami melalui e-mel (fredmanti@gmail.com)

danisy arizana said...

Adakah anda memerlukan pinjaman? Bank itu telah menafikan anda pinjaman, kami berada di sini untuk membantu anda dari segi kewangan, pinjaman segera anda apa-apa amaun di mana-mana destinasi. kebahagiaan anda adalah keutamaan kami. Kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan dan pinjaman korporat dan semua jenis pinjaman dengan kadar faedah pada 2% untuk maklumat lanjut sila hubungi kami melalui e-mel (danisyarizanaloancompany@gmail.com) untuk mengambil langkah ini sekarang dan menggalakkan anda untuk menghubungi kewangan status dan kami berada di luar untuk membantu dan menggalakkan orang lain yang teruk dalam Depts

Unknown said...

Mohon share ye tuan. Sy pun new agen. T.kasih sgt2 byk atas ilmu tuan share kan

Anonymous said...

Adakah anda memerlukan pinjaman pada kadar yang sangat rendah 2%? kami memberi pinjaman rumah, pinjaman perniagaan apa-apa jenis pinjaman yang berminat, Hubungi kami melalui e-mel: wemandevlin@gmail.com untuk maklumat lanjut

Unknown said...

My name is Ahmad Asnul Brunei, I contacted Mr Osman Loan Firm for a business loan amount of $250,000, Then i was told about the step of approving my requested loan amount, after taking the risk again because i was so much desperate of setting up a business to my greatest surprise, the loan amount was credited to my bank account within 24 banking hours without any stress of getting my loan. I was surprise because i was first fall a victim of scam! If you are interested of securing any loan amount & you are located in any country, I'll advise you can contact Mr Osman Loan Firm via email osmanloanserves@gmail.com


LOAN APPLICATION INFORMATION FORM
First name:
Middle name:
2) Gender:.........
3) Loan Amount Needed:.........
4) Loan Duration:.........
5) Country:.........
6) Home Address:.........
7) Mobile Number:.........
8) Email address..........
9) Monthly Income:.....................
10) Occupation:...........................
11)Which site did you here about us.....................
Thanks and Best Regards.
Derek Email osmanloanserves@gmail.com

WAHYUNI ELVIN said...

Hello semua orang yang melihat ini di seluruh dunia, terdapat banyak penipu dalam laman web ini, saya mempunyai berita baik untuk berkongsi. sila menyertai saya untuk menjadi gembira dan berterima kasih kepada syarikat pinjaman. Saya hanya mendapat pinjaman daripada yang sah ELINA JOHNSON LOAN FIRM. Ini adalah bagaimana saya mendapat hubungan mereka. Saya melihat keterangan Puan Nuliana Novi Indonesia di forum ini tentang bagaimana dia mendapat pinjaman daripada mereka dan dia telah memberikan e-mel kepada semua orang "elinajohnson22@gmail.com" mereka supaya saya segera melalui e-mel mereka dan mereka bertindak balas kepada e-mel saya, jujur, pada mulanya saya begitu banyak takut kerana saya telah kehilangan wang saya jadi bodoh sebelum ini. Tetapi, saya terkejut bahawa kurang daripada 3 jam selepas itu, pinjaman sebanyak RP 700,000,000, i digunakan untuk benar-benar dipindahkan ke akaun saya. Keseluruhan proses adalah mudah. dan pinjaman segera pada kadar 2% saya dapat cepat ada caj. Tiada penjamin diperlukan daripada saya. sehingga kini, saya masih sukar untuk mempercayai bahawa ia adalah benar. Saya fikir saya telah bermimpi apabila saya mendapat amaran dari bank saya. Sekarang hati saya penuh dengan kegembiraan. Nasihat saya adalah mudah untuk semua orang yang mencari keinginan yang ikhlas untuk mendapatkan jumlah pinjaman yang sah untuk memulakan perniagaan atau untuk membiayai projek adalah untuk e-mel mereka sekarang dan anda akan terkejut bagaimana saya terkejut. Saya hendak mengucapkan terima kasih Nuliana novi untuk memberikan sentuhan mereka dalam forum ini. Dan kendatipun kamu menyeru mereka dan mendapatkan pinjaman daripada mereka, sila menyebarkan berita baik supaya orang lain juga boleh mendapat manfaat. terima kasih, e-mel mereka lagi ^elinajohnson22@gmail.com
^, Nama saya adalah Wahyuni ​​Elvin Hubungi saya, di sini adalah e-mel saya wahyunielvin@gmail.com
 Nota: Semua yang penipu meminta yuran pendaftaran, berhati-hati, segala-galanya adalah satu penipuan. Semoga Allah memberkati anda semua
Terima kasih

Unknown said...

Hello,
Ia adalah tahun baru lagi, adakah anda dari segi kewangan ke bawah? adalah perniagaan anda menangis untuk kebangkitan semula kewangan, telah anda mendapatkan pinjaman di bank dan tangan pemberi pinjaman yang salah dan anda di mana menolak? mencari tiada lagi, Kami adalah pemberi pinjaman yang boleh dipercayai dan kami memulakan program pinjaman ini untuk membasmi kemiskinan dan mewujudkan peluang untuk keistimewaan yang kurang untuk membolehkan mereka menubuhkan sendiri dan memulihkan perniagaan mereka. untuk maklumat lanjut, anda boleh menghubungi kami melalui e-mel: gloryloanfirm@gmail.com dan mengisi borang di bawah.

PEMINJAM'S DATA.
1) Nama Penuh: ......... 2) Negara: ...... 3) Alamat: ......... 4) Jenis Kelamin: ..................
5) Status Perkahwinan: ... ..... 6) Pekerjaan: .......... Number 7) Telefon: ........................... 8) Pada masa ini kedudukan di tempat kerja: .... ............ 9) Monthlyincome ...... ...................
10) Pinjaman Tempoh: ............... 11) Tujuan Pinjaman: ............... 12) Agama: ............
13) Tarikh lahir: ........................

sila memohon syarikat yang sah, kejayaan anda adalah matlamat kami.

Unknown said...

Kami tinggal di sini di Jakarta Indonesia, Rahmat Financial Group di Kemitraan dengan Bank Negara Indonesia Telah datang untuk membantu kalian semua yang telah scammed dan bagi anda yang membutuhkan uang untuk bisnis Anda. Kami memberikan pinjaman tanpa agunan dan pada 2% suku bunga, mohon diinformasikan kami di sini pada langkah pintu Anda (JAKARTA INDONESIA)

Jangan tertipu lagi KAMI DI SINI DI PINTU LANGKAH ANDA.
Hubungi kami sekarang: info.gracefinancialgroup@gmail.com
Phone : 081331568048

fatimah said...

Halo semuanya
Saya MRS GRACE MORGAN.
Anda memiliki pinjaman mendesak?
Apakah Anda perlu sebuah proyek pinjaman?
Membeli rumah atau mobil?
Untuk membayar utang?
"Pinjaman Investasi" deals
Anda memiliki kesulitan keuangan?
Mereka telah ditolak oleh bank dan ditipu oleh penipu?
Kami menawarkan pinjaman pada tingkat bunga 2%.
kami di sini untuk membuat-Anda masalah sesuatu dari masa lalu !!
Silahkan email kami sekaligus, kami menjamin pengobatan segera
Dalam waktu 24 jam tanpa biaya atau biaya dari perusahaan kami.

Hubungi: Gracemorganloancompany@gmail.com

Terima kasih telah memilih kami.

Mr Grey said...

Apakah Anda membutuhkan pinjaman untuk proyek-proyek, investasi, pinjaman pribadi, pinjaman komersial, pinjaman hipotek, pinjaman mahasiswa, pinjaman konsolidasi dan pinjaman untuk berbagai proyek? Bagi mereka yang ingin mendapatkan pinjaman dari perusahaan kami Anda harus menghubungi kami hari ini di:
(markusgreyloanfirm@gmail.com)

Unknown said...

Hello semua,
Nama saya Marcia Retnawati bandar Batan Miroto Semarang di Indonesia, saya mahu menggunakan medium ini untuk menasihati semua orang untuk memudahkan berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, jadi banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda daripada wang anda, saya memohon pinjaman kira-kira 100 juta daripada seorang wanita di Malaysia dan saya kehilangan kira-kira 6 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka meminta lagi dan lagi untuk kos, saya membayar hampir 6 juta masih saya tidak mendapat pinjaman,

Allah kemuliaan, saya bertemu dengan seorang rakan yang baru sahaja digunakan untuk pinjaman, dan dia mendapat pinjaman tanpa sebarang tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Alicia Radu, dan saya memohon untuk 500 juta, saya fikir ia adalah jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya dalam masa kurang daripada 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya amat gembira kerana saya telah diselamatkan daripada mendapat miskin.

jadi saya menasihati semua penduduk di sini yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi
Puan Alicia Radu, melalui e-mel: aliciaradu260@gmail.com

Anda masih boleh hubungi saya jika anda memerlukan sebarang maklumat lanjut melalui e-mel: Marciaretnawati450@gmail.com

sekali lagi mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana membaca kesaksian saya dan Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita kehidupan yang panjang dan kemakmuran

CHRISTABEL MISSAN LOAN COMPANY said...

APAKAH ANDA PRIA BISNIS / WANITA, A PEKERJA DI ORGANISASI, Wiraswasta? Membutuhkan pinjaman pribadi untuk bisnis tanpa stres, Jika demikian, hubungi kami hari ini, kami menawarkan pinjaman tahun baru pada tingkat bunga rendah dari 2%, Anda dapat memulai tahun baru dengan senyum di wajah Anda, keselamatan, kebahagiaan pelanggan kami adalah kekuatan kita. Jika Anda tertarik, mengisi formulir aplikasi pinjaman di bawah ini:
Informasi Peminjam:

Nama lengkap: _______________
Negara: __________________
Sex: ______________________
Umur: ______________________
Jumlah Pinjaman Dibutuhkan: _______
Durasi Pinjaman: ____________
Tujuan pinjaman: _____________
num telepon
Untuk informasi lebih lanjut silahkan hubungi kami sekarang melalui email: christabelloancompany@gmail.com

Unknown said...

Saya mahu semua orang untuk membaca mesej ini dengan teliti. Saya amat gembira untuk membuat kesaksian bagaimana saya mendapat pinjaman saya pemberi pinjaman kredit legit, saya telah menderita di tangan pemiutang internet palsu di laman web tertentu, saya telah digunakan di beberapa syarikat pinjaman di sini dan semua yang mereka lakukan adalah bertanya kepada saya untuk pembayaran dan selepas pembayaran, saya tidak akan mendapatkan pinjaman daripada mereka, mereka adalah orang-orang palsu dari England dan juga India. Saya dalam kesakitan kerana hutang saya, dan saya dibayar pembayaran lain untuk mendapatkan pinjaman untuk membuat saya hutang lebih besar. Saya gembira apabila rakan saya memberitahu saya bahawa dia mendapat pinjaman daripada internet, dia adalah orang yang memberitahu tentang Nicole Morgan daripada LOAN FIRM NICOLE MORGAN, dan saya memohon untuk pinjaman sebanyak 800 juta, saya mengikuti semua prosedur, Saya berfikir bahawa saya tidak akan mendapatkan pinjaman, tetapi saya amat gembira apabila pinjaman saya diluluskan dan dihantar terus ke dalam akaun bank saya dalam masa 2 hari menyapu. Saya telah membayar semua hutang saya sekarang dan saya mendapat kewangan yang stabil kerana saya menulis mesej ini. Jadi jika mana-mana anda berada di sini untuk memohon pinjaman, anda perlu menghubungi Nicole Morgan di e-mel beliau, mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman pinjaman sebenar, yang lain adalah palsu. Hanya ikut semua prosedur dalam Nicole Morgan dan saya memberi jaminan kepada anda bahawa anda akan mendapat pinjaman, bijak supaya anda tidak akan kehilangan wang seperti saya, hubungan ibu Nicole Morgan jika anda benar-benar memerlukan pinjaman nicolemorganloan@gmail.com
hubungi saya dan juga supaya saya boleh memberi maklumat lanjut dan guardiance hadijaboften2@gmail.com
Terima kasih.

Unknown said...

(PERUSAHAAN PERUSAHAAN VICK MARALOAN)
 
Halo Nyonya, vick mara, pemberi pinjaman yang sah dan dapat diandalkan untuk pinjaman
Dalam syarat dan kondisi yang jelas dan mudah dimengerti dengan suku bunga 2%. dari
USD $ 12.000 sampai $ 8.000.000, euro dan pound saja. Saya memberikan pinjaman usaha,
Pinjaman pribadi, pinjaman mahasiswa, pinjaman mobil dan pinjaman untuk membayar tagihan. jika kamu
Butuh loana2
   Yang harus Anda lakukan adalah agar Anda menghubungi saya secara langsung
Di: (vickmara3@gmail.com)
Tuhan memberkati Anda.
Hormat kami,
Nyonya: vick mara
Email: (vickmara3@gmail.com)

Catatan: Semua tanggapan harus dikirim ke: (vickmara3@gmail.com)

"ISKANDAR LENDERS" said...

Pelanggan yang dikasihi,

Adakah anda memerlukan kredit kewangan yang mendesak ***? * Pemindahan Sangat cepat dan terus ke bank akaun * Bayaran balik anda bermula lapan bulan selepas pinjaman yang telah diperolehi * Kadar faedah yang rendah 1.2% * bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Tinggi * Fleksibel *** maka bayaran bulanan * .Bagaimana Long Adakah ia akan dibiayai? Selepas menggunakan *** anda boleh mengharapkan jawapan awal yang kurang daripada 24 jam selepas pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan. Hubungi kami melalui e-mel ((iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)))
               
               BORANG PERMOHONAN

1) Nama penuh:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Negara:
5) Jenis Kelamin:
6) Status perkahwinan:
7) Pekerjaan:
8) Nombor telefon:
9) Pendapatan bulanan:
10) Jumlah pinjaman:
11) Tempoh Pinjaman:
12) Pinjaman Objektif:
13) Agama:
14) Umur
15) Adakah anda memohon untuk pinjaman dalam talian sebelum ini? Ya atau tidak?


Motto Syarikat:
Kebahagiaan anda adalah Anugerah kami untuk Perkhidmatan Baik (mendapat kedudukan kewangan anda adalah semua yang kita mahu)

#BBMme PIN: D8980E0B
 
* Courtesy: *
* ((Islandar LESTARI KREDIT UNITY LIMITED)) *

"ISKANDAR LENDERS" said...

Pelanggan yang dikasihi,

Adakah anda memerlukan kredit kewangan yang mendesak ***? * Pemindahan Sangat cepat dan terus ke bank akaun * Bayaran balik anda bermula lapan bulan selepas pinjaman yang telah diperolehi * Kadar faedah yang rendah 1.2% * bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Tinggi * Fleksibel *** maka bayaran bulanan * .Bagaimana Long Adakah ia akan dibiayai? Selepas menggunakan *** anda boleh mengharapkan jawapan awal yang kurang daripada 24 jam selepas pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan. Hubungi kami melalui e-mel ((iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)))
               
               BORANG PERMOHONAN

1) Nama penuh:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Negara:
5) Jenis Kelamin:
6) Status perkahwinan:
7) Pekerjaan:
8) Nombor telefon:
9) Pendapatan bulanan:
10) Jumlah pinjaman:
11) Tempoh Pinjaman:
12) Pinjaman Objektif:
13) Agama:
14) Umur
15) Adakah anda memohon untuk pinjaman dalam talian sebelum ini? Ya atau tidak?


Motto Syarikat:
Kebahagiaan anda adalah Anugerah kami untuk Perkhidmatan Baik (mendapat kedudukan kewangan anda adalah semua yang kita mahu)

#BBMme PIN: D8980E0B
 
* Courtesy: *
* ((Islandar LESTARI KREDIT UNITY LIMITED)) *

Unknown said...

Hello,
Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Anita Jones, pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (anitajones154@gmail.com)

affendi ali said...

assalamalekum orang baik saya di Asia, Setiap mimpi besar dimulai dengan pemimpi. Selalu ingat, Anda memiliki dalam diri Anda kekuatan, kesabaran, dan semangat untuk meraih bintang-bintang untuk mengubah dunia, nama saya Mallam Afendi ali, warga Indonesia saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu Anda semua tentang kebaikan allah yang akhirnya membawa saya ke pemberi pinjaman baik melalui Prof AASIMAHA Adila, setelah saya telah bodoh oleh pemberi pinjaman palsu, saya bangkrut, putus asa dan tidak tahu apa yang harus dilakukan, saya membaca di jurnal bisnis bahwa saudi arabia perusahaan pinjaman muslim AASIMAHA Adila bantuan orang yang membutuhkan pinjaman cepat dan nyata, jadi saya salin alamat email dan menulis untuk mengajukan satu miliar rupiah, pada tingkat bunga rendah dari 1%, untuk mengejutkan terbesar saya saya mendapat pinjaman saya di akun saya sangat mudah stres saya tahu sebagian besar dari Anda juga korban penipuan, Anda tidak perlu repot lagi karena saya harus menyampaikan kabar baik dan satu-satunya pemberi pinjaman yang dapat Anda percaya, prof AASIMAHA Adila pINJAMAN FIRM hanya dihubungi hari ini melalui email: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail .com) karena saya mendapat pinjaman saya punya investasi saya di malaysia dan Indonesia untuk informasi lebih lanjut dan bukti pembayaran Anda dapat menghubungi me,affendiali84@gmail.com, jika Anda ingin kontak modal investasi besar perusahaan ibu muslim (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)

jurjanibude0811@gmail.com said...

BERITA BAIK !!! BERITA BAIK !!! BERITA BAIK !!!
assalamalekum,Jurjani Budi nama saya, sila berhati-hati semua pemberi pinjaman pinjaman dalam penulis blog itu adalah palsu, mereka semua isu kelulusan palsu dan gaji palsu dokumen, saya mahu menggunakan media untuk mengingatkan semua orang yang mencari pinjaman untuk berhati-hati dengan palsu kerana mereka di mana-mana beberapa bulan lalu, saya adalah dari segi kewangan dalam hutang, dan kerana keperluan, putus asa dan bank saya merawat untuk merampas rumah perniagaan saya bankrap, saya telah bodoh oleh syarikat yang dipanggil pinjaman dalam talian, saya tidak berputus asa sehingga kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang dipercayai dipanggil Puan AASIMAHA Adila yang memberi pinjaman pinjaman tidak bercagar RM 660,000 pada 1% kepentingan ratre dalam masa kurang 2 jam tanpa tekanan, pada mulanya ia adalah seperti mimpi bagi saya sehingga saya mendapat terbukti kejatuhan tunai dalam telefon bimbit saya, sila tidak terpakai dalam pemberi pinjaman pinjaman yang tidak mempunyai bukti penghantaran tunai kepada pelanggan, i mendapat bukti saya dan jelas pinjaman i reciever dari saudi arabia syarikat pinjaman muslim, saya menggalakkan rakan-rakan Islam malaysia yang memerlukan pinjaman untuk sila hubungi Puan AASIMAHA Adila melalui : /aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com/ Berhati-hati anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut melalui: jurjanibude0811@gmail.com

mrwilliam said...

KAMI MENAWARKAN SEMUA JENIS PINJAMAN KEWANGAN HUBUNGI KAMI SEKARANG

Adakah anda memerlukan pinjaman segera kami menawarkan pinjaman penghantaran ke yang memerlukan pinjaman peluang perniagaan yang anda mempunyai yang cari adalah di sini lagi. e-mel kami di: qmank011@gmail.com

BORANG PERMOHONAN PINJAMAN
1) Nama Penuh:
2) Jenis Kelamin:
3) Jumlah Pinjaman Diperlukan :.
4) Tempoh Pinjaman:
5) Negara:
6) Alamat Rumah:
7) Nombor Telefon:
8) Pendapatan Bulanan:
9) Pekerjaan:
) Yang adakah anda di sini tentang kami.

Selamat sejahtera.

mrwilliam said...

URGENT LOAN OFFER

Hello, Adakah anda memerlukan pinjaman daripada syarikat yang paling dipercayai dan boleh dipercayai
di dunia? jika ya maka hubungi kami sekarang untuk kami menawarkan pinjaman kepada semua
kategori pencari sama ada syarikat atau untuk kegunaan kakitangan. kami menawarkan
pinjaman pada kadar faedah 3%, Hubungi kami melalui e-mel:
homeloan1011@gmail.com

(1) Nama Penuh
(2) Alamat Penuh
(3) Negara
(4) Umur
(5) Pekerjaan
(6) Beritahu nombor telefon
(7) Seks:
(8) Jumlah Pinjaman yang diperlukan:
(9) Tempoh Pinjaman

Email kami di: homeloan1011@gmail.com

Unknown said...

Hello Semua orang,
Nama saya Ahmad Asnul Brunei, saya menghubungi Encik Osman Loan Firm untuk jumlah pinjaman perniagaan sebanyak $ 250,000, Kemudian saya diberitahu tentang langkah Meluluskan jumlah pinjaman saya diminta, selepas mengambil risiko lagi kerana saya begitu banyak terdesak untuk menubuhkan sebuah perniagaan untuk kejutan terbesar saya, jumlah pinjaman Telah dikreditkan ke akaun bank saya dalam tempoh 24 jam perbankan Tanpa sebarang tekanan untuk mendapatkan pinjaman saya. Kerana saya Telah terkejut i adalah yang pertama untuk menjadi mangsa penipuan! Jika anda berminat untuk mendapatkan apa-apa jumlah pinjaman & anda yang terletak di mana-mana negara, saya akan memberi nasihat boleh menyentuh Mr Osman Loan Firm melalui e-mel osmanloanserves@gmail.com

BORANG MAKLUMAT PERMOHONAN PINJAMAN
Nama pertama ......
Nama tengah .....
2) Jenis Kelamin: .........
3) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .........
4) Tempoh Pinjaman: .........
5) Negara: .........
6) Alamat Rumah: .........
7) Nombor Telefon: .........
8) Alamat e-mel ..........
9) Pendapatan Bulanan: .....................
10) Pekerjaan: ...........................
11) Yang laman web adakah anda di sini tentang kami .....................
Terima kasih dan salam mesra.
E-mel Derek osmanloanserves@gmail.com

Unknown said...

Halo, kami adalah HARTFORD FINANCIAL SERVICE, pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan kesempatan waktu hidup. Apakah Anda perlu pinjaman mendesak untuk melunasi utang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? mencari lebih karena kami berada di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu. Kami meminjamkan uang kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, untuk berinvestasi di bisnis di tingkat 1,5%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu Anda bahwa kami dapat diandalkan dan memberikan penerima bantuan dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini via email di: (hartfordfinancialservice@gmail.com)

Anonymous said...

SILA BACA!!!! SILA BACA!!!! SILA BACA!!!! SILA BACA!!!!

Hey Guys !!! Am amat gembira saya mendapat lombong dari Luana. kad ATM kosong saya boleh mengeluarkan $ 2000 setiap hari. Saya dapat dari minggu lepas beliau dan sekarang saya mempunyai $ 14,000 secara percuma. Kosong ATM mengeluarkan wang dari mana-mana mesin ATM dan tidak ada nama di atasnya, ia tidak boleh dikesan dan kini saya mempunyai wang untuk perniagaan dan wang yang cukup untuk saya dan keluarga saya untuk hidup .Saya amat gembira i bertemu Annie kerana saya bertemu dua orang sebelum beliau dan mereka mengambil wang saya tidak mengetahui bahawa mereka adalah penipuan. Tetapi gembira sekarang. Annie menghantar kad melalui DHL dan saya mendapat dalam dua hari. Dapatkan kad anda sendiri dari dia kini dia tidak seperti scammer lain berpura-pura mempunyai kad ATM, Beliau memberi ia keluar secara percuma untuk membantu orang walaupun ia adalah menyalahi undang-undang tetapi ia membantu banyak dan tiada siapa yang mendapat terperangkap. im berterima kasih kepada Annie kerana dia berubah cerita saya dengan tiba-tiba. kad ini berfungsi di semua negara kecuali, Mali dan Nigeria. Alamat e-mel Annie adalah atmhacker2015@gmail.com

"ISKANDAR LENDERS" said...

Selamat hari

Apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak untuk menyelesaikan kebutuhan finansial Anda, Kami Menawarkan Pinjaman mulai dari (($ 5.000,00 sampai $ 20.000.000,00)) Max, kami dapat diandalkan, efisien, cepat dan dinamis, dengan 100% Guaranteed Kami juga memberikan pinjaman dalam (Euro, Pounds Dan Dolar.) Tingkat suku bunga yang berlaku untuk semua pinjaman berada pada tingkat rendah jika Anda dapat tertarik untuk kembali kepada kami melalui (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

                                
DATA APLIKASI
1) Nama lengkap:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Negara:
5) Jenis Kelamin:
6) Status perkawinan:
7) Pekerjaan:
8) Nomor Telepon:
9) Pendapatan bulanan:
10) Jumlah pinjaman:
11) Durasi Pinjaman:
12) Tujuan pinjaman:
13) Agama:
14) Umur:

Kesopanan

Ibu Iskanda Lestari, Chief Executive Officer,
Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
  PIN BBM: D8980E0B
Tertanda
Pengelolaan.

"ISKANDAR LENDERS" said...

Selamat hari

Apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak untuk menyelesaikan kebutuhan finansial Anda, Kami Menawarkan Pinjaman mulai dari (($ 5.000,00 sampai $ 20.000.000,00)) Max, kami dapat diandalkan, efisien, cepat dan dinamis, dengan 100% Guaranteed Kami juga memberikan pinjaman dalam (Euro, Pounds Dan Dolar.) Tingkat suku bunga yang berlaku untuk semua pinjaman berada pada tingkat rendah jika Anda dapat tertarik untuk kembali kepada kami melalui (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

                                
DATA APLIKASI
1) Nama lengkap:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Negara:
5) Jenis Kelamin:
6) Status perkawinan:
7) Pekerjaan:
8) Nomor Telepon:
9) Pendapatan bulanan:
10) Jumlah pinjaman:
11) Durasi Pinjaman:
12) Tujuan pinjaman:
13) Agama:
14) Umur:

Kesopanan

Ibu Iskanda Lestari, Chief Executive Officer,
Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
  PIN BBM: D8980E0B
Tertanda
Pengelolaan.

fadlika said...

BERITA BAIK, BERITA BAIK
Ini untuk mewartakan kepada orang-orang asia bahwa AASIMAHA ADILA, adalah perusahaan pinjaman muslim terbaik yang pernah saya datangi sepanjang hidup saya membantu saya dan keluarga saya dengan pinjaman untuk membayar hutang dan memulai usaha lagi mereka telah membuka kesempatan finansial untuk semua Mereka yang membutuhkan bantuan keuangan dari pinjaman besar.AASIMAHA ADILA lende dengan tingkat 1% dan mereka memberikan pinjaman kepada janda dan duda, jika Anda memerlukan pinjaman jangka panjang dan besar untuk modal investasi hubungi kami hari ini melalui e-mail di: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
Akan menarik untuk mengetahui bahwa banyak pemberi pinjaman di sini adalah palsu saya dan almarhum suami saya sering ditipu oleh pemberi pinjaman pinjaman palsu dimana kita menipu sekitar Rp127 juta pada bulan maret, namun, ibu saudi muslim meminjam uang dalam jumlah besar Rp850 Jt dengan penundaan dan tidak meminta Kami membayar biaya pendaftaran atau pajak dan biaya transfer, semoga semuanya memberkati ibu perusahaan.

Tolong, saya juga menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa pemberi pinjaman berikut palsu, jangan hubungi mereka.
A) wilson_Gyna8.loanlender@gmail.com
B) donalanny20.kredit@yahoo.id
C) miminedi.grant@gmail.com
D) adutyuyani.cashloan@gmail.com

Terima kasih telah membaca ,
Email saya adalah..muthiafadlika2020@gmail.com
Email perusahaan AASIMHA ADILA LOAN FIRM adalah
(aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)

fadlika said...

BERITA BAIK, BERITA BAIK
Ini untuk mewartakan kepada orang-orang asia bahwa AASIMAHA ADILA, adalah perusahaan pinjaman muslim terbaik yang pernah saya datangi sepanjang hidup saya membantu saya dan keluarga saya dengan pinjaman untuk membayar hutang dan memulai usaha lagi mereka telah membuka kesempatan finansial untuk semua Mereka yang membutuhkan bantuan keuangan dari pinjaman besar.AASIMAHA ADILA lende dengan tingkat 1% dan mereka memberikan pinjaman kepada janda dan duda, jika Anda memerlukan pinjaman jangka panjang dan besar untuk modal investasi hubungi kami hari ini melalui e-mail di: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
Akan menarik untuk mengetahui bahwa banyak pemberi pinjaman di sini adalah palsu saya dan almarhum suami saya sering ditipu oleh pemberi pinjaman pinjaman palsu dimana kita menipu sekitar Rp127 juta pada bulan maret, namun, ibu saudi muslim meminjam uang dalam jumlah besar Rp850 Jt dengan penundaan dan tidak meminta Kami membayar biaya pendaftaran atau pajak dan biaya transfer, semoga semuanya memberkati ibu perusahaan.

Tolong, saya juga menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa pemberi pinjaman berikut palsu, jangan hubungi mereka.
A) wilson_Gyna8.loankredit@gmail.com
B) donalanny20. lenders@yahoo.id
C) miminedi@.krediuniongmail.com
D) adutyuyani.finance@gmail.com

Terima kasih telah membaca ,
Email saya adalah..muthiafadlika2020@gmail.com
Email perusahaan AASIMHA ADILA LOAN FIRM adalah
(aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) ,BBM PIN # (d8da4ea9)

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Widya Okta said...

Aku Widya Okta, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman dapat diandalkan yang SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapat pinjaman saya Rp900,000,000 dari SANDRAOVIALOANFIRM sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui SANDRAOVIALOANFIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak SANDRAOVIALOANFIRM. menghubungi mereka melalui email:. (Sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (widyaokta750@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

Dr nelson said...

Apakah Anda ingin membeli ginjal atau Anda ingin menjual ginjal Anda? Apakah Anda mencari kesempatan untuk menjual ginjal Anda dengan uang karena keuangan rusak dan Anda tidak tahu apa yang harus dilakukan, yang perlu Anda lakukan adalah menghubungi kami hari ini dan kami akan menawarkan sejumlah uang untuk ginjal Anda.
              Nama saya dokter Nelson freeman adalah seorang Nephrologist di pusat kesehatan UBTH. Rumah sakit kami mengkhususkan diri pada operasi ginjal dan kami juga menangani pembelian dan transplantasi ginjal dengan donor hidup dan yang sesuai.
             Kami berlokasi di INDIAN, MALAYSIA, USA, GREECE dan NIGERIA.if anda tertarik untuk menjual atau membeli ginjal jangan ragu untuk menghubungi kami via email nelsonfreeman28@gmail.com

    salam Hormat
    Dr Nelson

Yuli said...

Hello,
Nama saya Yuli Jakarta Selatan di Indonesia, saya mahu menggunakan medium ini untuk menasihati semua orang untuk memudahkan berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, jadi banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini adalah semua penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu anda daripada wang anda, Saya memohon untuk pinjaman sebanyak kira-kira 200 juta daripada seorang wanita di Dubai dan saya kehilangan kira-kira 10 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka meminta lagi dan lagi untuk kos, saya membayar hampir 10 juta masih saya tidak mendapat pinjaman,

Allah kemuliaan, saya bertemu dengan seorang rakan yang baru sahaja digunakan untuk pinjaman, dan dia mendapat pinjaman tanpa sebarang tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada Puan Olivia Daniel, dan saya memohon untuk 400 juta, saya fikir ia adalah jenaka dan penipuan, tetapi saya mendapat pinjaman saya dalam masa kurang daripada 24 jam hanya 2% tanpa cagaran. Saya amat gembira kerana saya telah diselamatkan daripada mendapat miskin.

jadi saya menasihati semua penduduk di sini yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi
Puan Olivia Daniel, melalui e-mel: (oliviadaniel93@gmail.com)

Anda masih boleh hubungi saya jika anda memerlukan sebarang maklumat lanjut melalui e-mel: (yuliy3531@gmail.com)

sekali lagi mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana membaca kesaksian saya dan Allah terus memberkati kita semua dan memberi kita kehidupan yang panjang dan kemakmuran

frank queens said...

borang permohonan pinjaman
Santiago saya Presiden, Ketua Pegawai Eksekutif / Pengasas syarikat permaisuri terang, dan kami
Di sini untuk membantu menyelesaikan masalah kewangan, dan mengalu-alukan
Syarikat ini menawarkan kadar faedah 3%.

Syarikat ini tidak meminta apa-apa pelanggan untuk membuat pembayaran kerana
Syarikat kami adalah bertanggungjawab untuk maklumat insurans, cukai dan gaji
Anugerah, yang menurut undang-undang pemindahan itu, jadi jika
Kita perlu kredit anda, dan anda mahu untuk keluar dari keadaan ini
pinjaman dan hantar kepada kami, supaya kami tidak dapat memproses pinjaman
Pada masa yang sama.

Kami adalah sebuah syarikat berdaftar yang tujuan utama
Kita perlu senyum kepada muka dan kebahagiaan kerana rakyat
semua orang keperluan hidup membantu dan itu adalah apa yang anda perlukan
Dalam kes dengan anda.

Mengisi dan RETURN

Nama: ......................... .....
Nama ................. ......... ....
No: .......................... .......
kelahiran. ....................... ......
Tempat lahir: .................. ...... ......
Perhubungan: ....................... .......
Ia adalah tugas beliau: ... ................ ..................
Pendapatan: ......... ......... ..............
Alamat rumah: ......................
Telefon: .... ....... .......................
Bandar: .................. ....... ...............
Poskod .......................... .................
Jawatan: ........................ ...... ...........
Negara: ...................... ............... ........
jumlah pinjaman: .......................... .......
masa kredit ... .................... ................
Objektif kredit: ................. .............. ...........
Alamat emel: ................ ...... ................
Sebelum ini ia digunakan? ....................... ..
Alamat e-mel syarikat kami FRANKQUEENS64@GMAIL.COM
Mengisi dan mengemukakan permohonan pinjaman dari atas, jadi kita tidak tahu
Pemprosesan pinjaman. Terima kasih kerana memahami dan pemilihan syarikat anda.

Encik FRANK QUEENS
(Pengurus) bilangan whatsapp 2349057770649

frank queens said...

Nama saya Chandeller dari Amerika Syarikat. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Syarikat Permaidani yang bernasib baik yang membantu saya mendapat pinjaman. Selama tiga bulan yang lalu, saya telah mencari pinjaman untuk menyelesaikan hutang saya, setiap orang cuba untuk menipu saya wang saya sehingga akhirnya saya bertemu dengan Syarikat Pinjaman Tiny. Dia dapat memberi saya pinjaman $ 250,000 USD. Dia juga boleh membantu anda. Dia juga membantu rakan-rakan saya yang lain. Jika anda memerlukan bantuan kewangan, sila hubungi syarikatnya melalui e-mel: (frankqueens64@gmail.com) Saya percaya dia dapat membantu anda. Hubungi dia untuk mendapatkan bantuan seperti dia membantu saya. Di bawah adalah kata-kata galakannya kepada mereka yang mencari peminjam pinjaman swasta yang sah dan jujur.

AHMED.E said...

Selamat siang

ini adalah dasar dana global, kami memberikan pinjaman per pendanaan proyek tahunan 100% dengan pinjaman aman dan tidak aman yang tersedia kami dijamin dalam memberikan layanan keuangan untuk banyak klien kami dengan paket pinjaman fleksibel kami pinjaman dapat diproses dan dana ditransfer ke peminjam dalam waktu sesingkat mungkin kita beroperasi di bawah persyaratan yang jelas dan mudah dipahami dan kami menawarkan pinjaman kepada semua jenis untuk tertarik klien perusahaan perusahaan dan semua jenis organisasi bisnis, individu swasta dan investor real estate hanya menghubungi kami dengan nama di bawah Jika Anda sedang melihat bagaimana mendapatkan pinjaman hubungi kami kami dapat membantu Anda keluar EMAIL: globalfundfoundation9@gmail.com
BBM:D8633B93

frank queens said...

Nama saya adalah iman, saya dari New york,
United State, di sini untuk memberi keterangan tentang bagaimana saya mendapat
Pinjaman saya dari permaisuri Encik
{Frankqueens64@gmail.com} selepas saya
Terpakai Dua kali dari pelbagai peminjam pinjaman
Yang mengaku sebagai peminjam betul dalam hal ini
Forum, saya fikir pinjaman mereka di mana sebenarnya dan
Saya memohon tetapi mereka tidak pernah memberi pinjaman kepada saya
Memerlukan pinjaman segera untuk memulakan perniagaan
Dan saya terpakai dari pelbagai peminjam pinjaman yang
Berjanji untuk membantu tetapi mereka tidak pernah memberikan saya
Pinjaman.Until kawan saya memperkenalkan saya kepada
Encik frank queens C.E.O of the frank queens Loan
Syarikat yang berjanji untuk membantu saya dengan
Pinjaman keinginan saya dan dia benar-benar melakukan seperti dia
Dijanjikan tanpa sebarang bentuk penangguhan, saya tidak pernah
Fikir masih ada pemberi pinjaman pinjaman yang boleh dipercayai
Sehingga saya berjumpa dengan Encik frank queens, yang benar-benar menolong saya
Dengan pinjaman saya dan mengubah hidup saya menjadi lebih baik.
Saya tidak tahu jika anda memerlukan sesuatu yang mendesak
Pinjaman, merasa bebas untuk menghubungi pinjaman qurrns frank
Syarikat pada emel frankqueens64@gmail.com

Unknown said...

Halo, adakah anda mendengar kad ATM Blank yang boleh mengeluarkan sehingga 10,000 $ dan lebih kemudian dengan anda mempunyai sebarang akaun dengan mana-mana Bank jika anda perlu mendapatkan kad ATM ini, anda boleh mendapatkan saya untuk maklumat lanjut tentang kad ATM ini yang anda boleh E-mel saya melalui americanatm13@gmail.com atau whatsApp saya di +2348143840335

Unknown said...

​​​​​​Halo, CABOT FINANCIAL SERVICES, perusahaan yang terdaftar dan disetujui apakah Anda berhutang? Anda butuh dorongan finansial? Atau apakah Anda ingin mensponsori bisnis yang ada? Kami di sini untuk memberikan bantuan keuangan itu kepada Anda karena kami memberikan pinjaman kepada individu yang memiliki reputasi baik baik lokal maupun internasional untuk semua orang yang membutuhkan pinjaman, dan dapat melunasi pinjaman tersebut, karena dunia secara bertahap berubah menjadi desa global, kami memberikan pinjaman melalui Transfer antar-intra-elektronik dan juga pemberian kupon dari bank. Jadi untuk mendapatkan pinjaman dari perusahaan kami,​​ Anda dapat menghubungi kami melalui e-mail: {cabotfinancialservice@gmail.com} atau melalui #BBM {D88A5C5F}

Unknown said...

​​​​​​Halo, CABOT FINANCIAL SERVICES, perusahaan yang terdaftar dan disetujui apakah Anda berhutang? Anda butuh dorongan finansial? Atau apakah Anda ingin mensponsori bisnis yang ada? Kami di sini untuk memberikan bantuan keuangan itu kepada Anda karena kami memberikan pinjaman kepada individu yang memiliki reputasi baik baik lokal maupun internasional untuk semua orang yang membutuhkan pinjaman, dan dapat melunasi pinjaman tersebut, karena dunia secara bertahap berubah menjadi desa global, kami memberikan pinjaman melalui Transfer antar-intra-elektronik dan juga pemberian kupon dari bank. Jadi untuk mendapatkan pinjaman dari perusahaan kami,​​ Anda dapat menghubungi kami melalui e-mail: {cabotfinancialservice@gmail.com} atau melalui #BBM {D88A5C5F}

Unknown said...

Pelanggan yang dikasihi ,

Adakah anda memerlukan pinjaman kecemasan untuk memulakan kerja, pinjaman hutang, Beli kereta atau a
Rumah, Jika ya tidak lagi bimbang apa-apa jenis kredit Kadar faedah rendah
2% tanpa cagaran dan kadar faedah yang betul Tanpa cek kredit. Jika
Anda memerlukan maklumat kredit berikut kembali kepada kami
Hubungi E-mel: catherineloanfirm96@gmail.com

Adakah anda mempunyai pinjaman yang tidak baik?
Adakah anda memerlukan wang untuk membayar bil?
Adakah anda perlu memulakan kerja baru?
Adakah anda mempunyai projek yang belum selesai kerana pembiayaan yang buruk?
Adakah anda mahu wang untuk melabur di sebahagian bidang kepakaran anda?
Adakah anda membuat keuntungan? Dan anda tidak tahu apa yang perlu dilakukan.

Kami menawarkan pinjaman berikut: Pinjaman peribadi (bercagar dan tidak bercagar),
Membina pinjaman (bercagar dan tidak bercagar)
Gabungan pinjaman Pinjaman pelajar, Pinjaman penyatuan dan lain-lain.
Borang Permohonan Pinjaman

1. Nama Penuh:
2. Negara:
3. Nyatakan:
4. Alamat Hubungi:
5. Jumlah Kredit Diperlukan:
6. Tempoh Pinjaman:
7. Pendapatan Bulanan:
8. Nombor Telefon Langsung:
Adakah anda menggunakan kredit dalam talian sebelum (ya atau tidak)

EMAIL: catherineloanfirm96@gmail.com


Yang ikhlas,

MR LUIS CARLOS said...

ANDA MEMAHAMI PINJAMAN JIKA YA APLIKAT SEKARANG.

KEWANGAN LUIS CARLOS Syarikat terhad kepada modal saham. Kami menawarkan pelbagai jenis pinjaman dan kewangan. Pinjaman kami berbeza dari perniagaan kepada pinjaman peribadi atau jangka panjang atau jangka pendek dengan kadar faedah yang menggalakkan (2%). Proses pinjaman kami sangat cepat dan boleh dipercayai dengan jaminan. Untuk maklumat lanjut mengenai perkhidmatan kami, layari kami di e-mel kami ( luiscarlosfinance@outlook.com ) sila beritahu kami jumlah pinjaman yang anda perlukan dan jangka masa pinjaman. Kami berharap untuk mendengar daripada anda. Anda boleh menghantar mesej ke alamat e-mel di bawah. Luiscarlosfinance@outlook.com

EMAIL :: luiscarlosfinance@outlook.com

Unknown said...

Halo,
Nama saya Marcia Retnawati dari kota Batan Miroto Semarang di Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberi saran kepada semua orang untuk berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, sehingga banyak kreditur pinjaman di sini adalah scammers dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda dari Uang Anda, saya mengajukan pinjaman sekitar 100 juta dari seorang wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 6 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka berkali-kali meminta bayaran, saya membayar hampir 6 juta uang jadi saya tidak mendapat pinjaman,

Tuhan jadilah kemuliaan, saya bertemu dengan seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia mengenalkan saya kepada Ibu Alicia Radu, dan saya mengajukan 500 juta, saya pikir itu adalah sebuah lelucon dan Sebuah penipuan, tapi saya mendapat pinjaman saya dalam waktu kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa agunan. Saya sangat senang karena saya selamat dari kemiskinan.

Jadi saya saran semua orang di sini yang membutuhkan pinjaman untuk dihubungi
Ibu Alicia Radu, via email: aliciaradu260@gmail.com

Anda masih bisa menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui email: Marciaretnawati450@gmail.com

Sekali lagi terimakasih untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita semua dan memberi kita umur panjang dan kemakmuran

Dr Danie Ben said...

Apakah Anda ingin membeli Ginjal atau Anda ingin menjual ginjal Anda? Apakah kamu
Mencari kesempatan untuk menjual ginjal Anda dengan uang
Keuangan rusak dan Anda tidak tahu harus berbuat apa, lalu hubungi kami
Hari ini dan kami akan menawarkan jumlah yang baik untuk Ginjal Anda. Nama saya adalah
Dokter Daniel adalah seorang Nephrologist di UBTH Medical Center. Kami
Klinik spesialis dalam Bedah Ginjal dan kami juga menangani pembelian
Dan transplantasi ginjal dengan donor hidup yang sesuai.
Kami berlokasi di India, Turki, Nigeria, Amerika Serikat, Malaysia. Jika Anda
Tertarik untuk menjual atau membeli ginjal jangan sungkan
Hubungi kami via email

Email: Doctordaniel95@outlook.com Atau Doctordanielben@gmail.com
Nomor Handphone: +2349028230916.

Salam Hormat.
Dr Daniel.

Gowri Sharma said...

Very wealthy information. And those key points in which you had mentioned is very useful and also some valid points too. Really nice thank you so much

Medical Insurance Plans

Health Insurance UAE

Insurance Companies in Dubai

Dr Danie Ben said...

Apakah Anda ingin membeli ginjal atau ingin menjual ginjal? lakukan
Mencari kesempatan untuk menjual ginjal Anda dengan uang
Keuangan Anda rusak dan Anda tidak tahu harus berbuat apa, jadi tolong hubungi kami
Hari ini kita menawarkan sejumlah besar ginjal. nama saya adalah
Dr. Daniel adalah seorang nephrologist di UBTH Medical Center. Kita
Klinik mengkhususkan diri pada operasi ginjal dan juga mengelola pembelian
Dan transplantasi ginjal dengan donor hidup yang hidup.
Kami berlokasi di India, Turki, Nigeria, Amerika Serikat, Malaysia. jika kamu
Tertarik menjual atau membeli ginjal, jangan ragu
Hubungi kami melalui email

E-mail: Doctordaniel95@outlook.com atau Doctordanielben@gmail.com
Nomor telepon genggam: +2349028230916.

Salam pembuka
Dr. Daniel

Unknown said...

Apakah Anda mencari pemberi pinjaman pinjaman asli? Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda di sini! Pemberi pinjaman pinjaman pribadi yang memberikan pinjaman kesempatan hidup. Apakah Anda memerlukan pinjaman konsolidasi atau hipotek? Tidak terlihat lagi karena kita di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda menjadi sesuatu dari masa lalu. Pinjaman kami kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, untuk berinvestasi dalam bisnis dengan tarif 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa kami memberikan bantuan dan penerima yang andal dan bersedia menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini via email di:
Silahkan hubungi kami melalui e-mail via patriciajames205@gmail.com dan elizabethandy95@gmail.com. Jadi jika Anda ingin mendapatkan pinjaman dari perusahaan kami, Anda bisa menghubungi kami hari ini.
Terima kasih

Nyonya Patricia James

Unknown said...

Halo, saya Ainah Ann, saat ini saya tinggal di indonesia. Saya hampir muak dengan kehidupan beberapa bulan yang lalu karena saya membutuhkan uang untuk membayar tagihan saya, dan karena situasi saya, saya sangat ingin mendapatkan pinjaman untuk membayar tagihan saya yang sudah dikeluarkan dan membiayai bisnis saya. Semua usaha saya untuk mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman swasta dan korporasi internet ini benar-benar sia-sia.
 
Poin terakhir saya untuk mengatakan selamat tinggal pada pencarian pinjaman adalah ketika Tuhan menyerahkan kepada saya sarana rezeki saya untuk bisnis dan mata pencaharian saya sampai saat ini, yang memberi saya pinjaman sebesar 750 juta Rupee Indonesia. Saya hanya harus bersaksi secara online ini karena saya tahu ada banyak orang di luar sana yang mencari jenis perbuatan baik ini, dan pada saat yang sama saya harus menceritakan dunia tentang kesempatan besar yang menanti mereka.
 
Mengamankan pinjaman tanpa jaminan, Tidak ada pemeriksaan kredit, tidak ada penandatanganan, dan tidak ada biaya pinjaman, hanya dengan tingkat bunga 2% saja dan rencana pembayaran dan jadwal yang lebih baik. Jangan buang waktu lagi, dan bayar tagihan Anda dengan bantuan Maureen Kurt Financial Service. Anda dapat menghubungi dia melalui (maureenkurtfinancialservice@gmail.com). Dia wanita yang baik hati dan kebajikan, jadi jangan takut untuk bertemu dengannya untuk meminta bantuan. Jika ada keraguan atau ketakutan, Anda selalu bisa menghubungi saya melalui ainahann10@gmail.com

Margaret Pedro said...

Adakah anda telah dinafikan pinjaman dari bank
Atau ada beberapa institusi kewangan menolak permintaan anda untuk satu atau lebih sebab ?.

KAMI MENAWARKAN SEMUA JENIS PINJAMAN DARI DARI:
- Pinjaman perniagaan,
- Pinjaman modal,
- Pinjaman hartanah,
- Pinjaman peribadi,
- Pinjaman pelajar,
- Pinjaman ladang
Dan lebih banyak lagi untuk melabur dengan pelabur yang baik ... Kami menawarkan pinjaman
Kepada syarikat dan individu dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Anda berada di sebelah kanan
Tempat untuk mendapatkan pinjaman anda.

Hubungi kami hari ini dan dapatkan masalah kewangan anda diselesaikan!

E-mel: margaretpedroloancompany@gmail.com

Dapatkan masalah kewangan anda diselesaikan di sini ...

Dr Danie Ben said...

Apakah Anda ingin membeli ginjal atau Anda ingin menjual ginjal Anda? Apakah kamu
Mencari kesempatan untuk menjual ginjal Anda karena
Perincian keuangan dan Anda tidak tahu harus berbuat apa, hubungi kami
Hari ini dan kami akan menawarkan jumlah yang baik untuk ginjal Anda. Nama saya adalah
Dr. Daniel nephrological di UBTH Medical Center. Kami
Klinik mengkhususkan diri pada operasi ginjal dan kami juga mengurus pembelian
Dan transplantasi ginjal hidup dengan donor yang sesuai.
Kami berlokasi di India, Turki, Nigeria, Amerika Serikat, Malaysia. Jika Anda
Tertarik menjual atau membeli ginjal, jangan ragu untuk
Hubungi kami melalui e-mail.

Email: Doctordaniel95@outlook.com Doctordanielben@gmail.com


Salam Hormat.
Dr. Daniel.

Dr Danie Ben said...

Apakah Anda ingin membeli ginjal atau Anda ingin menjual ginjal Anda? Apakah kamu
Mencari kesempatan untuk menjual ginjal Anda karena
Perincian keuangan dan Anda tidak tahu harus berbuat apa, hubungi kami
Hari ini dan kami akan menawarkan jumlah yang baik untuk ginjal Anda. Nama saya adalah
Dr. Daniel nephrological di UBTH Medical Center. Kami
Klinik mengkhususkan diri pada operasi ginjal dan kami juga mengurus pembelian
Dan transplantasi ginjal hidup dengan donor yang sesuai.
Kami berlokasi di India, Turki, Nigeria, Amerika Serikat, Malaysia. Jika Anda
Tertarik menjual atau membeli ginjal, jangan ragu untuk
Hubungi kami melalui e-mail.

Email: Doctordaniel95@outlook.com Doctordanielben@gmail.com


Salam Hormat.
Dr. Daniel.

Ibu. Ibrahim Maisara said...

Anda boleh diluluskan untuk pinjaman hari ini!

Pinjaman mudah dan pantas dengan kadar faedah yang berpatutan rendah kini sedang berjalan di sini untuk membantu anda apabila anda memerlukannya.
Puan Ibrahim Maisara Lenders adalah syarikat Benar Benar yang berdedikasi untuk menyediakan penyelesaian kewangan pasukan profesional dan berkelayakan kami yang boleh memenuhi semua jenis keadaan kewangan. Sama ada anda membeli atau membina rumah baru, melabur dalam perniagaan, hartanah pelaburan, Menjalankan Projek, membiayai semula atau menyatukan pinjaman sedia ada anda, atau membeli kereta baru dan banyak lagi, kami dapat membantu anda mendapatkan tawaran yang terbaik.
24 jam sehari, walaupun hujung minggu dan hari cuti - proses dalam talian automatik kami memberikan anda akses mudah kepada penyelesaian kewangan jangka pendek dan jangka panjang. Apabila anda memerlukan bantuan Puan Ibrahim Maisara Lender yang sangat terlatih ejen perkhidmatan pelanggan, hubungi kami. Ejen kami berdiri tujuh hari seminggu untuk membantu anda. Untuk mendapatkan wang yang anda perlukan apabila anda memerlukannya, kami menawarkan pelbagai pinjaman dan pembiayaan dalam pelbagai kaedah pembiayaan kepada pelanggan. Kami menawarkan pinjaman dalam Dollar ($), IDR (Rupiah), MYR (Rm), dll Dan mana-mana mata wang lain di dunia.
Kami mahu setiap pelanggan berpuas hati dengan perkhidmatan kami, dan kami sentiasa meneruskan ke hadapan dengan teknologi baru untuk menjadikan matlamat ini menjadi kenyataan.Kami faham bahawa pelanggan kami mahukan penyelesaian positif dan perkhidmatan yang luar biasa apabila memilih pinjaman untuk meningkatkan kehidupan pelanggan kami Dan membantu mereka menyelesaikan masalah wang mereka. Jangan ragu untuk menghubungi kami hari ini Melalui:
Http://ibrahimmaisaralenders.wordpress.com/
E-mel: Ibrahimmaisaralenders@gmail.com
BBM MENAWARKAN: D8CFF0A7

Unknown said...

Apakah Anda mencari pemberi pinjaman swasta? Apakah Anda membutuhkan pinjaman segera? Apakah kamu memiliki kredit buruk? Apakah bank anda gagal? Saya dapat membantu Anda mendapatkan pinjaman. Tidak ada jaminan yang dibutuhkan.
Saya adalah investor swasta yang mengkhususkan diri dalam menyediakan semua jenis dana investasi, termasuk reksa dana, pinjaman pribadi, pinjaman usaha, pinjaman real estat, pinjaman kombinasi, pinjaman konsolidasi, pinjaman komersial dan Tidak ada penipuan, banyak lagi.


Tidak ada permainan, bisnis saja
Jumlah Pinjaman: Minimal $ 1.000 sampai jumlah pinjaman maksimum $ 50.000.000,00 Dan nilai mata uang lainnya
Suku bunga pinjaman: 2%
Area pinjaman: seluruh dunia
Durasi maksimal: sampai 25 tahun
Tidak ada penalti prabayar

Pendanaan segera setelah dokumentasi dan persetujuan yang tepat.
Untuk informasi lebih lanjut, silahkan hubungi kami melalui pesan melalui email pribadi kami di gloryloanfirm@gmail.com

Annisa Ahmad said...

Halo

Apakah Anda seorang investor, Pemilik Bisnis, Pengusaha, Kontraktor, Petani, Memulai e.t.c? Mungkin Anda memerlukan dana untuk membeli properti, memperbaiki / membalikkan, memperbaiki layanan / bangunan Anda mencari tempat yang dapat menjamin Anda meminjamkan jumlah yang Anda butuhkan (Annisa Ahmad) ke sini untuk membantu mereka yang membutuhkan tujuan arsip keuangan mereka, kami menginvestasikan Di properti, proyek / bisnis dan juga menawarkan semua jenis pinjaman berbunga rendah. Tarif, untuk orang yang tertarik dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah anda ditolak oleh bank lain atau kreditor? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan harga terjangkau, kami juga membutuhkan layanan dari Pialang yang bisa merujuk orang-orang yang membutuhkan bantuan keuangan dan kami membayar setiap bulan untuk layanan Anda menghubungi kami melalui email di bawah ini jika Anda tertarik dengan pinjaman atau persyaratan. Investor
Email: annisaahmadlaoncompany@gmail.com

widaya said...

Saya Widaya Tarmuji, saya menggunakan waktu ini untuk memperingatkan semua rekan saya INDONESIANS. yang telah terjadi di sekitar mencari pinjaman, Anda hanya harus berhati-hati. satu-satunya tempat dan perusahaan yang dapat menawarkan pinjaman Anda adalah TRACY MORGAN LOAN FIRM. Saya mendapat pinjaman saya dari mereka. Mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman yang sah di internet. Lainnya semua pembohong, saya menghabiskan hampir 32 juta di tangan pemberi pinjaman palsu.

Tapi Tracy Morgan memberi saya mimpi saya kembali. Ini adalah alamat email yang sebenarnya mereka: tracymorganloanfirm@gmail.com. Email pribadi saya sendiri: widayatarmuji@gmail.com. Anda dapat berbicara dengan saya kapan saja Anda inginkan. Terima kasih semua untuk mendengarkan permintaan untuk saran saya. hati-hati

Unknown said...

Mencari pinjaman adalah salah satu solusinya bila membutuhkan dana yang cukup besar dan terkadang tiba-tiba. Misalnya untuk keperluan bisnis atau bisnis, biaya sekolah anak, biaya rumah sakit dan lain sebagainya. Tidak masalah mencari pinjaman untuk menutupi kekurangan dana, masalahnya adalah kemana mendapatkan pinjaman yang aman. Jangan salah dalam memilih tempat meminjam uang. Pilih tempat yang aman untuk meminjam uang agar tidak terjebak jumlah pinjaman yang bisa membuat hutang Anda meningkat. Mana tempat yang aman untuk mendapatkan pinjaman dana ini? Berikut adalah tempat yang bagus untuk mendapatkan pinjaman: Cahya Kirana Perusahaan kredit Email: cahya.creditfirm@gmail.com .... dan Anda juga bisa menghubungi saya juga di email saya untuk informasi lebih lanjut di dewim090@gmail.com ,,,, Firma ini dikonfirmasi positif, dan mereka membantu saya sedemikian rupa sehingga saya tidak akan pernah bisa membayar kembali, tapi untuk membuat iklan ini untuk mereka, merasa bebas dan menghubungi Chya Kirana Perusahaan kredit hari ini dan bebas dari semua hutang Anda.

rossa stanley loan said...

Apakah Anda memerlukan pinjaman secara nyata? Pernahkah Anda ditolak oleh organisasi keuangan, bank dan perusahaan keuangan lainnya? Jika iya, jangan khawatir lagi karena @ ROSSA STANLEY perusahaan pinjaman, kami adalah perusahaan pembiayaan berpengalaman yang memberikan pinjaman korporasi, kepada badan usaha dan masyarakat umum dengan tingkat bunga 2%. Kami memiliki akses ke kumpulan uang tunai untuk diberikan kepada perusahaan dan mereka yang memiliki rencana untuk memulai bisnis tidak peduli seberapa kecilnya. Dipastikan bahwa kesejahteraan dan kenyamanan Anda adalah prioritas utama kami, mengapa kami berada di sini untuk mengurus pemrosesan pinjaman Anda. . Hubungi layanan pelanggan kami

  Email: Rossastanleyloancompany@gmail.com
  Viber: +15186756750
  Instagram: Rossamikefavor
  Twitter: Rossastanlyloan

  Untuk respon cepat dan cepat ....
 


Mohon mengisi formulir aplikasi di bawah ini :,
DATA PEMOHON:
1. Nama
2. negara
3. Alamat
4. Jenis kelamin
5. Bekerja
6. Posisi di tempat kerja
7. Pendapatan bulanan
8. Jumlah pinjaman dibutuhkan
9. Durasi pinjaman
10. Agama
11. Sudahkah anda mengajukan permohonan sebelumnya dan telah ditolak? Jika ya
12. jika Anda telah menolak memberikan alasan .............................. .......... ..
     ............................. ..................... .......
     ............................. ..................... .......
     ............................. ..................... ..........
     ............................. ..................... .......
 
 
 
                                     Kami hadir untuk kebutuhan finansial anda

GLORIA'S LOAN COMPANY said...

Adakah anda sedang mencari pinjaman? Kami menawarkan pinjaman yang dirancang untuk memenuhi keperluan kewangan dan peribadi anda Pinjaman perniagaan dengan skim kelulusan pinjaman cepat. Kami meminjam wang dari mereka yang memerlukan bantuan kewangan, kami memberi kredit kepada orang yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan. anda tidak perlu bimbang, kerana anda berada di tempat yang betul, saya menawarkan pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, jadi jika anda memerlukan pinjaman, saya ingin anda menghubungi saya di alamat e-mel ini: gloriasloancompany@gmail.com / Nombor whatspp: +16106341142
MAKLUMAT PERMOHONAN KREDIT YANG DIPERLUKAN:
1) Nama penuh: ............
2) Seks: .................
3) Umur: ........................
4) Negara: .................
5) Nombor Telefon: ........
6) Pekerjaan: ..............
7) Pendapatan: ......
8) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....
9) Tempoh pinjaman: ...............
10) Tujuan pinjaman: ...........

Unknown said...

Berhati-hati di sini. Tiada siapa yang boleh membantu anda di sini atau mencadangkan bagaimana anda boleh mendapatkan bantuan kewangan. Sebarang jawapan dari pemberi pinjaman pinjaman kepada soalan anda, anda mesti mengabaikan, kerana mereka adalah SCAMS ... SCAMS sebenar ... saya mangsa yang saya ripped beribu-ribu ringgit ... syukurlah kepada Allah untuk adik perempuan yang memanggil saya ke organisasi pinjaman yang dibentuk oleh beberapa Wanita Kristian. ia dipanggil Pertubuhan Koperasi Terjamin Jaminan Amanah (G.T.L.LC.O) (guaranteetrustloan24hours@gmail.com) Mereka menjadikan hidup saya satu yang bernilai dan memberikan maknanya. Ketika kakaknya menghubungi saya, saya menghubungi mereka. Kemudian saya meminta pinjaman dengan pinjaman sebanyak 60,000.00 USD dan dalam 48 jam selepas memenuhi syarat saya, pinjaman saya didepositkan dalam akaun bank saya tanpa cagaran.
Walaupun saya sangat gugup dengan organisasi pinjaman pada mulanya kerana pengalaman buruk saya yang terdahulu, terutamanya apabila masalah saya menyelesaikan tuduhan pemindahan itu, saya mendapatnya dibersihkan, dan seperti yang Allah minta, sedikit yang saya tahu bahawa kewangan saya kekurangan telah sampai ke HALT akhir.
Sekiranya bukan untuk rujukan cepat dari adik perempuan Kristian kepada sumber yang tulen, saya akan menyesali hidup saya, kerana pada ketika itu saya hanya menceraikan bapa anak saya, dan anak saya (Kennett) berhadapan dengan kehidupan dan keadaan mati.
Saya berhadapan dengan bil hospitalnya dan saya juga menghadapi perampasan di apartmen saya. Butiran mengenai organisasi ALLAH-SENT ini tidak akan didedahkan sekarang kerana ketakutan penyamaran (kerana telah mendapati bahawa sesetengah orang tidak memerlukan bantuan kewangan, tetapi mereka hanya ingin mengumpulkan wang dari organisasi pinjaman amanah ini). Dan kerana alasan ini mereka tidak memberi pinjaman lagi. Anda mesti dapat meyakinkan mereka dengan baik, dan memberikan bukti yang baik untuk menunjukkan bahawa anda benar-benar memerlukan pinjaman sebelum mereka boleh meluluskannya untuk anda.
Tuduhan mereka adalah sangat berpatutan dan boleh dipercayai berbanding kadar mereka, kadar faedah mereka hanya 2%, dokumentasi kecil, dan pemeriksaan kredit yang sedikit. Seperti yang saya katakan dahulu, atas alasan keselamatan, saya hanya dapat memberikan alamat email mereka. Mendapatkan inisiatif baru ini. Percuma untuk menghubungi mereka melalui E-mel (guaranteetrustloan24hours@gmail.com) sebagai pegawai pinjaman / rep mereka Puan Jaminan Pinjaman Jaminan akan menghadiri kepada anda dan anda akan bebas daripada penipuan dan beban kewangan.

anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sariwulan3600@gmail.com). jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia satu-satunya orang yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.
Terima kasih.

rossa stanley loan said...

Adakah anda memerlukan pinjaman untuk sebenar? Adakah anda pernah ditolak oleh mana-mana pertubuhan kewangan, bank dan perusahaan kewangan lain? Jika ya, bimbang lagi kerana syarikat pinjaman @ ROSSA STANLEY, kami adalah syarikat kewangan berpengalaman yang menyediakan pinjaman korporat, kepada badan korporat dan orang awam pada kadar faedah sebanyak 2%. Kami mempunyai akses kepada kumpulan tunai untuk memberi kepada syarikat dan mereka yang mempunyai rancangan untuk memulakan perniagaan tidak kira betapa kecil.Kami yakin bahawa kebajikan dan keselesaan anda adalah keutamaan kami yang optimum, mengapa kami berada di sini untuk menjaga pemprosesan pinjaman anda . Berhubung dengan perkhidmatan pelanggan kami

  E-mel: Rossastanleyloancompany@gmail.com
  Viber: +15186756750
  Instagram: Rossamikefavor
  Twitter: Rossastanlyloan

  Untuk tindak balas yang cepat dan pantas ....
 
Sila isi borang permohonan di bawah:

                                                   DATA PEMOHON:

1. Nama
2. negara
3. Alamat
4. Jantina
5. Kerja
6. Jawatan di tempat kerja
7. Pendapatan bulanan
8. Jumlah pinjaman yang diperlukan
9. Tempoh pinjaman
10. Agama
11. Pernahkah anda memohon sebelum dan ditolak? Jika ya
12. jika anda telah ditolak berikan alasan .............................. .......... ..
     ............................. ..................... ..........
     ............................. ..................... ..........
     ............................. ..................... ..........
     ............................. ..................... ..........
 
 
 
                                     Kami berada di sini untuk keperluan kewangan anda

Widya Okta said...

Saya adalah Widya Okta dari SURABAYA, saya ingin memberi kesaksian tentang karya bagus Tuhan dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan sebagian lain dari kata tersebut, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara.
Apakah mereka mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman yang curang di sini di internet, tapi mereka tetap asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban penipuan pemberi pinjaman 6-kredit, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka.

Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan teman saya yang saya jelaskan situasi saya, kemudian mengenalkan saya ke perusahaan pinjaman yang andal yaitu SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapat pinjaman saya sebesar Rp900.000.000 dari SANDRAOVIALOANFIRM dengan tarif rendah 2% dalam 24 jam yang saya gunakan tanpa tekanan atau tekanan. Jika Anda membutuhkan pinjaman Anda dapat menghubungi dia melalui email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)

Jika Anda memerlukan bantuan dalam melakukan proses pinjaman, Anda juga bisa menghubungi saya melalui email: (widyaokta750@gmail.com) dan beberapa orang lain yang juga mendapatkan pinjaman mereka Mrs. Jelli Mira, email: (jellimira750@gmail.com). Yang saya lakukan adalah memastikan saya tidak pernah terpenuhi dalam pembayaran cicilan bulanan sesuai kesepakatan dengan perusahaan pinjaman.

Jadi saya memutuskan untuk membagikan karya bagus Tuhan melalui SANDRAOVIALOANFIRM, karena dia mengubah hidup saya dan keluarga saya. Itulah alasan Tuhan Yang Mahakuasa akan selalu memberkatinya.

GLORIA'S LOAN COMPANY said...

Adakah anda sedang mencari pinjaman? Kami menawarkan pinjaman yang dirancang untuk memenuhi keperluan kewangan dan peribadi anda Pinjaman perniagaan dengan skim kelulusan pinjaman cepat. Kami meminjam wang dari mereka yang memerlukan bantuan kewangan, kami memberi kredit kepada orang yang mempunyai kredit buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan. Anda tidak perlu bimbang, kerana anda berada di tempat yang betul, saya menawarkan pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, jadi jika anda memerlukan pinjaman, saya ingin anda menghubungi saya di alamat e-mel ini: gloriasloancompany @ gmail. com / Nombor whatspp: +16106341142
MAKLUMAT PERMOHONAN PINJAMAN YANG DIPERLUKAN:
1) Nama penuh: ............
2) Seks: .................
3) Umur: ........................
4) Negara: .................
5) Nombor Telefon: ........
6) Pekerjaan: ..............
7) Pendapatan: ......
8) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....
9) Tempoh pinjaman: ...............
10) Tujuan pinjaman: ...........

Unknown said...

instructive and much intriguing site which connected with me more.Spend a worthful time.Good work author.keep refreshing more.
Online Tax Services
Tax Professional
Online Tax Preparation
Income Tax Preparation

Unknown said...

Halo saya AUSTINE BARRY
Apakah Anda mencari Pemberi Pinjaman / Pemberi Pinjaman yang Sah dan Terpercaya? Apakah Anda memerlukan pinjaman? Apakah Anda memerlukan bantuan keuangan yang mendesak? Apakah Anda memerlukan pinjaman segera untuk melunasi hutang Anda atau apakah Anda memerlukan modal untuk memperbaiki bisnis Anda? Kami menawarkan semua jenis pinjaman dengan tingkat suku bunga 2% kepada perorangan, perusahaan dan perusahaan dengan syarat dan ketentuan yang jelas dan dapat dimengerti. Kami membuat pinjaman dari jumlah apapun ke tujuan manapun, jadi hubungi kami hari ini untuk mendapatkan pinjaman instan hari ini. Kirimkan kami email ke: (austinebarry50@gmail.com)

Unknown said...

Apakah Anda memerlukan pinjaman? Ini untuk memberi tahu masyarakat umum bahwa Ms Ivan Aleksandra, pemberi pinjaman pinjaman swasta adalah untuk membuka kesempatan finansial bagi siapa saja yang membutuhkan bantuan keuangan. Kami memberikan pinjaman dengan tingkat bunga 2% untuk perorangan, perusahaan dan bisnis dengan syarat dan ketentuan yang jelas dan dapat dimengerti. Hubungi kami hari ini melalui e-mail: (ivanaleksandraloanfirm@gmail.com)

Unknown said...

PERHATIAN! PERHATIAN !! PERHATIAN !!!
Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan ELIZABETH LEONARDO, seorang pemberi pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan.Kami menawarkan semua jenis pinjaman yang cepat dan selamat, pinjaman peribadi, pinjaman kereta, pinjaman rumah , pinjaman pelajar, pinjaman komersial, pinjaman pelaburan, pinjaman perniagaan, penyatuan hutang dan banyak lagi. Adakah anda telah ditolak oleh bank dan agensi kewangan lain? cari lagi, kerana kita berada di sini untuk semua keperluan kewangan anda.Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% kepada individu, firma perniagaan dan syarikat dengan cara yang jelas dan mudah difahami, terma dan syarat.Tidak diperlukan pemeriksaan kredit, 100% dijamin.Hubungi kami hari ini dan anda akan gembira kerana kami berada di sini untuk menyelesaikan semua masalah kewangan anda.

  emel kami hari ini: (elizabethleonardoloanfirm@gmail.com) untuk memohon.

Dr Danie Ben said...

Apakah Anda ingin membeli Ginjal atau Anda ingin menjual ginjal Anda? Apakah kamu
mencari kesempatan untuk menjual ginjal Anda dengan uang
keuangan rusak dan Anda tidak tahu harus berbuat apa, lalu hubungi kami
hari ini dan kami akan menawarkan jumlah yang baik untuk Ginjal Anda. Nama saya adalah
Dokter Daniel adalah seorang Nephrologist di UBTH Medical Center. Kami
Klinik spesialis dalam Bedah Ginjal dan kami juga menangani pembelian
dan transplantasi ginjal dengan donor hidup yang sesuai.
Kami berlokasi di India, Turki, Nigeria, Amerika Serikat, Malaysia. Jika Anda
tertarik untuk menjual atau membeli ginjal jangan sungkan
hubungi kami via email

Email: Doctordaniel95@outlook.com Atau Doctordanielben@gmail.com

Salam Hormat.
Dr Daniel.

Lady Jane said...

Halo Semua, nama saya Jane alice seorang wanita dari Indonesia, dan saya bekerja dengan kompensasi Asia yang bersatu, dengan cepat saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua orang Indonesia yang mencari pinjaman Internet agar berhati-hati agar tidak jatuh ke tangan penipu dan fraudstars banyak kreditur kredit palsu ada di sini di internet dan ada juga yang asli dan nyata,

Saya ingin membagikan testimonial tentang bagaimana Tuhan menuntun saya kepada pemberi pinjaman sebenarnya dan dana pinjaman Real telah mengubah hidup saya dari rumput menjadi Grace, setelah saya tertipu oleh beberapa kreditor kredit di internet, saya kehilangan banyak uang untuk membayar pendaftaran. biaya. . , Biaya garansi, dan setelah pembayaran saya masih belurrm mendapat pinjaman saya.

Setelah berbulan-bulan berusaha mendapatkan pinjaman di internet dan jumlah uang yang dihabiskan tanpa mendapat pinjaman dari perusahaan mereka, maka saya menjadi sangat putus asa untuk mendapatkan pinjaman dari kreditor kredit genue online yang tidak akan meningkatkan rasa sakit saya jadi saya memutuskan untuk Hubungi teman saya yang mendapatkan pinjaman onlinenya sendiri, kami mendiskusikan kesimpulan kami mengenai masalah ini dan dia bercerita tentang seorang pria bernama Mr. Dangote yang adalah CEO Dangote Loan Company.

Jadi saya mengajukan pinjaman sebesar (Rp400.000.000) dengan tingkat bunga 2% rendah, tidak peduli berapa usiaku, karena saya mengatakan kepadanya apa yang saya inginkan adalah membangun bisnis saya dan pinjaman saya mudah disetujui. Tidak ada tekanan dan semua persiapan yang dilakukan dengan transfer kredit dan dalam waktu kurang dari 24 jam setelah mendapatkan sertifikat yang diminta dikembalikan, maka uang pinjaman saya disimpan ke rekening bank saya dan mimpiku menjadi kenyataan. Jadi saya ingin saran semua orang segera melamar kepada Mr. Dangote Loan Company Via email (dangotegrouploandepartment@gmail.com) dan Anda juga bisa bertanya kepada Rhoda (ladyrhodaeny@gmail.com) dan Mr. jude (judeelnino@gmail.com) dan Juga Pak Nikky (nicksonchristian342@gmail.com) untuk pertanyaan lebih lanjut

Anda juga bisa menghubungi saya melalui email di ladyjanealice@gmail.com

Susan bowman said...

BERITA BAIK! BERITA BAIK!

Untuk memperkenalkan diri dengan betul,
Ibu saya SUSAN [SYARIKAT PINJAMAN SUSAN BOWMAN]

Saya seorang pemberi pinjaman swasta, syarikat saya menyediakan pinjaman semua jenis dengan kadar faedah 2% sahaja. Ia adalah peluang kewangan di langkah pintu anda, memohon hari ini dan mendapatkan pinjaman cepat anda.

Terdapat ramai di luar mencari peluang atau bantuan kewangan di seluruh tempat dan masih, tetapi mereka tidak dapat mendapatkannya. Tetapi ini adalah peluang kewangan di langkah pintu anda dan dengan itu anda tidak mampu untuk melepaskan peluang ini.
Perkhidmatan ini menjadikan kedua-dua individu, syarikat, lelaki dan wanita perniagaan.
Jumlah pinjaman tersedia antara jumlah pilihan anda untuk maklumat lanjut hubungi kami melalui e-mel:
Susanbowmanloancompany@gmail.com

HELEN WILSON said...

'' PINJAMAN GENUINE MENAWARKAN SEMUA (BERLAKU SEKARANG) ''
Apakah Anda mencari investasi dan pinjaman pribadi? Cari tidak lebih karena Anda berada di tempat yang tepat untuk Solusi Pinjaman Anda Disini! Ibu Helen adalah pemberi pinjaman pinjaman yang perusahaan pinjamannya menawarkan pinjaman kepada perusahaan dan perorangan dengan tingkat bunga rendah dan dengan tingkat bunga 2% yang terjangkau. Silahkan hubungi kami hari ini untuk mendapatkan pinjaman Anda melalui e-mail di (helenwilson719@gmail.com)
Terima kasih.

Yuli said...

Halo,
Nama saya Yuli dari Jakarta Selatan di Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberi saran kepada semua orang untuk berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, begitu banyak kreditur pinjaman di sini adalah scammers dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda dari uang Anda, Saya mengajukan pinjaman sekitar 200 juta dari seorang wanita di Dubai dan saya kehilangan sekitar 10 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka berkali-kali meminta bayaran, saya membayar hampir 10 juta uang jadi saya tidak mendapat pinjaman,

Tuhan menjadi kemuliaan, saya bertemu dengan seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia mengenalkan saya pada Ibu Olivia Daniel, dan saya mengajukan 400 juta, saya pikir itu adalah sebuah lelucon dan kecurangan, tapi saya mendapat pinjaman saya dalam waktu kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa agunan. Saya sangat senang karena saya selamat dari kemiskinan.

Jadi saya saran semua orang di sini yang membutuhkan pinjaman untuk dihubungi
Ibu Olivia Daniel, via email: (oliviadaniel93@gmail.com)

Anda masih bisa menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui email: (yuliy3531@gmail.com)

Sekali lagi terima kasih untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita semua dan memberi kita umur panjang dan kemakmuran

ONE BILLION RISING FUND said...

selamat hari semuanya

Ini untuk memberi tahu masyarakat umum bahwa ONE BILLION RISING FUND saat ini menawarkan Pinjaman Jangka Panjang dan Jangka Pendek untuk organisasi individu dan koperasi yang secara serius memerlukan dukungan finansial untuk memperbaiki bisnis atau kebutuhan keuangan lainnya dengan tingkat suku bunga rendah. untuk segala bentuk pinjaman keuangan, ini terjangkau, dengan suku bunga rendah, layanan pinjaman kami berkisar dari jumlah minimum ($ 3.000,00) sampai jumlah maksimum ($ 40.000, .00) dan dengan durasi minimum 1 tahun, dan jangka waktu maksimum 10 tahun yang telah disetujui oleh perusahaan pinjaman, sebelum kami dapat mengarahkan Anda ke bank pengalihan yang akan segera memulai pinjaman Anda, jadi biarlah kami memiliki aplikasi Anda sekarang dengan rincian Anda untuk diproses lebih lanjut hubungi kami dengan informasi berikut. di bawah.
via email: onebillionrisingfund@gmail.com
BBM: D8E814FC
kami menawarkan pinjaman dalam berbagai mata uang
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :::::
DOLAR
POUND
EURO
RM
IDR

hubungi kami sekarang

ONE BILLION RISING FUND said...

selamat hari semuanya

Ini untuk memberi tahu masyarakat umum bahwa ONE BILLION RISING FUND saat ini menawarkan Pinjaman Jangka Panjang dan Jangka Pendek untuk organisasi individu dan koperasi yang secara serius memerlukan dukungan finansial untuk memperbaiki bisnis atau kebutuhan keuangan lainnya dengan tingkat suku bunga rendah. untuk segala bentuk pinjaman keuangan, ini terjangkau, dengan suku bunga rendah, layanan pinjaman kami berkisar dari jumlah minimum ($ 3.000,00) sampai jumlah maksimum ($ 40.000, .00) dan dengan durasi minimum 1 tahun, dan jangka waktu maksimum 10 tahun yang telah disetujui oleh perusahaan pinjaman, sebelum kami dapat mengarahkan Anda ke bank pengalihan yang akan segera memulai pinjaman Anda, jadi biarlah kami memiliki aplikasi Anda sekarang dengan rincian Anda untuk diproses lebih lanjut hubungi kami dengan informasi berikut. di bawah.
via email: onebillionrisingfund@gmail.com
BBM: D8E814FC
kami menawarkan pinjaman dalam berbagai mata uang
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :::::
DOLAR
POUND
EURO
RM
IDR

hubungi kami sekarang

Unknown said...

TAWARAN PINJAMAN! TAWARAN PINJAMAN!! TAWARAN PINJAMAN!!!
Ini adalah untuk memberitahu orang ramai bahawa Puan Elizabeth Leonardo, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang bertauliah, telah membuka peluang kewangan untuk semua yang memerlukan bantuan kewangan. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda ditolak oleh bank dan agensi kewangan lain? cari tiada lagi, kerana kita ada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah sebanyak 2% kepada individu, syarikat, dan pelaburan perniagaan dengan cara, terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. Tiada pengesahan kredit diperlukan, 100% dijamin.
E-mel kepada kami hari ini: (elizabethleonardoloanfirm@gmail.com) untuk memohon

Unknown said...

Halo, saya Ainah Ann, saat ini saya tinggal di indonesia. Saya hampir muak dengan kehidupan beberapa bulan yang lalu karena saya membutuhkan uang untuk membayar tagihan saya, dan karena situasi saya, saya sangat ingin mendapatkan pinjaman untuk membayar tagihan saya yang sudah dikeluarkan dan membiayai bisnis saya. Semua usaha saya untuk mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman swasta dan korporasi internet ini benar-benar sia-sia.
 
Poin terakhir saya untuk mengatakan selamat tinggal pada pencarian pinjaman adalah ketika Tuhan menyerahkan kepada saya sarana rezeki saya untuk bisnis dan mata pencaharian saya sampai saat ini, yang memberi saya pinjaman sebesar 750 juta Rupee Indonesia. Saya hanya harus bersaksi secara online ini karena saya tahu ada banyak orang di luar sana yang mencari jenis perbuatan baik ini, dan pada saat yang sama saya harus menceritakan dunia tentang kesempatan besar yang menanti mereka.
 
Mengamankan pinjaman tanpa jaminan, Tidak ada pemeriksaan kredit, tidak ada penandatanganan, dan, hanya dengan tingkat bunga 2% saja dan rencana pembayaran dan jadwal yang lebih baik. Jangan buang waktu lagi, dan bayar tagihan Anda dengan bantuan Maureen Kurt Financial Service. Anda dapat menghubungi dia melalui (maureenkurtfinancialservice@gmail.com). Dia adalah wanita yang baik hati dan kebajikan, jadi jangan takut untuk bertemu dengannya untuk meminta bantuan. Jika ada keraguan atau ketakutan, Anda selalu bisa menghubungi saya melalui ainahann10@gmail.com

Mr Pedro said...

Halo,
Ini untuk memberi tahu masyarakat umum bahwa Mr. Pedro Quezada, pinjaman pemberi pinjaman swasta telah membuka peluang keuangan bagi semua pihak yang membutuhkan bantuan keuangan. Kami memberikan pinjaman dengan tingkat suku bunga 2% untuk perorangan, perusahaan dan perusahaan dengan syarat dan ketentuan yang jelas dan dapat dimengerti. hubungi kami hari ini melalui e-mail di: (pedroquezada404@gmail.com)

charity white said...

Halo,
Ini adalah untuk memberitahu masyarakat bahawa Puan Charity White, pemberi pinjaman swasta, mempunyai peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan bantuan kewangan, membayar bil, melabur dalam perniagaan baru atau meningkatkan perniagaan anda. Kami memberi pinjaman 2% kepada syarikat dan individu. Ia tidak memerlukan banyak dokumen, serta terma dan syarat yang jelas dan sensitif. Hubungi kami melalui e-mel: (charitywhitefinancialfirm@gmail.com) Kami akan menyediakan perkhidmatan terbaik kami.

maria said...

Nama saya ialah Puan Maria Pedro, pengurus cawangan WARANTI WARANTI. Adakah anda memerlukan pinjaman atau gadai janji atau faedah lain? Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda menolak bank dan institusi kewangan lain? Ketahui lebih lanjut mengenai masalah kewangan pada masa lalu !!! Kami memberi pinjaman kepada syarikat, entiti dan individu dengan harga yang rendah dan berpatutan untuk tempoh tetap 1-30 tahun dan enam bulan sebelum permulaan ansuran bulanan. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel: (mariapedroguaranteetrustloan@gmail.com)

DATA PERMOHONAN

1) nama:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Jantina:
5) Status perkahwinan:
6) Kerja:
7) Nombor Telefon:
8) kedudukan di tempat kerja:
9) pendapatan bulanan:
10) Bilangan pinjaman:
11) Tempoh pinjaman:
(12) Tujuan pinjaman:
13) Tarikh Lahir:
terima kasih

maria said...

Nama saya ialah Puan Maria Pedro, pengurus cawangan JAMINAN PENYELESAIAN. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda, adakah anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda, sama ada anda memerlukan pinjaman penyatuan, gadai janji atau tujuan lain? Adakah anda ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Ketahui lebih lanjut bukan kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda berlaku pada masa lalu !!! Kami memberi pinjaman kepada syarikat, entiti dan individu dengan harga yang rendah dan berpatutan untuk tempoh tetap 1-30 tahun dan enam bulan sebelum permulaan ansuran bulanan. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel melalui: (mariapedroguaranteetrustloan@gmail.com)

APLIKASI DATA

1) nama:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Jantina:
5) Status perkahwinan:
6) Kerja:
7) Nombor Telefon:
8) kedudukan di tempat kerja:
9) pendapatan bulanan:
10) Bilangan pinjaman:
11) Tempoh pinjaman:
(12) Tujuan pinjaman:
13) Tarikh Lahir:
terima kasih

aditya.aulia139@gmail.com said...

Assalamualaikum
Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu Iskandar pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM via: {mail: iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}facebook (www.facebook.com/iskandar.lesteri.7)
Website: (iskandarlestari.wordpress.com)

drhanandex said...

Hari baik setiap orang,
Jual ginjal. Selamatkan hidup dan dapatkan uang, dokter hanadex spesialis untuk pembelian ginjal Apakah Anda ingin menjual ginjal Anda untuk menyelamatkan nyawa? Apakah Anda mencari kesempatan untuk menjual ginjal Anda dengan harga yang bagus sehingga Anda dapat membayar hutang Anda? adalah kesempatan bagi Anda untuk menjual ginjal Anda seharga 600.000 ton dan lebih. Semua donor yang berminat harus menghubungi tim kami Untuk informasi lebih lanjut melalui e-mail: hanandexspecialist@gmail.com Atau aplikasinya +2348131644141 Pastikan Anda tidak ragu untuk menghubungi kami karena kami pasti akan memastikan bahwa kami bekerja sama dengan Anda dan juga Kami akan memastikan bahwa Anda menikmati berbisnis dengan kami.

Email: hanandexspecialist@gmail.com

Salam

Unknown said...

Saya ingin memberi kesaksian tentang kartu kosong Mr Rick yang bisa menarik uang dari mesin atm di seluruh dunia. Saya sangat miskin sebelumnya dan tidak memiliki pekerjaan. Saya melihat begitu banyak kesaksian tentang bagaimana rick mengirimkan kartu kosong kepada mereka dan menggunakannya untuk mengumpulkan uang di mesin ATM manapun dan menjadi kaya. Saya mengirim email kepadanya juga dan dia mengirimi saya kartu kosong itu. Saya sudah menggunakannya untuk mendapatkan 50.000 dollar. menarik maksimal $ 2.000 setiap hari. darry memberikan kartu itu hanya untuk membantu orang miskin. Hack dan ambil uang langsung dari Vault Mesin ATM dengan menggunakan Kartu Programmed ATM yang berjalan dalam mode otomatis. email: rickatmcardoffer@gmail.com atau whataspp_number +2348108439977.

Cheryl Martins Loan Firm said...

Selamat seharian

Ini untuk memberi tahu masyarakat bahwa CHERYL LOAN FIRM sekarang menawarkan pinjaman Jangka Panjang dan Jangka Pendek untuk masing-masing organisasi dan koperasi yang sangat membutuhkan pembiayaan untuk meningkatkan kebutuhan bisnis atau keuangan dengan tingkat bunga rendah sebesar 1,5%. Untuk semua bentuk pinjaman keuangan, ini wajar, dengan suku bunga rendah, layanan pinjaman minimum kami adalah antara $ 7,000.00 dan $ 4,00.00 dengan jumlah maksimum $ 40,000.00 dan dengan jangka waktu minimum 1 tahun, dan periode maksimum dari 10 tahun yang disetujui oleh perusahaan pinjaman, sebelum kita bisa mengarahkan Anda ke bank yang akan segera ditransfer. Anda dan dengan tingkat bunga 1,5%, maka mari kita memiliki aplikasi Anda sekarang dengan kemajuan Anda untuk diproses lebih lanjut. hubungi kami dengan informasi di bawah ini.
(CHERIL.MARTINSLOANFIRM@GMAIL.COM)
Kami menawarkan pinjaman dalam berbagai mata uang
:(: :::: :::: :::: :::::
DOLAR
POUND
EURO
RM
Rp

hubungi kami sekarang

Unknown said...

Cepat kaya Miliki BLANK ATM CARD dan Anda bisa
bisa menarik uang sampai $ 100.000 dimanapun
Di dalam dunia. KARTU ATM BLANK ini memiliki beberapa perangkat lunak
paket diprogram di dalamnya yang memungkinkannya ada
akses ke ATM manapun di dunia tidak masalah
paket keamanan dan juga memungkinkan
untuk menarik sejumlah uang tergantung perangkat lunaknya
kategori yang dimiliki KARTU. KARTU ini juga memiliki akses terhadap debit
Perusahaan sektor publik Eropa mencapai 45% dari total akun mereka
keseimbangan. Bila Anda mengajukan permohonan untuk mendapatkan KARTU ini, itu akan ditempatkan
pengiriman ke Anda menggunakan FedEx dan dalam 7 hari Anda akan mendapatkan kartu Anda
dimanapun di dunia.
Ini sangat nyata dan prosesnya sangat mudah.
Berikut adalah daftar harga untuk KARTU ATM
NERACA: HARGA
10.000: $ 500
20.000: $ 700
35.000: $ 1200
50.000: $ 2000
100.000: $ 3500.
Email: -onlineblankatm@gmail.com untuk mendaftar Anda juga dapat menambahkan kami di WhatsApp 'dengan nomor ini +2348104857337
untuk kartu ini
SALAM HORMAT

Luta Roxana said...

Saya membawa kabar baik kepada Anda semua warga negara Indonesia di platform ini, Tuhan telah setia kepada saya dan seluruh rumah saya bertahan sejak Mei 2017, kesaksian saya dan kabar baik saya berlanjut seperti ini, Nama saya Luta Roxana saya tinggal di Jl .P.Biak 9 No. 230 Rt.007 Rw.018 Desa Arenjaya Kabupaten Jakarta Timur Kota Bekasi, Jawa Barat, saya seorang pemasar dan juga penasehat bisnis di perusahaan tempat saya bekerja, saya dan suami ingin menggunakan ini. platform untuk menginformasikan semua ini. Platform ini membutuhkan dan mencari pinjaman yang tulus untuk berhati-hati karena internet dan blog penuh dengan perusahaan pinjaman palsu dan scammers yang ada di sini untuk merobek uang susah payah Anda.

Suami saya dan saya dalam hutang besar dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman secara online untuk melunasi hutang kami dan kami menghubungi perusahaan pinjaman dari singapura yang pada bulan Desember 2016, dan kami ditipu oleh pemilik perusahaan dengan meminta kami untuk membayar banyak biaya yang kami bayarkan dan pada akhirnya kami tidak mendapatkan pinjaman, kami kehilangan sekitar Rp15.455.000,00 ke perusahaan pinjaman palsu di singapura karena kami mengajukan pinjaman sebesar Rp800.000.000,00 dan dengan semua biaya yang kami bayar, kami melakukan Tidak mendapat pinjaman dan Suami saya dan saya sangat frustrasi dan saya dipecat dari pekerjaan saya di perusahaan tempat saya bekerja karena saya juga mengambil pinjaman dari perusahaan tempat saya bekerja dan kami bangkrut dan muak dengan kehidupan.

Jadi Tuhan sangat baik, kita berdoa dan bahwa Tuhan mengarahkan kita kepada seorang pelayan dan pada hari yang setia 20 Mei 2017 ini, saya sedang browsing internet ketika saya dapat menemukan kesaksian seorang wanita Indonesia dengan nama Mitu Maria Who dari Kota Bandung, bagaimana Tuhan mengubah kehidupan finansialnya melalui perusahaan pinjaman dia meminta saya untuk menghubungi ibu Regina dan dia mengenalkan saya ke ibu Regina dan dia memberi saya keberanian dan saya mengajukan pinjaman dari ibu dan ibu Regina, Regina, akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di perusahaan dan saya mendapatkan jumlah pasti yang saya ajukan dan saya sangat senang.

 Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk memberi tahu rekan sejawat saya bahwa jika Anda memerlukan pinjaman asli asli dan ingin mendapatkan pinjaman cepat dengan suku bunga 2%, cukup masuk melalui Nyonya Regina Gomez melalui email: (reginafinance90@gmail.com). Anda juga bisa menghubungi saya via email ini, (roxanaluta04@gmail.com). untuk informasi lebih lanjut.

Catatan: satu kata sudah cukup untuk orang bijak dan terima kasih banyak telah membaca kesaksian saya dan kabar baik saya
Tuhan memberkati kalian semua!
Terima kasih.

maria said...

Apakah Anda memerlukan pinjaman segera untuk melunasi hutang Anda atau apakah Anda memerlukan pinjaman untuk memperbaiki bisnis Anda? Apakah Anda memerlukan pinjaman konsolidasi atau hipotek? Sudahkah anda ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Cari tidak lebih karena kami di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda terjadi di masa lalu !! Kami meminjamkan kepada perusahaan, entitas swasta dan individu dengan bunga rendah dan harga terjangkau 2%. Anda bisa menghubungi kami melalui e-mail via: (mariapedroguaranteetrustloan@gmail.com)


APLIKASI DATA



1) nama ...........................

2) Negara .......................

3) Alamat ......................

4) Jenis Kelamin ........................

5) status perkawinan .............

6) Bekerja ................

7) Nomor Telepon ...........

8) posisi di tempat kerja .....

9) penghasilan bulanan ....................

10) total pinjaman .........

11) durasi pinjaman .....

12) Tujuan pinjaman ..................

13) Tanggal lahir ........................



Terima kasih.

Widya Okta said...

Saya Widya Okta, saya ingin memberi kesaksian tentang karya bagus Tuhan dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari pinjaman di Asia dan sebagian lain dari kata tersebut, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman yang curang di sini di internet, tapi mereka tetap asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban penipuan pemberi pinjaman 6-kredit, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka.

Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan teman saya yang saya jelaskan situasi saya, kemudian mengenalkan saya ke perusahaan pinjaman yang andal yaitu SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapat pinjaman saya sebesar Rp900.000.000 dari SANDRAOVIALOANFIRM dengan tarif rendah 2% dalam 24 jam yang saya gunakan tanpa tekanan atau tekanan. Jika Anda membutuhkan pinjaman Anda dapat menghubungi dia melalui email: (sandraovialoanfirm@gmail.com)

Jika Anda memerlukan bantuan dalam melakukan proses pinjaman, Anda juga bisa menghubungi saya melalui email: (widyaokta750@gmail.com) dan beberapa orang lain yang juga mendapatkan pinjaman mereka Mrs. Jelli Mira, email: (jellimira750@gmail.com). Yang saya lakukan adalah memastikan saya tidak pernah terpenuhi dalam pembayaran cicilan bulanan sesuai kesepakatan dengan perusahaan pinjaman.

Jadi saya memutuskan untuk membagikan karya bagus Tuhan melalui SANDRAOVIALOANFIRM, karena dia mengubah hidup saya dan keluarga saya. Itulah alasan Tuhan Yang Mahakuasa akan selalu memberkatinya.

Anonymous said...

Hello ,
Am Mrs Cynthia corvin . Am a lady with a great testimony I live in USA and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave happiness to me and my family, i was in need of a loan of $360,000.00 to start my life all over as i am a mother with 2 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $360,000.0.Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs cynthia corvin, that refer you to him. contact Mr.Zak,via email:- feroozsuptoo@outlook.com

Dr Danie Ben said...

Apakah Anda ingin membeli ginjal atau Anda ingin menjual ginjal Anda? Apakah kamu
mencari kesempatan untuk menjual ginjal Anda untuk uang karena
keuangan rusak dan Anda tidak tahu apa yang harus dilakukan, kemudian hubungi kami
hari ini dan kami akan menawarkan Anda jumlah yang baik untuk ginjal Anda. Nama saya adalah
Dokter Daniel adalah Nephrologist di UBTH Medical Center. Kami
klinik khusus di Bedah Ginjal dan kami juga berurusan dengan pembelian
dan transplantasi ginjal dengan hidup donor yang sesuai.
Kami berlokasi di India, Turki, Nigeria, Amerika Serikat, Malaysia. Jika Anda
tertarik untuk menjual atau membeli ginjal, jangan ragu untuk melakukannya
hubungi kami melalui email.

Email: Doctordaniel95@outlook.com atau Doctordanielben@gmail.com

Nomor Whatsapp: +2349028230916

Salam Hormat.
Dr Daniel.

Dr Danie Ben said...

Apakah Anda ingin membeli ginjal atau Anda ingin menjual ginjal Anda? Apakah kamu
mencari kesempatan untuk menjual ginjal Anda untuk uang karena
keuangan rusak dan Anda tidak tahu apa yang harus dilakukan, kemudian hubungi kami
hari ini dan kami akan menawarkan Anda jumlah yang baik untuk ginjal Anda. Nama saya adalah
Dokter Daniel adalah Nephrologist di UBTH Medical Center. Kami
klinik khusus di Bedah Ginjal dan kami juga berurusan dengan pembelian
dan transplantasi ginjal dengan hidup donor yang sesuai.
Kami berlokasi di India, Turki, Nigeria, Amerika Serikat, Malaysia. Jika Anda
tertarik untuk menjual atau membeli ginjal, jangan ragu untuk melakukannya
hubungi kami melalui email.

Email: Doctordaniel95@outlook.com atau DoctorDanielben@gmail.com
Nomor Whatsapp: +2349028230916

Salam Hormat.
Dr Daniel.

Dr Danie Ben said...

Apakah Anda ingin membeli ginjal atau Anda ingin menjual ginjal Anda? Apakah kamu
mencari kesempatan untuk menjual ginjal Anda untuk uang karena
keuangan rusak dan Anda tidak tahu apa yang harus dilakukan, kemudian hubungi kami
hari ini dan kami akan menawarkan Anda jumlah yang baik untuk ginjal Anda. Nama saya adalah
Dokter Daniel adalah Nephrologist di UBTH Medical Center. Kami
klinik khusus di Bedah Ginjal dan kami juga berurusan dengan pembelian
dan transplantasi ginjal dengan hidup donor yang sesuai.
Kami berlokasi di India, Turki, Nigeria, Amerika Serikat, Malaysia. Jika Anda
tertarik untuk menjual atau membeli ginjal, jangan ragu untuk melakukannya
hubungi kami melalui email.

Email: Doctordaniel95@outlook.com atau DoctorDanielben@gmail.com
Nomor Whatsapp: +2349028230916

Salam Hormat.
Dr Daniel.

GLORIA'S LOAN COMPANY said...

Halo, saya Puan GLORIA Peminjam Pinjaman Swasta. Kami memberi pinjaman kepada syarikat 2% yang lebih rendah. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang, ATAU anda memerlukan pinjaman perniagaan untuk meningkatkan perniagaan anda, membayar bil anda dan meningkatkan kesuburan syarikat anda? adakah anda telah dinafikan oleh Bank dan institusi kewangan lain? kami memberikan perkhidmatan yang baik kepada individu, korporat, lelaki dan wanita perniagaan dan kami bersedia membantu orang yang bersedia menulis kepada syarikat kami dan mendaftar dengan kami dan kami akan membantu ramai orang yang secara kewangan turun. Walau bagaimanapun, Opportunity Finance berada di Langkah Pintu anda, jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (gloriasloancompany@gmail.com) atau WhatsApp Number + 1 (631) 483-9037 dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
Puan Gloria S MD / Ketua Pegawai Eksekutif
KEPERLUAN KREDIT MAKLUMAT YANG DIPERLUKAN:
1) Nama penuh: ............
2) Jantina: ............ .....
3) Umur: ........................
4) Negara: .................
5) Nombor Telefon: ........
6) Kerja: ..............
7) Pendapatan: ......
8) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....
9) Tempoh pinjaman: ...............
10) Sebab untuk pinjaman: ...........
11) Adakah anda memohon dan ditolak? Kemudian ........
12) Adakah anda bercakap bahasa Inggeris .......
Best Regard

Unknown said...

Kesaksian Pinjaman
2 tahun yang lalu, perusahaan saya terbakar dan saya kehilangan banyak uang dan mengalami banyak hutang, saya sangat takut, saya melarikan diri untuk sementara waktu karena hutang yang saya terima. Klien dan pelanggan saya mengancam untuk menangkap dan membunuh saya jika saya tidak membayar atau menangkap keluarga saya. Saya mencoba mendapatkan pinjaman tetapi kondisinya terlalu banyak karena saya tidak memiliki agunan untuk menyesuaikan pinjaman. Saya mencoba mendapatkan pinjaman melalui cara lain dan akhirnya saya jatuh ke tangan yang salah dan kehilangan banyak uang dan properti terakhir yang saya miliki. Saya benar-benar menyerah dan memutuskan untuk bunuh diri tetapi kemudian seorang teman saya memberi tahu saya tentang Ny. Victoria Johnson dan itu cukup asli dan saya memutuskan untuk mencobanya dan percayalah bahwa itu adalah keputusan terbaik yang pernah saya buat. Saya mengajukan pinjaman senilai Rp900.000.000 (63.000 Dolar AS) dan setelah mengisi formulir dan hal-hal lain, pinjaman saya dikirimkan kepada saya dalam 24 jam ke depan. Pinjaman diberikan kepada saya dengan bunga 2% dan jangka waktu 10 tahun (jangka waktu pinjaman), saya tidak pernah percaya bahwa saya akan dibayar untuk memungkinkan saya membayar semua hutang saya dan memulai bisnis saya lagi.
Saya masih berterima kasih kepadanya karena ketulusan dan transparansi. Saya hanya ingin membantu siapa pun di grup atau laman ini, yang ingin mendapatkan pinjaman tidak perlu takut menghubungi Mrs. Victoria Johnson melalui, email: - (vikkyjohnsonfinancialservice@gmail.com).
dia bersedia membantu mengamankan pinjaman Anda tanpa banyak tekanan atau keterlambatan. Jika Anda memerlukan bantuan selama proses pinjaman, Anda dapat menghubungi saya melalui alamat email saya lucasenders9@gmail.com. Yang saya lakukan adalah memastikan saya tidak pernah mengecewakannya dalam melakukan pembayaran cicilan bulanan. Saya memutuskan untuk membagikan karya Allah yang baik dalam hidup saya dan keluarga saya.

marcus jefferson said...

Selamat siang semuanya,
Jual ginjal dan Simpan hidup dan dapatkan uang, saya dokter alex dengan nama a
seorang neughrogist
dalam Pembelian Ginjal, Apakah Anda ingin menjual ginjal Anda untuk menyelamatkan nyawa?
mencari kesempatan untuk menjual ginjal Anda dengan harga yang bagus sehingga Anda
dapat membayar hutangmu? Ini adalah kesempatan bagi Anda untuk menjual ginjal Anda
600.000,00 $ dan di atasnya. Semua donatur yang tertarik harus menghubungi tim kami
informasi lebih lanjut melalui e-mail: dralexspeciallist@gmail.com Atau apa
aplikasi?
+2348162029187 Pastikan Anda tidak ragu-ragu untuk menghubungi kami sebagaimana kami mau
Tentu pastikan kami bekerja sama dengan Anda dan juga Kami akan memastikan Anda
senang berbisnis dengan kami

Email: dralexspeciallist@gmail.com

jurjanibude0811@gmail.com said...

Halo semua, saya Jurjani · Budil, saya dari kakak Malaysia.my Novita bodoh oleh peminjam pinjaman Nigeria palsu di blog ini. Saya ingin anda semua tahu bahawa terdapat syarikat pinjaman yang boleh dipercayai di sini yang dapat membantu anda menyelesaikan masalah kewangan anda tanpa tekanan dan banyak orang di sini dapat memberi kesaksian untuk itu, sila berhati-hati untuk tidak menjadi korban kepada orang-orang yang salah di sini. kakak saya NOVITA telah ditipu, empat kali dan kehilangan kira-kira Rm 25,000 untuk yuran pendaftaran, yuran pemindahan, bayaran cukai dan yuran insurans, selepas pembayaran itu dia tidak mendapat pinjaman, tetapi mereka meminta saya untuk membayar lagi dan dua sahabat baik dari Jakarta bandar di Indonesia, memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat pinjaman yang dikenali sebagai "firma pinjaman Aasimah Aadila beberapa tahun yang lalu" pemberi pinjaman ibu muslim yang baik, kakak saya Novita Rm 680,000 pinjaman hanya dalam satu jam permohonan saya semalam. dia terkejut apabila dia mendapat mesej dari bank CIMBnya dan jumlah itu dipindahkan terus kepadanya, tanpa sebarang tekanan atau kelewatan. dan sejak itu saya telah diarahkan sehingga 13 orang dari Malaysia dan Indonesia dan mereka semua mendapat pinjaman mereka dan boleh memberi keterangan kepada peluang yang baik ini dan juga kawan Thailand saya baru saja menerima pinjamannya semalam dan kami semua gembira. Jangan duduk dan runtuh perniagaan anda, dapatkan pinjaman sebenar hari ini dan tentukan diri anda.

Saya sangat teruja untuk membantu negara saya mendapat pinjaman daripada syarikat pinjaman yang boleh dipercayai ramai orang gembira di negara kita yang mendapatkan pinjaman mereka dari ibu Muslim yang baik, anda boleh e-mel saya melalui (jurjanibude0811@gmail.com) atau anda boleh menghubungi Puan .Aimimah Aadila syarikat melalui (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) untuk maklumat lanjut, saya di sini untuk membantu. Tuhan memberkati kamu semua.

jurjanibude0811@gmail.com said...

Halo semua, saya Jurjani · Budil, saya dari kakak Malaysia.my Novita bodoh oleh peminjam pinjaman Nigeria palsu di blog ini. Saya ingin anda semua tahu bahawa terdapat syarikat pinjaman yang boleh dipercayai di sini yang dapat membantu anda menyelesaikan masalah kewangan anda tanpa tekanan dan banyak orang di sini dapat memberi kesaksian untuk itu, sila berhati-hati untuk tidak menjadi korban kepada orang-orang yang salah di sini. kakak saya NOVITA telah ditipu, empat kali dan kehilangan kira-kira Rm 25,000 untuk yuran pendaftaran, yuran pemindahan, bayaran cukai dan yuran insurans, selepas pembayaran itu dia tidak mendapat pinjaman, tetapi mereka meminta saya untuk membayar lagi dan dua sahabat baik dari Jakarta bandar di Indonesia, memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat pinjaman yang dikenali sebagai "firma pinjaman Aasimah Aadila beberapa tahun yang lalu" pemberi pinjaman ibu muslim yang baik, kakak saya Novita Rm 680,000 pinjaman hanya dalam satu jam permohonan saya semalam. dia terkejut apabila dia mendapat mesej dari bank CIMBnya dan jumlah itu dipindahkan terus kepadanya, tanpa sebarang tekanan atau kelewatan. dan sejak itu saya telah diarahkan sehingga 13 orang dari Malaysia dan Indonesia dan mereka semua mendapat pinjaman mereka dan boleh memberi keterangan kepada peluang yang baik ini dan juga kawan Thailand saya baru saja menerima pinjamannya semalam dan kami semua gembira. Jangan duduk dan runtuh perniagaan anda, dapatkan pinjaman sebenar hari ini dan tentukan diri anda.

Saya sangat teruja untuk membantu negara saya mendapat pinjaman daripada syarikat pinjaman yang boleh dipercayai ramai orang gembira di negara kita yang mendapatkan pinjaman mereka dari ibu Muslim yang baik, anda boleh e-mel saya melalui (jurjanibude0811@gmail.com) atau anda boleh menghubungi Puan .Aimimah Aadila syarikat melalui (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) untuk maklumat lanjut, saya di sini untuk membantu. Tuhan memberkati kamu semua.

jurjanibude0811@gmail.com said...

Halo semua, saya Jurjani · Budil, saya dari kakak Malaysia.my Novita bodoh oleh peminjam pinjaman Nigeria palsu di blog ini. Saya ingin anda semua tahu bahawa terdapat syarikat pinjaman yang boleh dipercayai di sini yang dapat membantu anda menyelesaikan masalah kewangan anda tanpa tekanan dan banyak orang di sini dapat memberi kesaksian untuk itu, sila berhati-hati untuk tidak menjadi korban kepada orang-orang yang salah di sini. kakak saya NOVITA telah ditipu, empat kali dan kehilangan kira-kira Rm 25,000 untuk yuran pendaftaran, yuran pemindahan, bayaran cukai dan yuran insurans, selepas pembayaran itu dia tidak mendapat pinjaman, tetapi mereka meminta saya untuk membayar lagi dan dua sahabat baik dari Jakarta bandar di Indonesia, memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat pinjaman yang dikenali sebagai "firma pinjaman Aasimah Aadila beberapa tahun yang lalu" pemberi pinjaman ibu muslim yang baik, kakak saya Novita Rm 680,000 pinjaman hanya dalam satu jam permohonan saya semalam. dia terkejut apabila dia mendapat mesej dari bank CIMBnya dan jumlah itu dipindahkan terus kepadanya, tanpa sebarang tekanan atau kelewatan. dan sejak itu saya telah diarahkan sehingga 13 orang dari Malaysia dan Indonesia dan mereka semua mendapat pinjaman mereka dan boleh memberi keterangan kepada peluang yang baik ini dan juga kawan Thailand saya baru saja menerima pinjamannya semalam dan kami semua gembira. Jangan duduk dan runtuh perniagaan anda, dapatkan pinjaman sebenar hari ini dan tentukan diri anda.

Saya sangat teruja untuk membantu negara saya mendapat pinjaman daripada syarikat pinjaman yang boleh dipercayai ramai orang gembira di negara kita yang mendapatkan pinjaman mereka dari ibu Muslim yang baik, anda boleh e-mel saya melalui (jurjanibude0811@gmail.com) atau anda boleh menghubungi Puan .Aimimah Aadila syarikat melalui (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) untuk maklumat lanjut, saya di sini untuk membantu. Tuhan memberkati kamu semua.

Dr Kate Adams said...

Halo semua.


Nama saya Dr Kate Adams, seorang Phenologist di Rumah Sakit Adams. Rumah sakit kami
adalah spesialis dalam Bedah Ginjal dan kami juga berurusan dengan pembelian dan transplantasi ginjal dengan hidup donor yang sesuai. Kami berlokasi di Dubai, Turki, Amerika Serikat, Malaysia, Nigeria. Jika Anda tertarik untuk menjual atau membeli ginjal, jangan ragu untuk menghubungi kami melalui email: kateadams946@hotmail.com

My Regard

Dr Kate Adams

yustiharun said...

tinggal di malaysia dan saya mencari pinjaman tulen dan ejen untuk membeli rumah dan membayar hutang saya

yustiharun said...

Saya ingin bermula dengan memberi syukur kepada Allah untuk karunia kehidupan.
Nama saya Yusti Harun dan saya ingin berkongsi kisah yang baik tentang bagaimana Puan Maria Pedro dari Pinjaman Jaminan Amanah menjadikan kehidupan saya manis.
Saya mengalami kesulitan kewangan untuk beberapa lama dan saya terpaksa meminjam dari rakan-rakan saya kerana saya berharap dapat membayarnya selepas menerima gaji saya.
Dan itulah ketika hidup saya berubah menjadi yang terburuk, saya dipecat dari kerja dan saya kehilangan ayah saya bulan berikutnya. Selepas pengebumian ayah saya, kawan saya mula meminta wang mereka kembali.

Saya sangat hancur kerana keluarga saya menderita dan saya tidak mempunyai wang untuk membayar hutang saya. Oleh itu, saya memutuskan untuk pergi ke bank saya, BCA untuk meminta pinjaman tetapi saya telah menolak pinjaman kerana saya tidak mempunyai pekerjaan. Jadi saya terdesak untuk mendapatkan wang untuk membayar hutang saya. Kemudian saya memutuskan untuk menyemak laman web jika saya akan melihat apa-apa pemberi pinjaman peribadi yang boleh saya pinjam dari. Sebenarnya, saya melihat begitu banyak kisah yang baik dalam talian dan saya fikir hidup saya akan berubah untuk kebaikan tetapi ketika itu menjadi sangat teruk sehingga saya hampir mengambil nyawa saya kerana saya diminta membayar banyak kos hanya untuk saya tidak menerima pinjaman .

Tetapi apabila saya fikir hidup saya sudah berakhir, itulah ketika allah menggunakan kawan saya yang saya temui di bank untuk membantu saya. Rakan saya Puan Erpan, saya menceritakan kisah saya kepadanya dan bagaimana saya dipecat dan pinjaman dalam talian yang tidak berjaya. Jadi, dia memberitahu saya bahawa jangan bimbang dia akan memperkenalkan saya kepada peminjam yang boleh dipercayai yang dipinjamnya.

Oleh itu, selepas dia memberitahu saya bagaimana dia mendapat pinjaman dari Jaminan Jaminan Guarantee, saya memutuskan untuk menghubungi maklumat hubungan Jaminan Pinjaman Jaminan yang diberikannya kepada saya iaitu: mariapedroguaranteetrustloan@gmail.com

Selepas itu proses kelulusan pinjaman saya telah selesai dan saya menerima surat kelulusan dari syarikat yang menyatakan bahawa saya perlu memberikan butiran bank saya. Saya menerima pemberitahuan dari bank saya bahawa akaun bank saya telah dikreditkan dengan jumlah pinjaman yang saya minta.
itulah bagaimana hidup saya berubah dan saya akan terus berkongsi berita supaya semua orang dapat melihat dan menghubungi syarikat yang baik yang mengubah keadaan saya.

Anda boleh menghubungi Jaminan Jaminan Amanah melalui e-mel: mariapedroguaranteetrustloan@gmail.com
Anda juga boleh menghubungi saya jika anda memerlukan bantuan saya atau anda ingin bertanya tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya. Berikut adalah e-mel saya: yustiharun5@gmail.com


Dan di bawah ini adalah butiran akaun saya yang telah dikreditkan pinjaman dari Pinjaman Jaminan Amanah,
Nama Bank: Bank BCA

Alamat bank: jln.dr.setiabudhi bandung

Nama akaun: Yusti Harun

Nombor akaun: 2348702337:

Tipe akaun: tahapan BCA

Sejurus selepas saya membayar kos dokumen, saya menerima pinjaman saya tanpa berlengah-lengah dan hari ini saya bebas dari segi kewangan dan sekarang saya memiliki perniagaan peribadi saya. terima kasih kepada Allah kerana rahmatnya atas hidup saya.

Andra Muthia said...

BERITA BAIK !!! BERITA BAIK !!! BERITA BAIK !!!
TAWARAN KEDAI KAMI SEKARANG
Hari yang baik, saya adalah Muthia Andra dengan nama dan tinggal di malaysia, saya seorang Muslim yang taat, saya ingin bercakap mengenai kebaikan ALLAH dalam hidup saya selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan telah diimbau jadi saya menjadi terdesak untuk mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman sah secara dalam talian Saya melihat komen dari seorang rakan bernama Ajij dan dia bercakap tentang syarikat pinjaman legit ini di mana dia mendapat pinjaman dengan cepat dan mudah tanpa sebarang tekanan sehingga dia memperkenalkan saya kepada seorang lelaki bernama Puan CHERYL MARTINS yang berjalan firma yang dipanggil CHERIL MARTINS LOAN FIRM, Jadi saya memohon jumlah pinjaman (RM750,000.00RM) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 1.5%, jadi pinjaman itu telah diluluskan dan dimasukkan ke dalam akaun bank saya oleh bank transfer bank 4 jam setelah saya membuat bayaran untuk insurans dan yuran pendaftaran dan bagaimana saya boleh mendapatkan pinjaman saya untuk memastikan perniagaan saya dipecahkan dan juga untuk membayar bil saya jadi saya menasihatkan semua orang yang berminat untuk mendapatkan pinjaman cepat dan mudah untuk menghubungi mereka melalui em ail: {CHERIL.MARTINSLOANFIRM@GMAIL.COM} untuk mendapatkan apa-apa jenis Pinjaman mata wang yang anda perlukan hari ini, terima kasih kerana membaca kesaksian terbesar dalam hidup saya. anda juga boleh menghubungi saya jika anda mahu menghantar e-mel: {Andra.Muth700@gmail.com}

Dr Danie Ben said...

Apakah Anda ingin membeli ginjal atau Anda ingin menjual ginjal Anda? Apakah kamu
mencari kesempatan untuk menjual ginjal Anda untuk uang karena
keuangan rusak dan Anda tidak tahu apa yang harus dilakukan, kemudian hubungi kami
hari ini dan kami akan menawarkan Anda jumlah yang baik untuk ginjal Anda. Nama saya adalah
Dokter Daniel adalah Nephrologist di UBTH Medical Center. Kami
klinik khusus di Bedah Ginjal dan kami juga berurusan dengan pembelian
dan transplantasi ginjal dengan hidup donor yang sesuai.
Kami berlokasi di India, Turki, Nigeria, Amerika Serikat, Malaysia. Jika Anda
tertarik untuk menjual atau membeli ginjal, jangan ragu untuk melakukannya
hubungi kami melalui email.

Email: Doctordaniel95@outlook.com atau DoctorDanielben@gmail.com
Nomor Ponsel: +2349028230916

Salam Hormat.
Dr Daniel.

Yuli said...

Halo,
Nama saya Yuli Jakarta Selatan di Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk menyarankan semua orang untuk berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini, jadi banyak pemberi pinjaman di sini semuanya penipu dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda dengan uang Anda, Saya mengajukan pinjaman sekitar 200 juta dari seorang wanita di Dubai dan saya kehilangan sekitar 10 juta tanpa mengambil pinjaman, mereka bertanya lagi dan lagi untuk biaya, saya membayar hampir 10 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman,

Tuhan menjadi kemuliaan, saya bertemu dengan seorang teman yang baru saja mengajukan pinjaman, dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada Nyonya Olivia Daniel, dan saya mengajukan permohonan untuk 400 juta, saya pikir itu adalah lelucon dan penipuan, tapi saya mendapatkan pinjaman dalam waktu kurang dari 24 jam hanya 2% tanpa jaminan. Saya sangat bahagia karena saya diselamatkan dari kemiskinan.

jadi saya menyarankan semua orang di sini yang membutuhkan pinjaman untuk dihubungi
Nyonya Olivia Daniel, melalui email: (oliviadaniel93@gmail.com)

Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui email: (yuliy3531@gmail.com)

sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita semua dan memberi kita umur panjang dan kemakmuran

JERRY said...

Assalamualaikum, saya JERRY ANDI sangat senang karena saya mendapat pinjaman dari Anthony Yuliana Lenders Saya tidak pernah percaya bahwa saya bisa mendapatkan pinjaman di situs ini, semua pujian ditujukan kepada ALLAH, saya mendapat pinjaman sebesar Rp. 70.000. 000 juta dari Anthony Yuliana Lenders mungkin TUHAN memberkati mereka semua, saran saya kepada mereka yang mencari pinjaman di situs ini bahwa mereka harus sangat berhati-hati karena ada banyak lender pinjaman palsu, untuk pinjaman 100%, kontak (anthony.yulianalender @ gmail.com) atau melalui whatsapp +2349060276038
Anda juga dapat menghubungi saya melalui
email saya adalah {jerryandi843@gmail.com}

JERRY said...

Assalamualaikum, saya JERRY ANDI sangat senang karena saya mendapat pinjaman dari Anthony Yuliana Lenders Saya tidak pernah percaya bahwa saya bisa mendapatkan pinjaman di situs ini, semua pujian ditujukan kepada ALLAH, saya mendapat pinjaman sebesar Rp. 70.000. 000 juta dari Anthony Yuliana Lenders mungkin TUHAN memberkati mereka semua, saran saya kepada mereka yang mencari pinjaman di situs ini bahwa mereka harus sangat berhati-hati karena ada banyak lender pinjaman palsu, untuk pinjaman 100%, kontak (anthony.yulianalender @ gmail.com) atau melalui whatsapp +2349060276038
Anda juga dapat menghubungi saya melalui
email saya adalah {jerryandi843@gmail.com}

AMISHA said...

BERITA BAIK UNTUK SEMUA ORANG

Nama saya Amisha dari bogor di Indonesia, saya adalah perancang busana dan saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu setiap orang untuk berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di internet, begitu banyak kreditur pinjaman di sini adalah penipu dan mereka ada di sini. curang Anda dengan susah payah uang Anda, saya mengajukan pinjaman sekitar Rp500,000,000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 24 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 24 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman dan bisnis saya adalah Tentang menabrak karena hutang.

Sebagai pencarian saya untuk perusahaan pinjaman pribadi yang andal, saya melihat iklan online lainnya dan nama perusahaannya adalah FANCY LOAN COMPANY. Saya kehilangan jumlah 15 juta dengan mereka dan sampai hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya usulkan.

Tuhan jadilah kemuliaan, teman-teman saya yang mengajukan pinjaman juga menerima pinjaman semacam itu, mengenalkan saya kepada perusahaan yang dapat dipercaya dimana Ibu Suzan bekerja sebagai manajer cabang, dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp700.000.000 dan mereka meminta surat kepercayaan saya, Dan setelah mereka selesai memverifikasi detail saya, pinjaman tersebut disetujui untuk saya dan saya pikir itu adalah sebuah lelucon, dan mungkin inilah salah satu tindakan curang yang membuat saya kehilangan uang, tapi saya tercengang. Ketika saya mendapat pinjaman saya dalam waktu kurang dari 6 jam dengan suku bunga rendah tanpa agunan.

Saya sangat senang karena ALLAH menggunakan teman saya yang menghubungi mereka dan mengenalkan saya kepada mereka dan karena saya diselamatkan dari membuat bisnis saya melonjak ke udara dan dilikuidasi dan sekarang bisnis saya terbang tinggi dalam bahasa Indonesia dan tidak ada yang akan mengatakannya Dia tidak tahu tentang Anniesa Hasibuan perusahaan mode saya

Jadi saya saran setiap orang yang tinggal di Indonesia dan negara lain yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk silahkan kontak
Ibu Suzan email: (Suzaninvestment@gmail.com)

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (Amisha1213@gmail.com), dan maria yang baru saja mendapat pinjaman dari suzan di: (maaria9925@gmail.com) dan Karina yang memperkenalkan dan bercerita tentang Ibu Suzan, dia juga mendapat pinjaman baru dari Ibu Suzan, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya:( Lukman.karina@yahoo.com).

hendi Zikri didi said...

Apakah Anda mencari dana untuk melunasi Kredit?
Apakah Anda mencari dana untuk memulai bisnis baru?
Apakah Anda memiliki proyek yang belum selesai karena pembiayaan yang buruk?
Apakah Anda perlu uang untuk berinvestasi di pabrik atau pertanian
Apakah Anda membutuhkan pinjaman modal besar?
Apakah Anda ingin membayar hutang besar?
Apakah Anda membutuhkan pinjaman mendesak?
Pinjaman pinjaman yang ditawarkan oleh ibu Muslim adalah 100% pasti
jangan khawatir lagi


Assalamalekum. nama saya Profesor Hendi Didi dari Bukittinggi, kota pedalaman kecil yang menawan yang terletak di Sumatera Barat. semua harap berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini di situs ini, dan jangan tanggapi iklan pinjaman yang dikirim ke alamat email pribadi Anda, mereka adalah pinjaman palsu dari Nigeria dan Singapura. Saya kehilangan banyak uang untuk para pemberi pinjaman nigeria palsu sehingga banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini semuanya scammers dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda keluar dari uang Anda, saya mengajukan pinjaman sekitar Rp. 600 juta dan saya diminta untuk membayar sejumlah biaya pendaftaran dan biaya transfer dan saya membayar, mereka bertanya lagi dan lagi dan lagi, saya membayar Rp 89 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman, happend kepada saya sekitar 7 kali dari berbagai perusahaan pinjaman dari Nigeria. saya akan memenuhi satu benar tetapi saya tidak. Saya membaca di koran tentang orang-orang yang mendapat pinjaman tanpa stres, dari seorang ibu muslim yang jujur ​​AASIMAHA ADILA LOAN FIRM Saya mengajukan permohonan untuk Rp 853 juta, saya pikir itu adalah lelucon dan penipuan, tetapi saya memiliki pinjaman saya dalam waktu kurang dari 2 tahun. jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. saya sangat senang karena saya menabung dari kemiskinan. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda 100% pasti dan cepat. Saya memiliki daftar 15 orang yang mendapatkan pinjaman dari perusahaan muslim dari indonesia dan malaysis
 (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan info lebih lanjut dan bantuan di (hendidi01@gmail.com)

juga bisa menghubungi mereka
PIN BBM # :::::::::::::::::::::::::::::: (D8DA4EA9)
Ikuti kami di halaman instagram ::::::::::: Aasimahaadilaahmed.loanfirm
Twitter ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: aasimahaadila loanfirm Saya doakan semoga Anda beruntung, saya berjanji untuk bersaksi setelah saya mendapatkan pinjaman, ini adalah kesaksian saya

Mayfield Investment Trust Ltd said...

Halo,

Kami adalah Mayfield Investment Trust Ltd, sebuah syarikat pinjaman swasta yang memberikan peluang seumur hidup dan memulakan pinjaman kepada individu yang berminat yang memerlukan bantuan kewangan untuk membayar hutang, untuk melabur pada perniagaan pada kadar 3%.
Kami menyediakan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan bersedia menawarkan pinjaman kepada pelanggan yang berminat.
Hubungi kami hari ini melalui e-mel dengan maklumat di bawah;
E-mel: (startuploanfirm@gmail.com)
ikhlas
Pengurus Pengiklanan.
John Dean
Mayfield Investment Trust Ltd
Nombor Syarikat: 00338670

Unknown said...

Kesaksian pinjamanKU
Nama saya Muhammad, Beberapa tahun yang lalu, saya kehilangan banyak dan banyak hutang, saya sangat takut, saya melarikan diri untuk sementara waktu karena hutang yang saya miliki. Klien dan pelanggan saya mengancam akan menangkap dan membunuh saya jika saya tidak membayar atau menangkap keluarga saya. Saya mencoba mendapatkan pinjaman tetapi kondisinya terlalu banyak karena saya tidak memiliki agunan untuk menyesuaikan pinjaman. Saya mencoba mendapatkan pinjaman melalui cara lain dan akhirnya saya jatuh ke tangan yang salah dan kehilangan banyak uang dan properti terakhir yang saya miliki. Saya benar-benar menyerah dan memutuskan untuk bunuh diri tetapi kemudian seorang teman saya memberi tahu saya tentang Dana Kredit Dunia dan itu cukup asli dan saya memutuskan untuk mencobanya dan percayalah bahwa itu adalah keputusan terbaik yang pernah saya buat. Saya mengajukan pinjaman senilai Rp900.000,00 dan setelah mengisi formulir dan hal-hal lain, pinjaman saya dikirimkan kepada saya dalam 24 jam ke depan. Pinjaman diberikan kepada saya dengan bunga 2% dan jangka waktu 10 tahun (jangka waktu pinjaman), saya tidak pernah percaya bahwa saya akan dibayar untuk memungkinkan saya membayar semua hutang saya dan memulai bisnis saya lagi.
Saya masih berterima kasih kepada mereka atas ketulusan dan transparansi mereka. Saya hanya ingin membantu siapa pun di grup atau laman ini, yang ingin mendapatkan pinjaman tidak perlu takut menghubungi dengan Dana Kredit Dunia melalui, email: - (worldcreditfunds@gmail.com).
kontak di whatsapp: {+16318578905}
Mereka adalah geniune dan bersedia membantu mengamankan pinjaman Anda tanpa banyak tekanan atau keterlambatan. Jika Anda memerlukan bantuan selama proses pinjaman, Anda dapat menghubungi saya melalui alamat email saya muhammadkhann83@gmail.com. Yang saya lakukan adalah memastikan saya tidak pernah mengecewakannya dalam melakukan pembayaran cicilan bulanan. Saya memutuskan untuk membagikan karya Allah yang baik dalam hidup saya dan keluarga saya.

ROBBI said...

Halo,
Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami pinjaman dari pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman kepada saya telah memerlukan pinjaman untuk 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan rakan-rakan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk menjalankan, sehingga satu hari setia bahawa seorang kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam tempoh 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
semoga Allah terus memberkati dan mengasihi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

Wani binti said...

Halo,

Adakah anda telah dinafikan pinjaman dari bank
Atau ada beberapa institusi kewangan menolak permintaan anda untuk satu atau lebih sebab?
Saya menagih anda untuk berjumpa dengan Madam Margaret, CEO syarikat Margaret Pedro Loan, dengan semua masalah kewangan anda akan diselesaikan.
Allah SWT telah begitu setia kepada saya dan seluruh isi rumah saya untuk menggunakan Ibu Margaret untuk mengubah keadaan kewangan saya menjadi lebih baik dan stabil yang sekarang saya memiliki perniagaan saya sendiri di bandar
Nama saya Wani Binti Yasin dari bandar kuala di Malaysia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Ibu Margaret kerana membantu saya dengan pinjaman yang baik selepas saya mengalami banyak masalah dalam tangan pemberi pinjaman dalam talian pinjaman palsu yang menipu saya untuk wang saya tanpa menawarkan saya pinjaman, saya telah memerlukan pinjaman untuk 2 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di bandar Kuala di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di India yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman dan saya begitu Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk syarikat palsu di India, kerana ini saya telah hutang kepada bank dan kawan-kawan saya dan saya tidak mempunyai sesiapa untuk berlari, sehingga satu hari yang setia bahawa seorang kawan saya dipanggil Nur Syarah setelah membaca keterangannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari syarikat pinjaman Ibu Margaret, jadi saya harus menghubungi Nur syarah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi ibu Margaret bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya perlu memanggil keberanian dan saya menghubungi ibu Margaret dan mengejutkan saya pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 2 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah keajaiban dan saya perlu memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Margaret. Ia juga telah menyedari bahawa beberapa orang menggunakan kata-kata yang baik yang saya katakan tentang Ibu Margaret Pedro untuk tindakan penipuan, jadi tolong orang yang baik, saya mahu anda berhati-hati. Dan saya juga akan menggunakan media ini untuk menggalakkan anda semua untuk menghubungi syarikat pinjaman ibu Margaret hari ini melalui e-mel: margaretpedroloancompany@gmail.com dan dapatkan masalah kewangan anda diselesaikan. Saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti saya telah lakukan dan anda juga dapat menghubungi saya untuk maklumat lebih lanjut tentang ibu Margaret melalui e-mel saya: wanibintiyasin@gmail.com dan anda masih boleh menghubungi rakan saya Nur Syarah yang memperkenalkan saya kepada Ibu Margaret melalui e-mel : nursyarah36@gmail.com
semoga Allah terus memberkati dan Memperkasa Ibu Margaret kerana mengubah kehidupan kewangan saya.

Anonymous said...

PERHATIAN! PERHATIAN!! PERHATIAN!!! Selamat Datang di DOCTORMARIAGENERALHOSPITAL jika Anda Ingin menjual ginjal Anda untuk mengatasi semua masalah keuangan Anda Kami menawarkan gratis, tidak ada bantuan kewajiban untuk pasien internasional untuk menemukan perawatan medis kelas dunia. Apakah Anda ingin membeli ginjal atau Anda ingin menjual ginjal Anda? Apakah Anda mencari kesempatan untuk menjual ginjal Anda untuk uang besar karena kehancuran keuangan dan Anda tidak tahu apa yang harus dilakukan, kemudian hubungi via. whatsapp: +2349064509248 atau Email: doctormariamedical@gmail.com

Unknown said...

Saya ingin bermula dengan memberi syukur kepada Allah untuk karunia kehidupan.
Nama saya Yetty Agus dan saya ingin berkongsi kisah yang baik tentang bagaimana penganut Maria Pryryn mempercayai syarikat kewangan yang layak menjadikan hidup saya manis.
Saya mengalami kesulitan kewangan untuk beberapa lama dan saya terpaksa meminjam dari rakan-rakan saya kerana saya berharap dapat membayarnya selepas menerima gaji saya.
Dan itulah ketika hidup saya berubah menjadi yang terburuk, saya dipecat dari kerja dan saya kehilangan ayah saya bulan berikutnya. Selepas pengebumian ayah saya, kawan saya mula meminta wang mereka kembali.
Tetapi apabila saya fikir hidup saya sudah berakhir, itu adalah ketika Allah menggunakan kawan saya yang saya temui di bank untuk membantu saya. Kawan saya Encik Votre, saya menceritakan kisah saya kepadanya dan bagaimana saya dipecat dan pinjaman dalam talian yang tidak berfungsi. Oleh itu, dia memberitahu saya bahawa jangan bimbang dia akan memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman yang boleh dipercayai yang dia meminjam.

Oleh itu, selepas dia memberitahu saya bagaimana dia mendapat pinjamannya daripada syarikat kewangan yang dipercayai, saya memutuskan untuk menghubungi maklumat hubungan kepercayaan syarikat kewangan yang dia berikan kepada saya alamat mereka: trustworthyfinancialcompanies@gmail.com

Selepas itu proses kelulusan pinjaman saya telah selesai dan saya menerima surat kelulusan dari syarikat yang menyatakan bahawa saya perlu memberikan butiran bank saya. Saya menerima pemberitahuan dari bank saya bahawa akaun bank saya telah dikreditkan dengan jumlah pinjaman yang saya minta.
itulah bagaimana hidup saya berubah dan saya akan terus berkongsi berita supaya semua orang dapat melihat dan menghubungi syarikat yang baik yang mengubah keadaan saya.
Anda juga boleh menghubungi saya jika anda memerlukan bantuan saya atau anda ingin bertanya tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya. Inilah e-mel saya: agusyetty03@gmail.com
Dan di bawah ini adalah butiran akaun saya yang telah dikreditkan pinjaman daripada syarikat kewangan yang dipercayai,
Nama Bank: Bank BCA

Alamat bank: jln.dr.setiabudhi bandung
Nama akaun: Yetty: Agus
Akaun nombor: 2348702338:
Tipe akaun: tahapan BCA

Unknown said...

Saya Devina dari indonesia di Surabaya, saya mengabdikan waktu saya di sini karena janji yang saya buat untuk Nyonya Elizabeth yang kebetulan merupakan pemberi pinjaman online dari perusahaan pinjaman Elizabeth dan saya berdoa kepada ALLAH agar dia dapat melihat posting saya pada hari ini.

 Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar diposting oleh seorang wanita bernama Arnah dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online dari Dr James Mowat, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Nyonya Elizabeth dan Nyonya Elizabeth meminjamkan 2.500.000 Rupiah tanpa tekanan dan tunda, jangan hubungi Dr. James Mowat melalui email: jamesmowatloanfirm@gmail.com untuk menghindari menjadi korban penipuan.

Saya memutuskan untuk menghubungi Arnah untuk mengkonfirmasi apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari Nyonya Elizabeth, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Nyonya Elizabeth saya bersikeras bahwa dia harus tolong beri tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan itu sangat mudah tentang bagaimana mengajukan permohonan pinjaman dari Nyonya Elizabeth yang perlu saya lakukan adalah menghubungi dia, mengisi formulir aplikasi mengirimnya kembali, mengirim salinan pindaian kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya . lalu saya bertanya padanya bagaimana Anda mendapat pinjaman? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, itu sangat mengejutkan.

 Saya menghubungi Nyonya Elizabeth dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untungnya bagi saya saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya berhasil disetujui tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta untuk membuat janji untuk membagikan kabar baik Nyonya Elizabeth dan itu adalah mengapa Anda melihat posting ini hari ini. untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan dari 150000000 Rupiah. Jadi saya menyarankan setiap orang yang mencari sumber yang dapat dipercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Nyonya Elizabeth melalui Email: elizaabethchristopherloan@gmail.com untuk pinjaman aman Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya : devinairf128@gmail.com atau Anda juga dapat menghubungi Arnah di arnahnana01@gmail.com. Saya percaya satu giliran yang baik layak mendapat yang lain.

Unknown said...

Saya Devina dari indonesia di Surabaya, saya mengabdikan waktu saya di sini karena janji yang saya buat untuk Nyonya Elizabeth yang kebetulan merupakan pemberi pinjaman online dari perusahaan pinjaman Elizabeth dan saya berdoa kepada ALLAH agar dia dapat melihat posting saya pada hari ini.

 Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar diposting oleh seorang wanita bernama Arnah dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online dari Dr James Mowat, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Nyonya Elizabeth dan Nyonya Elizabeth meminjamkan 2.500.000 Rupiah tanpa tekanan dan tunda, jangan hubungi Dr. James Mowat melalui email: jamesmowatloanfirm@gmail.com untuk menghindari menjadi korban penipuan.

Saya memutuskan untuk menghubungi Arnah untuk mengkonfirmasi apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari Nyonya Elizabeth, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Nyonya Elizabeth saya bersikeras bahwa dia harus tolong beri tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan itu sangat mudah tentang bagaimana mengajukan permohonan pinjaman dari Nyonya Elizabeth yang perlu saya lakukan adalah menghubungi dia, mengisi formulir aplikasi mengirimnya kembali, mengirim salinan pindaian kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya . lalu saya bertanya padanya bagaimana Anda mendapat pinjaman? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, itu sangat mengejutkan.

 Saya menghubungi Nyonya Elizabeth dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untungnya bagi saya saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya berhasil disetujui tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta untuk membuat janji untuk membagikan kabar baik Nyonya Elizabeth dan itu adalah mengapa Anda melihat posting ini hari ini. untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan dari 150000000 Rupiah. Jadi saya menyarankan setiap orang yang mencari sumber yang dapat dipercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Nyonya Elizabeth melalui Email: elizaabethchristopherloan@gmail.com untuk pinjaman aman Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya : devinairf128@gmail.com atau Anda juga dapat menghubungi Arnah di arnahnana01@gmail.com. Saya percaya satu giliran yang baik layak mendapat yang lain.

OKTA MIRA said...

"Alhamdulillah"

  Saya, Okta Mira adalah blogger terkenal yang memiliki gairah untuk blogging dan juga untuk terus berinvestasi dalam bisnis online karena jumlah uang yang sangat besar yang terlibat di dalamnya pada saat saya merasa sangat nyaman dengan pendapatan konstan yang saya dapatkan setiap minggu tapi pada waktu saya mengalami kekurangan karena beberapa transaksi tertentu jadi saya merasa bangkrut sehingga saya memutuskan untuk mencari pinjaman karena saya sangat yakin bahwa seiring berjalannya waktu saya akan kembali lagi ke standar keuangan saya sebelumnya, jadi saya melewati berbagai kreditur Iklan yang saya lihat di blog saya tapi yang terlintas dalam pikiran saya adalah CREDIT UNION DAYA LESTARI
walaupun saya takut sebenarnya karena berita yang saya dengar dari orang-orang tentang pemberi pinjaman online tapi saya harus mengambil keputusan sendiri tanpa mendengarkan orang lain jadi saya menghubungi ibu melalui email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) maka saya dibawa melalui proses yang sah dan saya harus mengumpulkan keberanian untuk menyelesaikan prosesnya dan akhirnya pencairan pinjaman saya disetujui dalam waktu kurang. Itu tiga hari kerja dan pinjaman saya dicairkan dengan sukses
  Saya tidak bisa menyembunyikan kegembiraan yang harus saya hubungi sebagian besar teman saya yang adalah debitur dan juga yang mengalami kesulitan keuangan untuk menjadi ibu yang kontroversial dan semua mereka lakukan sekarang, saya senang memberi tahu Anda semua bahwa mereka semua merayakan seperti saya jadi jika Anda Mau kontak langsung dengan Ibu Iskandar silahkan hubungi dia melalui alamat lengkap di bawah ini
Email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
Website:(iskandarlestari.wordpress.com)
Calls Only ::{+12542276869}
WhatsApp Only::{+33753893351}
Facebook::(www.facebook.com/iskandar.lesteri.7)
BBM INVITES:{D8980E0B}{4424A)
    Ibu Iskandar selalu online 24 jam sehari dan tentu saja 7 hari seminggu jadi tolong jangan takut dia dan anggota staf sangat ramah, jujur, jujur ​​dan berkomitmen untuk mengurangi layanan mereka kepada pelanggan mereka jika Anda ingin menghubungi saya untuk pertanyaan apapun mengenai pinjaman silahkan hubungi saya melalui email: (oktamira2030@gmail.com)

Unknown said...

Apakah Anda memerlukan pinjaman cepat 24 jam dan tingkat bunga 2% yang dapat diandalkan saat ini? CLINTONMAXWELLLOANCOMPANY adalah salah satu yang terbaik di dunia dan perusahaan pinjaman ini menyediakan semua jenis pinjaman.
Untuk informasi lebih lanjut, silakan hubungi kami melalui e-mail: clintonmaxwellloancompany@gmail.com

Kami membayar semua jenis pinjaman, seperti:
* Perbaikan rumah
* Penemu Pinjaman
* Pinjaman Otomatis
Pinjaman Konsolidasi Utang
* Lini kredit
* Pinjaman Bisnis
* Pinjaman pribadi
* Pinjaman internasional.

Silakan menulis kembali jika tertarik untuk informasi lebih lanjut melalui kontak kami di bawah ini
EMAIL: clintonmaxwellloancompany@gmail.com

Mirabel Daniels said...

KABAR BAIK BERITA BAIK

Saya Nyonya Mirabel Daniels adalah kreditur pinjaman yang dapat diandalkan dan sah.
Kami menawarkan kondisi nyata dan mudah dengan tingkat bunga 2%. dari
$ 1.000 - $ 100.000. Euro dan Pounds. Saya memberikan pinjaman kepada pengusaha juga untuk:

Kredit pribadi,
Pinjaman mahasiswa,
Kredit transportasi
Pinjaman bisnis.
pinjaman perusahaan

hubungi saya langsung untuk informasi lebih lanjut.
Email: mirabeldanielloanfirm@gmail.com
Whatsapp: +13323330797

OKTA MIRA said...

Nama saya adalah Okta Mira Anda dipersilakan untuk CREDIT UNION DAYA LESTARI tempat di mana Anda memiliki kesempatan untuk mengubah defisit keuangan menjadi individu yang kaya dengan bantuan staf berkualifikasi tinggi melalui staf yang bertekad dan memiliki sumber daya keuangan yang baik tempat berselingkuh atau merampok Orang-orang dari uang mereka adalah tabu tempat di mana Anda dilengkapi secara finansial untuk mengatasi kekurangan keuangan saya telah mengulurnya itulah sebabnya saya datang ke sini untuk memberi tahu Anda bahwa tidak semua kreditur online adalah penipuan atau penipuan karena prioritas utama CREDIT UNION DAYA LESTARI adalah untuk menyediakan dana dalam mata uang apa pun untuk semua klien mereka sehingga mereka akan dapat memenuhi kebutuhan keuangan mereka setiap hari jadi jangan biarkan saya ditinggalkan Anda membutuhkan dana untuk:
> Tagihan Rumah Sakit
> Renovasi Rumah
> Pembesaran Bisnis
> Refinancing Ekstensi Pertanian
> Penambangan Emas
> Proyek pembiayaan dengan kebutuhan keuangan yang lebih tinggi
  Semua ini dan banyak lagi
Gmail: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
          {WhatsApp Only :: {+ 33753893351}
          BBM INVITES: {D8980E0B} {4424A}

Unknown said...

Halo,

Adakah anda mencari pembiayaan perniagaan yang boleh dipercayai? Kami sedang menyampaikan pembiayaan yang selamat kepada individu yang memerlukan pinjaman segera untuk Mula-mula, membayar hutang, Perniagaan tahap pertumbuhan pada kadar 2% di semua negara di dunia.

Tulis kepada kami dengan segera untuk mendapatkan pembiayaan / pinjaman.

E-mel: Limesassetmanagers@gmail.com
Laman web korporat: www.limeassetltd.co.uk

John Pratt
Pengarah
Pengurus Aset Limes.

Unknown said...

Nama saya RONI DILLA, saya ingin menggunakan media ini untuk menyarankan semua orang untuk berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman Internet karena begitu banyak pemberi pinjaman Internet di sini semuanya penipu dan mereka hanya berbagi cerita untuk menipu Anda dari uang Anda, saya melamar pinjaman sebesar Rp500.000.000 dari seorang wanita di Jerman dan saya kehilangan uang sebesar Rp15.000.000 tanpa mendapatkan pinjaman,

Pada tanggal ini 27 Februari 2018, teman saya Suri Yono di tempat kerja saya memberi tahu saya bagaimana dia mengajukan pinjaman dari PUSAT PINJAMAN MODAL dan dia akhirnya menerima pinjamannya. Saya tidak pernah percaya padanya sampai saya pergi bersamanya ke bank untuk mengkonfirmasi dan saya kagum karena saya kehilangan banyak uang hanya untuk mendapatkan pinjaman untuk keluarga saya.

Semoga ALLAH memberkati Nyonya Baik atas apa yang dia lakukan pada saya dan keluarga saya, saya memberi tahu teman saya untuk memperkenalkan saya kepada ibu yang baik. Tomasa Justin, CAPITAL LOAN CENTER, dia dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp500.000.000.

Saya memenuhi syarat dan ketentuan pinjaman perusahaan dan aplikasi pinjaman saya disetujui untuk saya tanpa stres dan kesulitan.

 Akhirnya, saya menerima pinjaman di rekening bank saya dan saya menelepon teman saya Suri Yono bahwa saya telah menerima pinjaman dan saya juga telah memperkenalkan begitu banyak orang kepada Ibu yang baik, Ibu MARIA PEDRO.

Saya ingin Anda membaca kesaksian saya untuk menghubungi ibu yang baik jika Anda membutuhkan pinjaman sehingga Anda juga akan bersaksi tentang niat baik ibu yang baik.

jadi saya menggunakan jalan ini untuk menginformasikan setiap orang Indonesia dan orang lain yang tepat untuk membaca kesaksian saya dan dia perlu pinjaman untuk menghubungi
Madam MARIA PEDRO melalui EMAIL: [mariapedroguaranteetrustloan@gmail.com]
Yono melalui EMAIL-nya: YONOSURI702@GMAIL.COM
Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui EMAIL: ronidilla5@gmail.com
Anda juga dapat menghubungi teman saya Suri
sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga ALLAH terus memberkati kita semua dan memberi kita umur panjang dan kemakmuran

aditya.aulia139@gmail.com said...

Assalamualaikum


Calls Only::::{+12542276869}
WhatsApp Only::::{+33753893351}
Email:::::::{{aditya.aulia139@gmail.com}}
{{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}}

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan CREDIT UNION DAYA LESTARI via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Unknown said...

Nama saya RONI DILLA, saya ingin menggunakan media ini untuk menyarankan semua orang untuk berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman internet karena begitu banyak pemberi pinjaman Internet di sini semuanya penipu dan mereka hanya berbagi cerita untuk menipu Anda dari uang Anda, saya melamar pinjaman sebesar Rp500.000.000 dari seorang wanita di Jerman dan saya kehilangan uang sebesar Rp15.000.000 tanpa mendapatkan pinjaman,

Pada tanggal ini 27 Februari 2018, teman saya Suri Yono di tempat kerja saya memberi tahu saya bagaimana dia mengajukan pinjaman dari PUSAT PINJAMAN MODAL dan dia akhirnya menerima pinjamannya. Saya tidak pernah percaya padanya sampai saya pergi bersamanya ke bank untuk mengkonfirmasi dan saya kagum karena saya kehilangan banyak uang hanya untuk mendapatkan pinjaman untuk keluarga saya.

Semoga ALLAH memberkati Nyonya Baik atas apa yang dia lakukan pada saya dan keluarga saya, saya memberi tahu teman saya untuk memperkenalkan saya kepada ibu yang baik. Tomasa Justin, CAPITAL LOAN CENTER, dia dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp500.000.000.

Saya memenuhi syarat dan ketentuan pinjaman perusahaan dan aplikasi pinjaman saya disetujui untuk saya tanpa stres dan kesulitan.

 Akhirnya, saya menerima pinjaman di rekening bank saya dan saya menelepon teman saya Suri Yono bahwa saya telah menerima pinjaman dan saya juga telah memperkenalkan begitu banyak orang kepada Ibu yang baik, Ibu MARIA PEDRO.

Saya ingin Anda membaca kesaksian saya untuk menghubungi ibu yang baik jika Anda membutuhkan pinjaman sehingga Anda juga akan bersaksi tentang niat baik ibu yang baik.

jadi saya menggunakan jalan ini untuk menginformasikan setiap orang Indonesia dan orang lain yang tepat untuk membaca kesaksian saya dan dia perlu pinjaman untuk menghubungi
Madam MARIA PEDRO melalui EMAIL: [mariapedroguaranteetrustloan@gmail.com]
Yono melalui EMAIL-nya: YONOSURI702@GMAIL.COM
Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui EMAIL: ronidilla5@gmail.com
Anda juga dapat menghubungi teman saya Suri
sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga ALLAH terus memberkati kita semua dan memberi kita umur panjang dan kemakmuran

rossa stanley loan said...

Kami telah mendengar banyak sekali cerita tentang pemberi pinjaman daring palsu yang akhirnya menipu orang-orang yang tidak bersalah dengan uang hasil jerih payah mereka semua dengan penyaluran pinjaman kepada mereka secara daring, mereka datang dengan segala macam tuduhan hanya untuk menipu orang yang tidak bersalah, tetapi kejahatan berkembang ketika baik terus bisu, thats mengapa di perusahaan pinjaman rossa stanley kami telah memutuskan untuk mengejar mereka dari sini dengan keluar dengan proses pinjaman nyata dan asli, di rossastanleyloancompany kami menawarkan pinjaman kecil dan berat untuk,
Individu,
Tubuh Corperate,
Bank kecil,
Kontraktor,
Petani ,
Siswa,
 Tidak peduli apa pun kebutuhan keuangan Anda, perusahaan pinjaman rossa stanley yang didukung oleh UNESCO di sini untuk mengembalikan kewarasan ke dunia pinjaman, untuk kebutuhan keuangan Anda, tidak peduli seberapa kecil atau besar yang menjangkau kami sekarang untuk tanggapan langsung atas

Teks & Panggilan hanya +1213153118
Whatsapp hanya +19145295708
Email rossastanleyloancompany@gmail.com
Kami memberikan pinjaman dengan bunga 2% standar


Kami memiliki kesaksian di mana-mana tidak takut, kami keluar untuk membantu Anda dengan tantangan keuangan Anda menghubungi kami hari ini dan Anda akan senang Anda lakukan.

Anonymous said...

BAGAIMANA AKU MUNGKIN A VICTOR SELEPAS BANYAK YANG MEMBERIKAN BANYAK MEMENUHI PINJAMAN.

Saya berasa sangat diberkati dan terpenuhi. Saya enggan memohon pinjaman yang saya dengar tentang talian kerana segala-galanya seolah-olah terlalu baik untuk menjadi kenyataan, tetapi saya yakin & terkejut apabila kawan saya di tempat kerja saya mendapat pinjaman daripada Progresive Loan INC. & Kami berdua mengesahkannya dan saya juga terus maju untuk memohon, hari ini adalah pemilik syarikat yang bangga dan membuat wang untuk keluarga saya dan ibu yang bahagia. Baiklah aku Annie Joe dengan nama dari Pauls Valley, Oklahoma. Sebagai ibu tunggal dengan tiga anak, sukar untuk mendapatkan pekerjaan yang dapat menjaga saya dan anak-anak saya dan saya mempunyai banyak bil untuk membayar dan membuatnya terburuk saya mempunyai kredit yang buruk jadi saya tidak dapat memperoleh pinjaman dari mana-mana bank. Saya mempunyai ideal untuk memulakan perniagaan sebagai stylist rambut tetapi tidak mempunyai modal untuk memulakan, Mencoba semua jenis bank tetapi tidak berfungsi sehingga saya dirujuk oleh rakan sekerja saya untuk iklan peminjam yang beradab untuk memberi pinjaman pada 2 % kadar bunga. Saya menghantar mereka mel menggunakan alamat e-mel rasmi mereka (progresiveloan@yahoo.com) dan saya mendapat balasan serta-merta dan pinjaman saya telah diluluskan, dan saya diarahkan ke laman web Bank di mana saya mengeluarkan pinjaman saya terus ke akaun saya. Untuk memotong cerita pendek saya bangga dengan syarikat stylist rambut saya dan berjanji untuk memberi kesaksian kepada dunia bagaimana hidup saya berubah .. Jika anda memerlukan apa-apa jenis pinjaman, saya menasihatkan anda menghubungi Progresive Loan INC dan diangkat secara kewangan E-mel: progresiveloan@yahoo.com ATAU Call / WhatsApp: +16626183756, anda boleh juga melawat: Laman web: https://progresivefunding.wordpress.com



Masitah Binti said...

Nama saya adalah Masitah Ayob seorang warganegara malaysia yang mendapat bantuan kewangan dari syarikat pinjaman rossa stanley mrs. Setiap hari ada kisah bantuan kewangan kepada orang miskin di seluruh dunia saya membaca cerita ini dan hanya mengambil lulus dengan pemikiran bahawa ia tidak boleh Sebenarnya sehingga saya mendapat pemeriksaan pada kakak saya Redzuan binti Sarina dan ini seperti mimpi ketika dia menyambung saya ke rumah kewangan halus ini bernama rossa stanley loan company yang berpusat di california, USA. jadi saya memutuskan untuk mencuba dengan memanggil mereka di talian bantuan pelanggan +12133153118 atau e-mel di rossastanleyloancompany dan saya memohon pinjaman sebanyak Rm150,000.00 dan seperti itu sebelum saya tahu selepas pengesahan dokumen saya pinjaman saya mendapat diluluskan dan dipindahkan ke Citibank saya akaun dan hari ini saya penguji mrs rossa stanley loan assistance.my nasihat kepada semua orang di sini tidak menjadi mangsa dengan menghubungi syarikat pinjaman yang salah, dan bukannya terus ke rossatanleyloancompany kerana kadar faedah mereka adalah yang terbaik di mana saja pada 2% pada tempoh maksimum 10 tahun jadi panggilan atau menulis e-mel dan permintaan kewangan anda akan diberikan jika anda mempunyai sebarang soalan atau fee ragu untuk memanggil atau menulis saya di + 60113091951 atau email masitahayobbinti@gmail.com facebook Ayob Binti Masitah
 terima kasih dan selamat

Angga Annisa said...

Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

Detail Kontak Penuh:

Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
BBM INVITES: {D8980E0B}
                       : {4424AA}
Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

           TESTIMONI OLEH
Penerima Manfaat: Angga Annisa
   Email: {anggaannisa1979@gmail.com}

Andra Muthia said...

BERITA BAIK !!! BERITA BAIK !!! BERITA BAIK !!!
TAWARAN KEDAI KAMI SEKARANG
Hari yang baik, saya adalah Muthia Andra dengan nama dan tinggal di malaysia, saya seorang Muslim yang taat, saya ingin bercakap mengenai kebaikan ALLAH dalam hidup saya selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan telah diimbau jadi saya menjadi terdesak untuk mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman sah secara dalam talian Saya melihat komen dari seorang rakan bernama Ajij dan dia bercakap tentang syarikat pinjaman legit ini di mana dia mendapat pinjaman dengan cepat dan mudah tanpa sebarang tekanan sehingga dia memperkenalkan saya kepada seorang lelaki bernama Puan CHERYL MARTINS yang berjalan firma yang dipanggil CHERIL MARTINS LOAN FIRM, Jadi saya memohon jumlah pinjaman (RM750,000.00RM) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 1.5%, jadi pinjaman itu telah diluluskan dan dimasukkan ke dalam akaun bank saya oleh bank transfer bank 4 jam setelah saya membuat bayaran untuk insurans dan yuran pendaftaran dan bagaimana saya boleh mendapatkan pinjaman saya untuk memastikan perniagaan saya dipecahkan dan juga untuk membayar bil saya jadi saya menasihatkan semua orang yang berminat untuk mendapatkan pinjaman cepat dan mudah untuk menghubungi mereka melalui em ail: {CHERIL.MARTINSLOANFIRM@GMAIL.COM} untuk mendapatkan apa-apa jenis Pinjaman mata wang yang anda perlukan hari ini, terima kasih kerana membaca kesaksian terbesar dalam hidup saya. anda juga boleh menghubungi saya jika anda mahu menghantar e-mel: {Andra.Muth700@gmail.com}

Ahmad Mory said...

Saya AHMAD MORY, saya di sini untuk membolehkan semua warganegara Indonesia dan warganegara Malaysia mengetahui tempat yang betul dan dinamik untuk mendapatkan pinjaman dengan cepat dari segi pemberian pinjaman dan dalam mata wang yang berlainan, FIRM PINJAMAN CHERYL MARTINS. Saya benar-benar memerlukan pinjaman kerana perniagaan saya berleluasa dan saya merasa sukar untuk mendapatkan pinjaman dari syarikat bank / kewangan lain kerana skor kredit saya. Saya terdesak untuk mencuba hampir setiap peluang untuk membuat wang di Internet dan saya mencari CHERY MARTINS dan perkhidmatannya adalah semangat udara segar dalam hidup saya. Akhirnya saya mendapati pemberi pinjaman sebenar dan perkhidmatan yang saya boleh percaya dan saya harus mengatakan bahawa CHERYL MARTINS LOAN FIRM tidak mengecewakan saya! Perkhidmatan yang diberikan kepada saya adalah sangat nyata dan Legit satu, akhirnya, masa depan kelihatan cerah untuk saya dan perniagaan saya, saya memohon pinjaman ($ 200,000.00) dan saya menerima dana saya dalam akaun bank saya dalam masa 24 jam dan pinjaman hanya menarik yuran insurans dan pemindahan sahaja dan selepas bayaran saya untuk pinjaman saya, saya menerima pinjaman saya di dalam akaun bank saya dan ibu Muslim yang setia sejati tidak menggagalkan saya selepas pembayaran saya. Saya memerlukan pinjaman untuk menghubungi CHERYL MARTINS untuk apa-apa jenis pinjaman yang anda perlukan hari ini, dengan kadar faedah 1% yang rendah dan program pembayaran yang lebih baik, sila hubungi CHERYL MARTINS (CMLF) melalui e-mel (CHERIL.MARTINSLOANFIRM@GMAIL.COM) atau anda masih boleh menghubungi saya di e-mel saya (ahmadrapa79@gmail.com) cheryl martins bersedia untuk menyelesaikan sebarang masalah kewangan yang mungkin anda hadapi sekarang

Angga Annisa said...

Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

Detail Kontak Penuh:

Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
BBM INVITES: {D8980E0B}
                       : {4424AA}
Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

           TESTIMONI OLEH
Penerima Manfaat: Angga Annisa
   Email: {anggaannisa1979@gmail.com}

Angga Annisa said...

Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

Detail Kontak Penuh:

Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
BBM INVITES: {D8980E0B}
                        : {4424AA}
Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

           TESTIMONI OLEH
Penerima Manfaat: Angga Annisa
   Email: {anggaannisa1979@gmail.com}

Ahmad Mory said...

Saya AHMAD MORY, saya di sini untuk membolehkan semua warganegara Indonesia dan warganegara Malaysia mengetahui tempat yang betul dan dinamik untuk mendapatkan pinjaman dengan cepat dari segi pemberian pinjaman dan dalam mata wang yang berlainan, FIRM PINJAMAN CHERYL MARTINS. Saya benar-benar memerlukan pinjaman kerana perniagaan saya berleluasa dan saya merasa sukar untuk mendapatkan pinjaman dari syarikat bank / kewangan lain kerana skor kredit saya. Saya terdesak untuk mencuba hampir setiap peluang untuk membuat wang di Internet dan saya mencari CHERY MARTINS dan perkhidmatannya adalah semangat udara segar dalam hidup saya. Akhirnya saya mendapati pemberi pinjaman sebenar dan perkhidmatan yang saya boleh percaya dan saya harus mengatakan bahawa CHERYL MARTINS LOAN FIRM tidak mengecewakan saya! Perkhidmatan yang diberikan kepada saya adalah sangat nyata dan Legit satu, akhirnya, masa depan kelihatan cerah untuk saya dan perniagaan saya, saya memohon pinjaman ($ 200,000.00) dan saya menerima dana saya dalam akaun bank saya dalam masa 24 jam dan pinjaman hanya menarik yuran insurans dan pemindahan sahaja dan selepas bayaran saya untuk pinjaman saya, saya menerima pinjaman saya di dalam akaun bank saya dan ibu Muslim yang setia sejati tidak menggagalkan saya selepas pembayaran saya. Saya memerlukan pinjaman untuk menghubungi CHERYL MARTINS untuk apa-apa jenis pinjaman yang anda perlukan hari ini, dengan kadar faedah 1% yang rendah dan program pembayaran yang lebih baik, sila hubungi CHERYL MARTINS (CMLF) melalui e-mel (CHERIL.MARTINSLOANFIRM@GMAIL.COM) atau anda masih boleh menghubungi saya di e-mel saya (ahmadrapa79@gmail.com) cheryl martins bersedia untuk menyelesaikan sebarang masalah kewangan yang mungkin anda hadapi sekarang

william said...

whatsapp +447456405237
E-mel: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)

BREAKING NEWS, BREAKING NEWS BREAKING NEWS
Assalamalekum ,, Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman AASIMAHA ADILA AHMED yang meminjamkan uang tanpa membayar terlebih dahulu. Nama saya William Marsh, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di SEBUAH Asia dan seluruh dunia berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet. Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya ditipu oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditor tepercaya ini bernama perusahaan AASIMAHA ADILA AHMED LOAN yang membantu banyak orang dan keluarga saya di jakarta. Perusahaan meminjamkan (Rp. 850 000000) dengan suku bunga rendah 1% dalam pinjaman tanpa jaminan dalam waktu kurang dari 2 jam tanpa tekanan. Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika Anda memenuhi persyaratan. di sini di JAWA BARAT. Anda juga dapat menghubungi saya: (williamarshal@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut, pekerjaan baik dari perusahaan induk adalah melalui internet, televisi, koran, dan tempat
Ikut pada Instagram @
Aasimahaadilaahmed.loanfirm
Kericau; aasimhaloanfirm

Alawi sapto said...

Am Alawi sapto dari Kuala Lumpur di Malaysia, dan saya di sini hari ini untuk berterima kasih kepada Tuhan atas hal luar biasa yang dia lakukan untuk saya. terima kasih kepada RIDWAN BYO yang membuat saya percaya bahwa pemimpin pinjaman MICHELLE ANDY bukan seorang penipu. pada awalnya saya tidak percaya percaya karena telah scammed berkali-kali. jadi saya memutuskan untuk memperbaiki mereka hanya untuk mencoba iman saya. dan mengatakan kepada diri saya jika saya diminta untuk melakukan pembayaran sebelum memberi saya pinjaman saya, saya tidak akan, jadi saya menulis ke email: (michelle.andyloanfirm@gmail.com) atau BBM (E382b834) yang dipimpin oleh Byo MR saya, sehingga mereka jawab saya dan saya ingin benar tes mereka dan akhirnya diminta untuk melakukan pembayaran hanya untuk biaya pendaftaran pinjaman dan diberitahu bahwa adalah satu-satunya biaya yang harus dilakukan klien sebelum mendapatkan pinjaman mereka. daripada saya kembali ke mr ridwan byo dan dia mengatakan kepada saya bahwa itu adalah satu-satunya biaya yang dia bayarkan, bahwa saya tidak perlu takut bahwa mereka adalah perusahaan nyata dan dia berkata setelah dia pembayaran dijelaskan hanya (2) jam deklarasi pinjaman saya adalah diberikan dan disetujui. jadi saya mencoba dan beriman kepada Tuhan. orang-orang saya percaya saya melakukan pembayaran dan pinjaman saya diberikan kepada saya dalam waktu yang sama (2). orang-orang saya Tuhan akan menemukan Anda sebuah perusahaan pinjaman prefek sama seperti dia telah memberkati saya dengan. scammers! scammers !! scammers !!! Anda tidak akan pernah menemukan saya lagi saya BERKAT. hubungi saya jika Anda ingin tahu lebih banyak email: (saptoalawi@gmail.com)

OKTA MIRA said...

Nama saya adalah Okta Mira Anda dipersilakan untuk ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY tempat di mana Anda memiliki kesempatan untuk mengubah defisit keuangan menjadi individu yang kaya dengan bantuan staf berkualifikasi tinggi melalui staf yang bertekad dan memiliki sumber daya keuangan yang baik tempat berselingkuh atau merampok Orang-orang dari uang mereka adalah tabu tempat di mana Anda dilengkapi secara finansial untuk mengatasi kekurangan keuangan saya telah mengulurnya itulah sebabnya saya datang ke sini untuk memberi tahu Anda bahwa tidak semua kreditur online adalah penipuan atau penipuan karena prioritas utama ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY adalah untuk menyediakan dana dalam mata uang apa pun untuk semua klien mereka sehingga mereka akan dapat memenuhi kebutuhan keuangan mereka setiap hari jadi jangan biarkan saya ditinggalkan Anda membutuhkan dana untuk:
✓ Tagihan Rumah Sakit
✓ Renovasi Rumah
✓ Pembesaran Bisnis
✓ Refinancing Ekstensi Pertanian
✓ Penambangan Emas
✓ Proyek pembiayaan dengan kebutuhan keuangan yang lebih tinggi Semua ini dan banyak lagi
email:{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
    WhatsApp Only :: {+33753893351}
     BBM INVITES: {D8980E0B}
{4424A}

OKTA MIRA said...

Nama saya adalah Okta Mira Anda dipersilakan untuk ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY tempat di mana Anda memiliki kesempatan untuk mengubah defisit keuangan menjadi individu yang kaya dengan bantuan staf berkualifikasi tinggi melalui staf yang bertekad dan memiliki sumber daya keuangan yang baik tempat berselingkuh atau merampok Orang-orang dari uang mereka adalah tabu tempat di mana Anda dilengkapi secara finansial untuk mengatasi kekurangan keuangan saya telah mengulurnya itulah sebabnya saya datang ke sini untuk memberi tahu Anda bahwa tidak semua kreditur online adalah penipuan atau penipuan karena prioritas utama ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY adalah untuk menyediakan dana dalam mata uang apa pun untuk semua klien mereka sehingga mereka akan dapat memenuhi kebutuhan keuangan mereka setiap hari jadi jangan biarkan saya ditinggalkan Anda membutuhkan dana untuk:
✓ Tagihan Rumah Sakit
✓ Renovasi Rumah
✓ Pembesaran Bisnis
✓ Refinancing Ekstensi Pertanian
✓ Penambangan Emas
✓ Proyek pembiayaan dengan kebutuhan keuangan yang lebih tinggi Semua ini dan banyak lagi
email:{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
    WhatsApp Only :: {+33753893351}
     BBM INVITES: {D8980E0B}
{4424A}

Queen Lisa Efendi said...

saudara-saudara

Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan asulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkana pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karenaa dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk membi/aayai kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima monney di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman
Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya
ONE BILLION RISING FUND (onebillionrisingfund@gmail.com)
BBM: D8E814FC

Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
Gmail saya adalah

Ratu Efendi Lisa
efendiqueenlisa@gmail.com

Queen Lisa Efendi said...

saudara-saudara

Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan asulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkana pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karenaa dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk membi/aayai kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima monney di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman
Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya
ONE BILLION RISING FUND (onebillionrisingfund@gmail.com)
BBM: D8E814FC

Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
Gmail saya adalah

Ratu Efendi Lisa
efendiqueenlisa@gmail.com

Ahmad Mory said...

Saya AHMAD MORY, saya di sini untuk membolehkan semua warganegara Indonesia dan warganegara Malaysia mengetahui tempat yang betul dan dinamik untuk mendapatkan pinjaman dengan cepat dari segi pemberian pinjaman dan dalam mata wang yang berlainan, FIRM PINJAMAN CHERYL MARTINS. Saya benar-benar memerlukan pinjaman kerana perniagaan saya berleluasa dan saya merasa sukar untuk mendapatkan pinjaman dari syarikat bank / kewangan lain kerana skor kredit saya. Saya terdesak untuk mencuba hampir setiap peluang untuk membuat wang di Internet dan saya mencari CHERY MARTINS dan perkhidmatannya adalah semangat udara segar dalam hidup saya. Akhirnya saya mendapati pemberi pinjaman sebenar dan perkhidmatan yang saya boleh percaya dan saya harus mengatakan bahawa CHERYL MARTINS LOAN FIRM tidak mengecewakan saya! Perkhidmatan yang diberikan kepada saya adalah sangat nyata dan Legit satu, akhirnya, masa depan kelihatan cerah untuk saya dan perniagaan saya, saya memohon pinjaman ($ 200,000.00) dan saya menerima dana saya dalam akaun bank saya dalam masa 24 jam dan pinjaman hanya menarik yuran insurans dan pemindahan sahaja dan selepas bayaran saya untuk pinjaman saya, saya menerima pinjaman saya di dalam akaun bank saya dan ibu Muslim yang setia sejati tidak menggagalkan saya selepas pembayaran saya. Saya memerlukan pinjaman untuk menghubungi CHERYL MARTINS untuk apa-apa jenis pinjaman yang anda perlukan hari ini, dengan kadar faedah 1% yang rendah dan program pembayaran yang lebih baik, sila hubungi CHERYL MARTINS (CMLF) melalui e-mel (CHERIL.MARTINSLOANFIRM@GMAIL.COM) atau anda masih boleh menghubungi saya di e-mel saya (ahmadrapa79@gmail.com) cheryl martins bersedia untuk menyelesaikan sebarang masalah kewangan yang mungkin anda hadapi sekarang

Post a Comment

Time Zone

Waktu Solat

Metro Online

My Baby

Lilypie Next Birthday PicLilypie Next Birthday Ticker

Its Me

Its Me

About Me

My photo
Berusia 33 tahun,dilahirkan di kuala lipis pahang,anak pertama dari 4 orang adik beradik,anak kepada seorang guru dan pesara kerajaan,telah berkahwin dengan Nurlisa Maisarah dan dikurniakan seorang cahaya mata lelaki yang comel yang kini berusia 1 tahun 4 bulan bernama Wan Fajrul Iman.Bekerja di sektor kerajaan dan kini menetap di Pantai Dalam kuala Lumpur.